تعمیر موتور تیانا

تعمیر موتور تیانا

نسل نیمه قدیمی خودروهای سواری نیسان با نام تیانا (Teana) بین سال های 2003 تا 2008 در کشورهای آمریکا، تایلند و کره جنوبی تولید و در جهان عرضه شدند. نسل اول تینا در سال 2003 در ژاپن رونمایی شد و توانست جایگاه لایق خود را میان خودروهای پرفروش آسیا کسب نماید.

موفقیت های تحسین برانگیز این نسل از شرکت نیسان با طراحی و عرضه نسل دوم در سال 2008، ادامه یافت. آمار فروش این محصولات لوکس در کشور ما نیز تقریباً بالا بوده و طبق آمار شرکت پارس، بین سال های 1390 تا 1392، حدود 3500 دستگاه از آن به فروش رفته است.

بدین ترتیب ممکن است سالانه دارندگان این خودرو به تعداد دفعاتی جهت تعمیر موتور تیانا راهی تعمیرگاه های سراسر کشور شوند. چه بسا افرادی که از این مسئله سوء استفاده نموده و هزینه های اضافه بر سازمانی را جهت تعمیر قطعات این خودرو دریافت نمایند.

 

تعمیر موتور تیانا

تعمیرگاه تخصصی اتوداکار

دیگر نگران تعمیر نامناسب خودروی تیانای خود نباشید، چرا که متخصصان اتوداکار با سال ها تجربه در زمینه تعمیر انواع قطعات انواع خودروهای لوکس، خیال شما را از صرف هزینه غیر اضافی و در عین حال تعمیر کامل و اصولی موتور تیانا راحت خواهد نمود.

شناسائی مشکل با بررسی های کامل و استاندارد با روش هایی همچون دیاگ خودروی شما و سپس به کارگیری درست ترین روش تعمیر موتور تیانا، به صورت مرحله ای توسط این مجموعه انجام می پذیرد. در حال حاضر اتوداکار در شعبه در تهران مشغول به فعالیت و خدمت رسانی به مشتریان است.

هرگاه با مشکلاتی از جمله خاموش نشدن چراغ های هشدار دهنده خودرو، لرزش بدنه، سروصدای زیاد، استشمام بوی سوختگی و در کل توان پایین موتور خودرو مواجه شدید، بدانید که بررسی و تعمیر موتور تیانا توسط تعمیرکار، ضروری است.

تاریخچه و تعمیر موتور تیانا در ایران

ورود خودروهای تیانای نیسان در سال 1389 به ایران صورت گرفت. جالب است بدانید جدیدترین نسل آن نیز در کشور ما به عنوان باکیفیت ترین خودروی ایران در سال 1390 نام گذاری شده است.

همزمان با ورود آن به ایرانف پارس خودرو مدعی شد که این نسل جانشینی برای ماکسیما و رقیب سرسخت تویوتا کمری، هیوندا آزرا و کیا اپیروس خواهد بود. تیانا در دو تیپ XV و XL به بازار عرضه می گردد، هر چند تفاوت خاصی بین این دو به لحاظ مشخصات فنی موتور آن ها وجود ندارد و تنها در اندکی آپشن خلاصه می گردد.

تعمیر موتور تیانا نیز با توجه به شباهت های دو تیپ آن تقریباً به طور یکسان برای هر تیپ صورت خواهد گرفت. در ادامه پس از بررسی مشخصات فنی موتور تیانا، قرار است معمول ترین خرابی و تعمیر موتور آن را برایتان شرح دهیم.

مشخصات فنی موتور تیانا

گرچه ممکن است برخی از نقاط ضعف این نسل از نیسان تیانا همچون برخورداری از جعبه دنده cvt موجب کاهش شتاب اولیه خودرو شود، اما مزایای به نسبت فوق العاده آن همچون شتاب صفر تا صد زیر 10 ثانیه، این نواقص را به خوبی جبران نموده است.

دیگر نکات مثبت رانندگی با خودروی تیانا، برخورداری از حداکثر سرعت بالا به نسبت وزن و استفاده از سیستم های پایداری و ترمز متعدد است. این عامل باعث به مشکل برنخوردن راننده این خودرو به هنگام وارد شدن به پیچ ها با سرعت بالا شده است.

همچنین تکانه های قسمت سرنشین عقب که از ضعف های ماکسیما به حساب می آمد، در این خودرو به طور قابل ملاحظه ای برطرف شده است. در ادامه به طور کامل به مشخصات فنی موتور ایده آل این خودرو پرداخته ایم:

  • نوع موتور: 6 سیلندر 24 سوپاپه
  • حجم موتور: 2496 سی سی
  • توان موتور: 182 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
  • گشتاور موتور: 228 نیوتون متر در 4400 دور در دقیقه
  • تنفس موتور: طبیعی
  • انتقال نیرو: به صورت دیفرانسیل جلو
  • جعبه دنده: CVT
  • حجم باک: 70 لیتر
  • شتاب 0 تا 100: 9.6 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 200 کیلومتر در ساعت
  • فاصله بین دو محور: 2775 میلی متر
  • مصرف سوخت ترکیبی: 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • استاندارد آلایندگی: یورو 4

همچنین بخوانید : صافکاری و نقاشی تیانا

تعمیر روغن ریزی موتور Teana

قصد داریم تا به معمول ترین مشکل موتور خودروهای تیانا که بیشترین عامل مراجعه رانندگان این خودرو جهت تعمیر موتور آن به تعمیرگاه ها را شامل می شوند، بپردازیم و آن مسئله روغن ریزی موتور است.

البته روغن ریزی یکی از معمول مشکلاتی است که ممکن است برای هر خودرویی اتفاق بیفتد. مهم است که ابتدا بتوان آن را به موقع تشخیص داد و سپس اعمالی جهت کنترل و جلوگیری از وقوع دوباره آن را پیش رو قرار داد.

در صورت عدم توانایی در کنترل روغن ریزی تیانا، جهت تعمیر موتور این خودرو هر چه زودتر از تعمیرکار کمک بخواهید. ممکن است مشکل روغن ریزی موتور شما از مشکلات دیگری خبر بدهند که بایستی سریعاً بررسی شوند.

دلایل روغن ریزی موتور تینا

  • سرعت بالای تزریق روغن: پس از روشن شدن موتور دستگاه، روغن توسط پمپ به منظور روان کاری قطعات، با فشار و سرعت زیادی در کانال های موتور تزریق شده و سپس توسط کانال های برگشت با فشار پایین تر به کارتل بر می گردند.
  • طبیعی است که وجود این فشار و سرعت بالای تزریق روغن به قطعات باعث نشت آن در حفره ها گردد. وجود سوراخ یا عدم وجود آب بندی، مهم ترین عوامل نشت و کاهش روغن موتور تیانا به حساب می آیند.
  • دیگر قسمت های مختلف نشت روغن: علاوه بر مواردی که در بالا ذکر نمودیم، روغن موتور می تواند از ظریق دیگر قسمت های خودرو از جمله لوله‌ های منتقل کننده روغن و یا واشرها و مخازن مخصوص روغن نشت نماید.

تعمیر موتور تیانا

انواع روغن ریزی موتور تیانا

  • روغن ریزی موتور تیانا
  • روغن ریزی خودروی تیانا از قسمت هیدرولیک
  • روغن ریزی خودروی تیانا از ترمز
  • روغن ریزی از بخش گیربکس

همچنین بخوانید : تعمیر گیربکس

رفع مشکل روغن ریزی موتور تیانا

برای خلاص شدن از شر روغن ریزی خودرو، تعمیرکار ابتدا بایستی محل دقیق وقوع این مشکل را شناسائی کند. برخورداری از دانش و تجربه کافی در این زمینه می تواند بسیار مفید واقع شود.

البته می توانید مرحله نخست تشخیص محل روغن ریزی را خودتان نیز تشخیص دهید و کار را برای خود و تعمیرکار آسان تر نمایید، در نتیجه هزینه کمتری جهت تعمیر موتور تیانا متقبل شوید.

شما پس از تشخیص محدوده دقیق روغن ریزی به وسیله مشاهده لکه های چربی در زیر خودرو (محفظه، نیمه میانی، چرخ های عقبی و…)، مراحل زیر را طی نمایید:

  • شستشوی کامل قطعات زیرین که روغن ریزی نموده اند از جمله موتورشویی محفظه را به کارواش بسپارید.
  • سپس سوار خودرو شوید و سعی کنید در طی 2 الی 3 روز، حدوداً 300 کیلومتر مسافت را با آن طی کنید.
  • اکنون مسیر عبور روغن قابل ردگیری است و می توانید قطعه خراب موتور را تشخیص دهید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”روغن ریزی موتور تیانا توسط تعمیرکار چگونه برطرف خواهد شد؟” answer-0=”بسته به نوع خرابی، ممکن است اعمالی همچون تعویض کاسه نمدها، آب بندی سنسور با نوار تفلون، ترمیم شکستگی با چسب و جوش و رفع خراب یپیچ ها با تعویض آن ها صورت گیرند.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”مشکل موتور تیانای من از سوخت رسانی ناقص آن است. دلیل آن چه می تواند باشد؟” answer-1=”اختلال در عملکرد انژکتور و یا ضعیف شدن پمپ بنزین، مهم ترین دلایل عدم سوخت رسانی مناسب خودروی تیانا به حساب می آیند.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”استشمام بوی سوختگی از خودروی تیانا نشانه چیست؟” answer-2=”نشت روغن خنک کننده یا رادیاتور، شل یا پاره شدن تسمه های موتور و در تماس قرار گرفتن لوله های لاستیکی حمل کننده مایعات ضروری موتور با قسمتی از بدنه موتور، نیاز موتور تیانا به تعمیر را ضروری می نمایند.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸