تعمیر گیربکس تیانا

تعمیر گیربکس تیانا

گیربکس تیانا از اجزای مهم و اساسی موتور اتومبیل می باشد. سرعت و نیروی تولید شده موتور توسط گیربکس قابل کنترل می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم تعمیر گیربکس تیانا را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک تیانا یکی از خدمات تخصصی اتوداکار است. اتوداکار طیف گسترده‌ای از تعمیر گیربکس اتوماتیک نیسان تیانا را خدمت شما عزیزان ارائه می دهد تا در صورت لزوم و متناسب با نیاز خود بتوانید از آن بهره مند شوید. فرقی نمی‌کند که گیربکس اتومبیل شما چه مشکل دارد به شما اطمینان می دهیم تعمیرگاه تخصصی اتوداکار راه حلی مطمئن و مقرون به صرفه را برای شما در نظر می گیرد.

 بهتر است بدانید برای برطرف کردن هرگونه مشکل گیربکس اتوماتیک تیانا از تجهیزات به روز و مدرن استفاده کرده و مهارت های بالایی را در این زمینه کسب کرده ایم. اتومبیل تیانا در سال ۲۰۰۳ به بازار معرفی شد. بهتر است بدانید این خودرو یک پله پایین تر از سدان لوکس ۱۴ می باشد. این سدان سایز متوسط توسط خودروسازی ژاپنی نیسان تولید و روانه بازار شد. نام تیانا از نام یک روستای کوچک در ایتالیا گرفته شده است که تاثیر نامگذاری برای نیسان مورانو شده است.

تعمیر گیربکس تیانا

مشکلات گیربکس اتوماتیک خودرو تیانا

در برخی موارد احتمال دارد گیربکس اتومبیل تیانا دچار مشکلاتی شود. برخی از مشکلات رایج گیربکس اتوماتیک تیانا عبارتند از:

خرابی شیر برقی

یکی از دلایل تعمیر گیربکس تیانا شیر برقی می باشد که شیر برقی روی ساعتی گیربکس تعبیه شده که در درون گیربکس قرار دارد. بهتر است بدانید شیر برقی در صورت خرابی گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته و 5 سرعته را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در صورتی که شیر برقی خراب شود علائمی را مشاهده خواهید کرد. مانند تاخیر در تعویض دنده ها همچنین عدم تعویض دنده یا ضربه به دنده، جابه جایی نامنظم در تعویض دنده گیر کردن در حالت خلاص، نذاشتن دنده عقب و … را مشاهده خواهید کرد. پس از اینکه این علائم را مشاهده و احساس کردید سعی کنید بلافاصله جهت برطرف کردن آن اقدام نماید.

کمبود روغن گیربکس یا نشتی در آن

اگر شما در هنگام تغییر دنده تکان شدیدی را احساس کردید به احتمال زیاد سطح روغن گیربکس پایین می باشد. تاخیر در هنگام تغییر دنده نیز یکی دیگر از علائمی می باشد که در صورتی که سطح روغن گیربکس پایین باشد شما با آن روبرو خواهید شد. سعی کنید دنده را از پارک به درایو تغییر دهید اگر این کار بیش از ۴ ثانیه طول بکشد سعی کنید سطح روغن گیربکس را بررسی نمایید.

خرابی سنسور سرعت گیربکس

در برخی مواقع امکان دارد سنسور سرعت گیربکس خراب شود. زمانی که در هنگام تعویض دنده از پارک به درایو یا دنده عقب نمی تواند باعث تعویض بررسی چراغ موتور یا ضربه شود سنسور سرعت گیربکس را بررسی کرده و نسبت به برطرف کردن خرابی آن اقدام نمایید.

خرابی خنک کن گیربکس

بهتر است بدانید برای خنک شدن و جلوگیری از بالا رفتن بیش از حد دمای گیربکس خنک کن یا فن در مقابل آن تعبیه شده است. در برخی موارد امکان دارد این خنک کن ها از کار افتاده و دمای گیربکس بالا برود و به گیربکس آسیب وارد شود. در برخی موارد نیز گیربکس نیاز به یک خنک کن اضافه دارد.

برخی دیگر از علائم رایج مشکلات گیربکس تیانا

  • پایین آمدن قدرت ماشین
  • احساس لرزش و تکان خوردن خودرو
  • لرزش و لغزش گیربکس
  • بالا رفتن دمای روغن گیربکس
  • کاهش ناگهانی سرعت خودرو
  • لرزش خودرو هنگام شتاب گیری
  • محدود شدن دور موتور و قدرت خروجی
  • صدای وزوز از گیربکس
  • با بالا رفتن دور موتور دنده عوض نمی‌کند
  • بوی سوختگی از روغن

تعمیر گیربکس تیانا

تاثیر روغن گیربکس در خرابی آن

روغن گیربکس از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تاثیر بسزایی در خرابی و درست کار کردن گیربکس دارد. به همین خاطر همواره پیشنهاد می‌شود تا از روغن های مناسب و با کیفیت استفاده شود. سعی کنید از روغن های ارزان قیمت و با کیفیت برای اتومبیل خود استفاده نکنید چرا که با گذشت زمان تاثیر مخربی بر چرخ دنده ها خواهد داشت.

شما باید همواره سعی کنید نسبت به تعویض به موقع روغن گیربکس اقدام نمایید. در این صورت مشکلات کمتری متوجه اتومبیل شما خواهد شد. به طور کلی می توان گفت مدت زمان تقریبی تعویض روغن گیربکس اتومبیل ها ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر می باشد. شما می توانید مدت زمان مشخص و دقیقه تعویض روغن اتومبیل خود را در دفترچه راهنما مشاهده نمایید.

نکته دیگری که به شما پیشنهاد می کنیم به آن توجه کنید این است که در صورتی که شما قصد تعویض روغن اتومبیل دارید سعی کنید فیلتر روغن را نیز تعویض نمایید. در صورتی که فیلتر روغن مشکل باشد امکان دارد روغن آلوده شده و و گیربکس عملکرد نامناسبی داشته باشد. شما با در نظر گرفتن این موارد می توانید از عملکرد صحیح اتومبیل خود بهره مند شوید.

تعمیرات تخصصی گیربکس تیانا در تعمیرگاه اتوداکار

همانطور که ذکر شد تعمیرات گیربکس نیازمند مهارت و تخصص بالا می باشد. چرا که معمولاً گیربکس ها از ساختار پیچیده و تکنولوژی جدید برخوردار است. در صورتی که تعمیرکاران و افرادی که جهت تعمیر این قطعات اقدام می‌کنند مهارت لازم نداشته باشند و به ساختار آن مسلط نباشند امکان دارد نه تنها مشکلات را برطرف نکند بلکه مشکلات جدی تری را به همراه داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم جهت تعمیر گیربکس تیانا و دیگر اتومبیل های به تعمیرگاه تخصصی اتوداکار مراجعه نمایید. بهتر است بدانید مجموعه اتوداکار با بهره مندی از تکنولوژی به روز و دانش به روز همچنین استفاده از تعمیرکاران آموزش دیده و زبده خدمات تعمیر گیربکس و دیگر تعمیرات را با کیفیت و با ضمانت ارائه می دهد.  شما مشتریان عزیز می توانید از این خدمات بهره مند شده و به صورت تخصصی جهت تعمیرات به این تعمیرگاه مراجعه نمایید.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که عیب یابی و تست گیربکس و قطعات آن در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار توسط دستگاه‌های پیشرفت انجام شده تا کوچکترین مشکلی ایجاد نشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://autodakar.ir/ مراجعه نمایید. همچنین برای مشاوره به صورت کاملاً رایگان می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”تعویض فیلتر روغن چه تاثیری بر روغن گیربکس دارد؟” answer-0=”در صورت تعویض به موقع فیلتر روغن؛ روغن به صورت تمیز و بدون آلوده شدن وارد می شود و عملکرد مناسب گیربکس دارد.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”از کجا متوجه شویم گیربکس اتومبیل دچار مشکل شده است؟” answer-1=”در صورتی که صدای وزوز یا لرزش گیربکس احساس کردید گیربکس شما دچار مشکل شده است و باید جهت تعمیر آن مراجعه نمایید.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”زمان تعویض روغن گیربکس اتومبیل چه مدت می باشد؟” answer-2=”زمان تقریبی تعویض روغن گیربکس ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر می باشد انواع برای هر اتومبیل به صورت دقیق در دفترچه راهنمای آن ذکر می شود.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + بیست =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸