تعمیر گیربکس تویوتا

تعمیر گیربکس تویوتا

تویوتا اسم کارخانه ای آشنا در حوزه ی خودرو سازی که با ساخت ماشین های با کیفیت و استاندارد خود توانسته محبوبیت بالایی در بین عموم کسب کند، تویوتا در حوزه ساخت و تولید خودرو های سواری و شاسی بلند توانسته توجه بسیاری از افراد را در سر تا سر جهان به خودش جلب کند. برخی از رایج ترین تویوتا های اتوماتیک در جهان خودروی تویوتا هایلوکس، ماشین تویوتا لندکروز، تویوتا C-HR و … هستند که طرفداران زیادی را در دنیا به خود جذب کرده اند.

همچنین برای معرفی اتومبیل های محبوب از برند تویوتا در ایران می توان به پرادو، راوفور، کمری، اف جی کروز، کرولا، یاریس، سی اچ آر، جی تی و لندکروز اشاره کرد که هر کدام از آن ها طرفداران پر و پا قرص خود را در ایران دارند. این وسایل نقلیه بسیار لوکس، مدرن، قدرتمند، سبک، قابل اعتماد و مقاوم هستند؛ اما با این وجود، هنوز می توانند مانند دیگر خودرو ها دچار مشکلات بسیار جدی شوند.

یکی از اجزای بسیار مهم این خودرو ها که ممکن است دچار خرابی و مشکلات شوند گیربکس و اجزای داخلی جعبه دنده های تویوتا می باشد. ما در اتوداکار آماده ایم تا طیف کاملی از تعمیرات گیربکس تویوتا را به شما ارائه دهیم تا هر گونه مشکلی که ممکن است گیربکس اتوموبیل شما با آن روبرو شود را برطرف کنیم. تعمیر گیربکس تویوتا از نوع دستی و اتوماتیک در اتوداکار به صورت تخصصی و با ضمانت ارائه می شود.

 

تعمیر و سرویس گیربکس تویوتا

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تویوتا

در صورت مشاهده هرگونه ایراد در گیربکس اتوماتیک تویوتا، باید در اسرع وقت برای رفع مشکلات پیش آمده با یک تیم حرفه ای تماس بگیرید و از آنها کمک بگیرید. اگر خرابی های گیربکس اتوماتیک تویوتا به سرعت تعمیر نشوند، این مشکلات در گیربکس اتومبیل می تواند منجر مشکلات جدی تری برای خودروی تویوتای شما  بشود.

اگر متوجه روشن شدن چراغ چک روی صفحه کیلومتر خود شده اید و یا مشکلی در هنگام رانندگی مشاهده کرده اید مانند لرزش یا بوی سوختنی، می تواند از نشانه های ایراد در سیستم انتقال قدرت یا گیربکس تویوتا باشد، ما اینجا هستیم تا با تعمیر گیربوکس تویوتا به صورت کاملا تخصصی به شما کمک کنیم تا تمامی مشکلات این سیستم را رفع کنید.

یک ایراد کوچک در سیستم گیربکس تویوتا هر چقدر هم که جزئی باشد نه تنها می تواند منجر به آسیب های جدی تر شود ، بلکه حتی می تواند باعث شود کنترل اتومبیل خود را به طور کامل از دست بدهید.

در طول این سالها، تیم حرفه ای اتوداکار تمام مشکلات مربوط به گیربکس خودروی تویوتا را برطرف کرده است. ما در اتوداکار با دسترسی به تجهیزات تشخیصی پیشرفته و ابزار های مدرن، می توانیم تمامی ایرادات سیستم انتقال قدرت تویوتای شما را شناسایی کنیم و به محض اینکه مشکلات گیربکس و دیگر قسمت های وسیله نقلیه شما را تشخیص دادیم، می توانیم بهترین روش های تعمیر گیربکس تویوتا را به شما توصیه کنیم.

مشکلات رایج گیربکس تویوتا

تویوتا بسیار خودروی مطمئن و استانداردی است و از قطعات و اجزای بسیار با کیفیتی در تولید و ساخت این خودرو ها استفاده شده. اگر به درستی از آنها مراقبت و نگهداری کنید، می توانید مدت زیادی را بدون دردسر و خراب شدن از این خودرو ها استفاده کنید. اما به هر حال با وجود انعطاف پذیری فراوانی که خودرو های تویوتا دارند، در صورت عدم توجه و رسیدگی می تواند، طیف وسیعی از مشکلات گیربکس اتوماتیک را برای شما به همراه داشته باشد.

برخی از رایج ترین مشکلات که نیاز به تعمیر گیربوکس تویوتا را حتمی می کنند عبارتند از:

  • حرارت بیش از حد از قسمت گیربکس تویوتا
  • صدای زوزه و ناله از ناحیه ی گیربکس تویوتا
  • خطاهای مکرر سیستم تویوتا و روشن شدن چراغ چک
  • کم شدن مکرر روغن گیربکس و یا نشت سیال انتقال نیرو
  • سنگ زنی و تکان خوردن های خودرو در حالت درجا و یا در حالت دنده
  • بوی بد مانند بوی سوختن
  • بالا رفتن بیش از حد دور موتور تویوتا
  • مشکلات در تعویض دنده و یا تعویض دنده همراه با سر و صدا
  • خارج شدن خودرو از دنده در حالت حرکت
  • مشکلات مربوط به سیستم کلاج
  • موتور تویوتا در سربالایی ضعیف تر و یا متفاوت عمل میکند

تعویض روغن گیربکس تویوتا

در ادامه تفاوت هایی که روغن گیربکس اتوماتیک تویوتا با روغن های گیربکس دستی تویوتا دارند را شرح می دهیم:

  • تعویض روغن گیربکس اتوماتیک تویوتا

مایع یا روغن گیربکس تویوتا یک مایع هیدرولیک است و سه وظیفه ی اصلی دارد:

روان کننده – درست مانند روغن موتور ، بسیاری از قطعات مکانیکی پیچیده ی داخل گیربکس را از فرسوده شدن باز می دارد.

مایع خنک کننده – در گیربکس همان کاری را انجام می دهد که ضد یخ در داخل متور انجام می دهد.

انتقال قدرت ATF – قدرت را از انرژی جنبشی به انرژی هیدرولیکی و دوباره از طریق مبدل گشتاور این کار را تکرار میکند و نیرو را به محور محرک انتقال میدهد و نیرو را به انرژی جنبشی را باز می گرداند. این فرایند همان چیزی است که به خودرو اجازه می دهد در حالت دنده ای حرکت کند یا نکند.

  • تعویض روغن گیربکس دستی تویوتا

روغن های گیربکس دستی این تفاوت را با روغن گیربکس دستی دارد که از روغن فقط برای روانکاری استفاده می کند. شگفت انگیز است که مایع انتقال می تواند بدون تغییر تغییر کند.

راه های بررسی سطح روغن گیربکس تویوتا

بهترین راه برای جلوگیری از کم شدن روغن گیربکس و خطرات پس از آن، بررسی مکرر سطح مایع گیربکس تویوتا است. همچنین باید مسیر خنک کننده ی گیربکس خود را بررسی کنید زیرا ممکن است نشتی داشته باشد. معمولا سطح مایعات گیربکس را باید در دمای بالا بررسی کنید. اگر آن را هنگامی که خودرو سرد است بررسی کنید، ممکن است اطلاعات غلط از دیپستیک دریافت کنید و این ممکن است شما را گمراه کند.

اگر سطح مایع گیربوکس تویوتا شما پر است، اما همچنان با علائم مربوط به کمبود روغن روبرو می شوید، باید به رنگ مایع گیربکس خود توجه کنید روغن گیربکس تا زمانی که کهربایی رنگ باشد کارایی دارد. روغن گیربکس در مرور زمان ، ظاهری شبیه قرمز کثیف به خود میگیرد.

اما باز هم به طور کلی این مورد باعث نمی شود که گیربکس بد و یا متفاوت کار کند. اما اگر بوی سوخته به خود بگیرد، قطعاً زمان تعویض آن فرا رسیده است. پس تا به تعمیر گیربکس تویوتا نیاز پیدا نکرده اید این موارد را به طور منظم رعایت کنید.

تعویض روغن گیربکس تویوتا

تعمیرگاه اتومبیل اتوداکار

به هرحال مشکل خودروی شما از هرکجا که باشد تیم متخصص اتوداکار به صورت کاملا حرفه ای با تجهیزات و دستگاه های پیشرفته و مدرن آماده عیب یابی و تعمیر تویوتای شما هستند. برای رفع مشکلات و تعمیر گیربکس اتوماتیک تویوتا و تعمیر گیربکس دستی تویوتا کافیست که با ما تماس بگیرید تا از خدمات تخصصی ما به همراه گارانتی و قیمت مقرون و بصرفه بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”تعویض روغن گیربکس به صورت دستی بهتر است یا با دستگاه‌های تمام اتوماتیک؟” answer-0=”تعویض روغن گیربکس به روش دستی که معمولا رایج‌تر است دارای ایراداتی است که از جمله می‌توان به این اشاره کرد که در تعویض دستی گاها در برخی خودروها امکان خارج کردن تمام روغن کهنه وجود ندارد و همیشه مقداری از روغن سوخته داخل گیربکس می‌ماند. ولی دستگاه‌های تمام اتوماتیک تمام روغن کهنه و سوخته را از گیربکس خارج کرده و روغن سالم را جایگزین آن می‌کنند. تعمیرگاه هادیلو نیز دارای دستگاه تمام اتوماتیک تعویض روغن گیربکس اتوماتیک می‌باشد. ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”چگونه جلوی نشتی روغن گیربکس اتوماتیک را بگیریم؟” answer-1=”هنگام بررسی به رنگ روغن گیربکس دقت کنید و هرگونه تیره‌تر شدن و کدر شدن رنگ را جدی بگیرید.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”آیا خودمان می‌توانیم روغن گیربکس را عوض کنیم؟” answer-2=”این نکته را در نظر داشته باشید که عملکرد گیربکس در عملکرد کل خودرو بسیار تاثیر‌گذار است پس توصیه ما این است که حتما این کار را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. چرا که تعمیرکار ماهر اندازه و برند مناسب گیربکس اتوماتیک شما را بهتر تشخیص می‌دهد. ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + شش =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸