تعمیر موتور پورشه

تعمیر موتور پورشه

شرکت پورشه (Porsche)، امروزه یکی از شناخته شده ترین خودروسازهای لوکس و مسابقه ای به حساب می آید. این شرکت در سال 1931 توسط فردیناند پورشه تأسیس شد. تمرکز و محبوبیت اصلی این شرکت بر روی خودروهای اسپرت-لوکس خود می باشد.

جالب است بدانید که در سال 2009، فولکس واگن موفق به خریداری حدود نیمی از سهام این شرکت شد. در نهایت در سال 2012، فولکس واگن 100 درصد سهام پورشه را از آن خود نمود و اکنون مدیریت بهش فروش خودروهای این شرکت را بر عهده دارد.

شتاب، قدرت و کارایی موتور خودروهای پورشه زبانزد علاقه مندان به خودروهاست. در ادامه این مقاله قصد داریم تا پس از شرح تاریخچه ای از رخدادهای داخل این شرکت، به بررسی مشخصات فنی یکی از محبوب ترین مدل هابه همراه تعمیر موتور آن بپردازیم.

محصولات پورشه به علت خصوصیات بی نظیر خود، رقبای سرسخت شرکت های بی ام و، مرسدس بنز و آ او دی در آلمان و هم تراز شرکت های لوتوس کارز، جگوار کارز و شورلت به حساب می آیند.

 

تعمیر موتور پورشه

همانطور که گفتیم، تمرکز اصلی پورشه بر روی خودروهای دارای طراحی اسپرت است و این خودروها از نر نحوه طراحی موتور، به سه دسته تقسیم می شوند:

  • موتورهای تخت
  • موتورهای خطی
  • موتورهای وی ‌شکل

تعمیر موتور پورشه به علت دارا بودن طراحی های خاص خود، عملیاتی بسیار تخصصی محسوب می شود.

تعمیر موتور پورشه در ایران

براساس آمار گمرک ایران در سال ۲۰۱۱ میلادی شمار ۵۶۳ دستگاه از خودروهای پورشه به ارزش بیش از ۴۹٫۸ میلیون دلار وارد ایران شد. طبق شبکه خبری فاکس آمریکا، درآمد شرکت پورشه از بازار ایران در سال 2010، بیش از 17 میلیون دلار بوده است!

فروش خودروهای پورشه در کشور ما به حدی است که نیاز به تخصص در تعمیر قطعات آن به خصوص موتور، لازم و ضروری است. لذا حتماً جهت تعمیر موتور پورشه به تعمیرگاه های تخصصی و معتبر همچون اتوداکار مراجعه نمایید. خودروهای پورشه بیشتر از امارات وارد ایران می‌شوند. شمار بسیاری محدودی از این خودروها نیز از طریق بحرین، اتریش و آلمان وارد ایران شدند. مدل‌های وارداتی پورشه به ایران شامل می‌شوند.

مدل های پورشه که در کشور ما وارد می شوند و قابل خریداری اند، عبارت اند از:

  • پورشه پانامرا
  • پورشه کاین
  • پورشه باکستر
  • پورشه کررا
  • پورشه کیمن

مشخصات فنی موتور پورشه پانامرا 4S

خودروی 4 اس پورشه طراحی شده در سال 2010، نه تنها یکی از آیتم های محبوب و برتر در ایران است، بلکه در جهان نیز ویژگی های آن غیر قابل مقایسه با خیلی از مدعیان صنعت خودرو سازی است، لذا تصمیم گرفتیم تا مشخصات فنی موتور آن را در ادامه بررسی نماییم:

  • نوع موتور: 8 سیلندر 32 سوپاپه
  • حجم موتور: 4806 سی سی
  • توان موتور: 400 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
  • گشتاور موتور: 302 نیوتون متر در 3500 دور در دقیقه
  • تنفس موتور: توربو شارژ
  • انتقال نیرو: به صورت دو دیفرانسیل
  • جعبه دنده: 7 سرعته اتوماتیک
  • سرعت صفر تا صد: 5 ثانیه
  • حجم باک: 55 لیتر
  • حداکثر سرعت: 282 کیلومتر در ساعت
  • فاصله بین دو محور: 2921 میلی متر

مصرف سوخت و استانداردها

  • مصرف سوخت داخلی شهر: 16 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت خارج از شهر: 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر
  • مصرف سوخت ترکیبی: 10.8 لیتر در هر 100 کیلومتر

زمان تعمیر موتور پورشه

اولین گام شناسائی مشکل در موتور خودروهای سواری پورشه، بر عهده شما عزیزان است! در واقع شما بایستی همیشه عملکرد خودرو را تحت نظر داشته باشید و در صورت مشاهده موارد ذیل، برای تعمیر موتور آن به تعمیرگاهی معتبر و قابل اعتماد همچون اتوداکار مراجعه کنید.

تعمیرگاه فوق تخصصی اتوداکار، با دارا بودن تجهیزات کامل و استاندارد و تعمیر کاران حرفه ای و باتجربه، قادر به تعمیر تضمینی مشکلات موتور پورشه شما خواهند بود. لیست زیر، مجموعه ای از مواردی است که پیش از اقدام به تعمیر موتور پورشه توسط اتوداکار بررسی خواهند شد:

  • کارکرد موتور
  • صداهای غیر نرمال و زیاد در محدوده موتور
  • لرزش و یا ریپ زدن موتور
  • عوامل داغ شدن بیش از حد و جوش آوردن موتور دستگاه
  • گیربکس اتوماتیک
  • جلوبندی دستگاه
  • اتصالات برقی دستگاه
  • دیگر آپشن های مربوط به موتور

سپس با توجه به نوع مشکل موتور پورشه شما، اقدامات زیر جهت رفع آن انجام خواهند گرفت:

  • سرویس کامل شمع
  • شستشوی انژکتورها و مدار سوخت رسانی
  • سرویس کامل دریچه گاز و مپ سنسور
  • تست کامل موتور با دستگاه چهار گاز
  • رفع تمامی عوامل بد کار کردن موتور ​
  • دیاگ تخصصی و آنالیز کامل تمامی سنسورهای موتور ​
  • تعویض صافی بنزین موتور ​

همچنین بخوانید : دیتیلینگ پورشه

عوامل اصلی که سبب نیاز موتور پورشه به بررسی و تعمیر به موقع توسط تعمیرکار می شوند، به وجود ایراد در 4 فاکتور هو، سوخت، تراکم و جرقه زنی که برای تولید نیرو در موتور صورت می گیرند، بستگی دارد.

مشکلات مربوط به تنفس موتور

  • کثیفی فیلتر هوا

کثیف شدن فیلتر هوا به سادگی می تواند عملکرد دستگاه پورشه را مختل سازد، لذا بایستی به موقع تعویض گردد.

  • شل شدن سیم گاز

در صورت عدم محکم بودن کافی این سیم، هوای کافی به درون سیلندر راه نیافته و انفجار قوی در موتور پورشه حاصل نخواهد شد.

  • کثیفی یا مسدود شدن مبدل کاتالیست

به دلیل قرار گرفتن این مبدل در مسیر خروج گازها، احتمال مسدود شدن آن بالاست و بایستی چک شوند.

  • خرابی انباره اگزوز

انباره اگزوز یا همان صدا خفه کن، در بخش انتهایی سیستم اگزوز قرار دارند و طبیعتاً پس از مدتی دچار فرسودگی و در پی آن کاهش راندمان موتور پورشه خواهد شد.

مشکلات مربوط به سوخت رسانی موتور پورشه

  • اختلال در عملکرد انژکتور

کثیفی یا گرفتگی این قطعه، باعث تزریق سوخت کم و در نتیجه ایجاد مخلوط نامتوازن سوخت و هوا در درون سیلندر خواهد شد.

  • ضعیف شدن پمپ بنزین

نقش کلیدی سوخت رسانی نیز با فرسایش این قطعه کم رنگ خواهد شد. ضعف عملکرد آن در سر بالایی ها به وضوح احساس خواهد شد.

 

تعمیر موتور پورشه

مشکلات مربوط به تراکم

  • فرسودگی و خرابی رینگ پیستون
  • فرسودگی و خرابی سوپاپ ها

مشکلات مربوط به جرقه زنی

  • خرابی شمع ها
  • ناک زدن موتور

جلوگیری از تعمیر موتور پورشه

رانندگان می دانند هزینه های تعمیر قطعات خودرو به خصوص موتور پورشه ممکن است بسیار گزاف تمام شوند. متأسفانه ممکن است خرابی موتور پورشه شما تنها به یک مورد ختم نشود.

در نتیجه سرویس و راهکارهای جلوگیری از خرابی موتور پورشه را جدی بگیرید. در ادامه به برخی از این راهکارهای کاهش نیاز موتور پورشه به تعمیر پرداخته ایم:

  • روغن موتور پورشه ممکن است به دلیل ریختن از واشرها، کاهش نمدها و یا ضعیف شدن رینگ پیستون و رسیدن روغن به محفظه احتراق و و روغن سوزی، کاهش یابد. همین عامل باعث بروز صدمات بر موتور و عملکرد غیر ایده آل آن خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق، بررسی اتصالات موتور را حتماً به تعمیرکار واگذار نمایید.
  • احتراق ناقص و بد کار کردن موتور خودرو در نتیجه آن، یکی دیگر از معمول مشکلاتی است که برای جلوگیری از خرابی موتور بایستی بررسی شود. شستشوی انژکتورها و بررسی شمع و وایر، کویل و سنسورها توسط تعمیرکار اتوداکار، مناسب ترین اقدام برای رفع این مشکل می باشد.
  • اگر می خواهید از صرف هزینه و وقت زیاد جهت تعمیر موتور پورشه خود تا حد امکان جلوگیری نمایید، بایستی سالانه جهت تعویض روغن و برخی قطعات خودرو به تعمیرگاه مراجعه کنید. بدین ترتیب سعی کنید روغن موتور و فیلتر روغن پورشه را به ازای هر 5000 کیلومتر یا سه ماه رانندگی، تعویض نمایید.

تکنسین اتوداکار با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و مهارت کافی که دارند به راحتی می‌توانند ایرادات موتور، تعمیر موتور رنو  و همچنین تعمیر خودرو های ژاپنی مثل تعمیر موتور پاترول .. را برطرف کرده و شما دغدغه و نگرانی نداشته باشید. در نظر داشته باشید که این مجموعه نه تنها برای تعمیر موتور بلکه برای تعمیرات تخصصی موتور، صافکاری و نقاشی پورشه و با رنگ همچنین سرویس دوره ای اتومبیل ها و … در خدمت شما مشتریان می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان اتوداکار تماس بگیرید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”استاندارد آلایندگی پورشه پانامرا 4 اس چیست؟” answer-0=”یورو 5 ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”میزان تولید Co2 در پورشه پانامرا 4 اس چقدر است؟” answer-1=”254 گرم در هر کیلومتر” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”روغن گیربکس و فیلتر موتور پورشه را هر چند وقت یکبار بایستی تعویض نمود؟” answer-2=”روغن گیربکس را به ازای هر 20000 کیلومتر یا یک سال رانندگی و فیلتر هوا را به ازای هر 5000 کیلومتر یا شش ماه رانندگی، تعویض نمایید.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸