تعمیر گیربکس بورگوارد

تعمیر گیربکس بورگوارد

شرکت بورگوارد یک شرکت تولید ماشین آلمانی است که فعالیت خود را در سال 1919 آغاز کرده است و به مرور به فعالیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده است اما متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی کمپانی فعالیت های خود را متوقف کرده و با مشکل مواجه شد.

با مرور زمان در سال 2008 با کمک و سرمتیه گذاری یک شرکت چینی برند بورگارد دوباره فعالیت خود را آغاز کرد. اولین خودروی تولیدی این شرکت کراس اور BX7 است.

در تمامی نسخه‌‌‌‌های بورگوارد BX7، از یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک با امکان تعویض دنده به صورت دستی استفاده شده است ولی سیستم دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل به انتخاب خریدار خواهد بود اما نسخه وارداتی بورگواردBX7، دارای سیستم دو دیفرانسیل هوشمند است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک بورگوارد

گیربکس ماشین درواقع بخش مهمی از یک خودرو است که کوچکترین مشکلی در این قسمت باعث آسیب و اختلال در کل عملکرد و فعالیت ماشین شما می شود. بنابراین خیلی مهم است که در صورت خرابی و آسیب آن به یک کارشناس مراجعه کنید و تعمیر گیربکس خود را به او بسپارید.

در خصوص تعمیر گیربکس بورگوارد باید گفت که از آنجایی که گیربکس اتوماتیک به خاطر منتقل کردن گشتاور موتور با استفاده از جریان روغن به سمت گیربکس و همچنین داشتن ساختار هیدرو الکترو مکانیکی منجر شده است تا حساسیت و دقت کار، افزایش پیدا کند که همین مورد لذت رانندگی را چندین برابر میکند.

 

تعمیر گیربکس بورگوارد

مشکلات رایج در گیربکس‌‌‌‌ اتوماتیک بورگارد BX5

مشکلات رایج در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک بورگوارد BX5 در پایین به طور کامل توضیح داده شده است که در ادامه شرح خواهیم داد.

تقه زدن گیربکس‌‌‌‌: یکی از دلایل مشکل تقه زدن گیربکس می تواند به دلیل ایراد برقی و یا خرابی دسته موتور گیر بوکس باشد.

خلاص شدن گیربکس اتوماتیک: علت این مشکل هم بریدن دنده اویل پمپ، خرابی توربین، هرز شدن پلوس، خرای چرخ دنده داخل گیر بوکس باشد.

تاخیر در عملکرد گیربکس: نشتی روغن گیربکس

تعویض خود به خود دنده‌ها: اگر این مشکل به طور ناگهانی رخ داد باید حتما به یک تعمیرگاه خوب مراجعه کنید.

کم شدن قدرت خودرو: کم بودن میزان سطح روغن گیر بکس و یا نشتی آن.

روشن شدن چراغ چک موتور: اگر گیربوکس مشکلی داشته باشد، سنسورهایی که در خودرو وجود دارد به کامپیوتر خودرو اطلاع خواهد داد.

مکث: این مشکل می تواند ناشی از کلاچ باشد اما اگر عمل تعویض دنده به سختی انجام شود نشانه وجود ایرادی در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک است.

لرزش خودرو هنگام حرکت : لرزش خودرو به علت خرابی در دسته موتور، بکسواد کردن صفحه کلاچ ها، خرابی پلوس

گیر کردن دنده در حالت پارک : گیر کردن دنده در حالت پارک میتواند به دلایل نبود برق در سیستم پارک یا خالی بودن باطری خودرو، خرابی استاپ زیر پدال ترمز، شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس ویا خرابی در سلکتور باشد.

نشتی روغن گیربکس: نشتی یکی دیگر از دلایل وجود مشکل در گیربکس‌‌‌‌ اتوماتیک در خودرو است و باید فورا برای رفع آن اقدام کرد، چون اگر نشتی ادامه پیدا کند باعث خسارت‌‌‌‌های سنگینی به سیستم گیربکس خودروتان خواهد شد رنگ روغن گیربکس قرمز و شفاف است اگر رنگ آن تیره باشد باید آن را تعویض کنید.

همه این موارد نشانه هایی است که نشان میدهد که به تعمیر گیربکس بورگارد نیاز دارید.

همچنین بخوانید: تعمیر گیربکس اوتلندر میتسوبیشی

سایر مشکلات رایج در گیربکس‌‌‌‌ بورگوارد BX5

بوی سوختگی از روغن گیربکس: این مشکل می تواند به علت کثیفی روغن گیربکس باشد.

احساس لرزش در جعبه دنده: گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک بورگوارد BX5 زمان تغییر دنده سریع و راحت عمل می کند، بنابراین هنگام تعویض خودرو، نباید احساس ضربه، لرزش و یا لغزش کنید. اگر خودرو زمان تعویض دنده دچار مشکل شود و آن را نایدیده بگیرید به مرور زمان تمام قطعات داخلی خودرو دچار مشکل می شود.

زوزه کشیدن گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک: این صدا می تواند به دلیل صدای فشار روغن و یا خرابی دنده ها، مجموعه دنده سیاره ای و دنده‌‌‌‌های دیفرانسیل باشد.

گاز هرز خوردن گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک : این مشکل نی تواند به دلیل کم بودن روغن گیربکس و یا نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ و همچنین فرسودگی و استهلاک صفحه کلاچ ماشین باشد.

سر و صدای خودرو در حالت خلاص: این مشکل می تواند به دلیل کم بودن سطح روغن گیربکس و یا کثیفی روغن گیربکس و یا فرسودگی قطعاتی مثل بلبرینگ، زنجیر دنده عقب و یا دنده ها است.

همانطور که در بالا مشاهده کردید در صورتی بروز هر یک از این موارد حتما به یک کارشناس مراجعه کرده تا مشکل گیربکس بورگوارد را حل و فصل نمایید.

همچنین بخوانید: تعمیر گیربکس ماکسیما

تعویض روغن گیربوکس بورگوارد

تعویض روغن گیربکس بورگوارد یکی مهمترین مواردی است که برای تعمیر و حفظ سلامت خودرو باید به آن بسیار توجه داشت.

تعویض به موقع روغن گیربکس بورگوارد می تواند نیاز به تعمیر گیربکس بورگوارد را کاهش دهد و در صورت عدم توجه به سطح و کیفیت روغن گیربکس خود ممکن است به مشکلات بسیار جدی در ناحیه ی گیربکس مواجه شوید.

قطعات داخلی گیربکس به دلیل ساییدگی ها و خوردگی های مداوم در مرور زمان مستهلک می شوند و بهتر است که به روغنکاری و تعویض روغن گیربکس اتوماتیک به صورت منظم و به وقت، توجه بیشتری داشته باشید.

 

تعمیر گیربکس بورگوارد

علائمی که نشان می دهد خودرو به تعویض روغن گیربکس نیاز دارد:

  • سخت جا رفتن دنده و یا صدای تقه هنگام تعویض دنده
  • شنیده شدن صدای خورد شدگی هنگامی که ماشین در حالت درجا کار می کند
  • حرکت نکردن ماشین هنگام گاز دادن و در حالت دنده
  • احساس بوی سوختگی از ناحیه ی گیربکس گوارد
  • داغ شدن بیش از حد گیربکس
  • روشن شدن چراغ چک متور
  • نا منظم شدن تعویض دنده

اگر هرکدام از موارد بالا برای خودروی شما اتفاق افتاد می تواند نمایانگر این باشد که خودروی شما نیاز به تعویض روغن گیربکس دارد.

برای تعویض روغن گیربکس بورگوارد می توانید به تعمیرگاه اتوداکار مراجعه کنید. در این مرکز این کار با تجهیزات و ابزار های پیشرفته به نحوه احسن توسط متخصصین حرفه ای انجام می شود.

تعمیر گیربوکس بورگوارد در اتوداکار

اتودکار یک مجتمع تعمیرگاهی خودرو های لوکس می باشد که تمامی نیاز های تعمیراتی را اعم از تعمیر گیربکس، تعمیر موتور، تعمیر جلوبندی، باطری سازی، صافکاری pdr و یا سرویس های مختلف خودرو به صورت حرفه ای و با تجهیزات بسیار پیشرفته رفع می کند.

مرکز تعمیرگاهی اتودکار بهترین مرکز برای تعمیر گیربکس بورگوارد و دیگر ماشین های لوکس می باشد. تمامی خدمات تعمیراتی در این مرکز شامل گارانتی می باشد.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”هزینه و قیمت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک و دنده‌ای چقدر است؟ و چقدر تعویض روغن گیربکس زمان می‌برد؟” answer-0=”اجرت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه تمام اتوماتیک برای تمامی خودروها در تعمیرگاه هادیلو ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار تومان است (در سال 1400) . ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”آیا خودمان می‌توانیم روغن گیربکس را عوض کنیم؟” answer-1=”این نکته را در نظر داشته باشید که عملکرد گیربکس در عملکرد کل خودرو بسیار تاثیر‌گذار است پس توصیه ما این است که حتما این کار را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. چرا که تعمیرکار ماهر مانند تعمیرکاران گروه اتوداکار اندازه و برند مناسب گیربکس اتوماتیک شما را بهتر تشخیص می‌دهد.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”چه زمانی گیربکس بورگوارد باید تعمیر شود؟” answer-2=”لرزش خودرو پس از حرکت کردن از علائم ایجاد مشکل در گیربکس اتوماتیک بورگوارد است.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 19 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸