تعمیر گیربکس مرسدس بنز

مرسدس بنز یکی از اتومبیل های بسیار محبوب و ویژه می باشد که توانسته است در بازار جهان از فروش بیشتری برخوردار شود. یکی از قطعات اصلی اتومبیل ها گیربکس می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم تعمیر گیربکس مرسدس بنز را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

تعمیرگاه گیربکس مرسدس بنز

مجموعه تعمیرگاه اتوداکار بهترین تعمیرگاه بنز در سطح تهران می باشد. اگر شما احساس می کنید گیربکس اتومبیل شما آسیب دیده است از طریق راه ارتباطی ذکر شده در اسرع وقت با کارشناسان اتوداکار در تماس باشید. مجموعه تخصصی اتوداکار علاوه بر تعمیر گیربکس های معیوب خودرو جهت تعویض گیربکس بنز نیز اقدام می کند.

کمپانی مرسدس بنز برخلاف دیگر تولیدکنندگان خودرو تنها از گیربکس های اتوماتیک استفاده می کند که از اطمینان بالایی برخوردار می باشد. زمانی که گیربکس اتومبیل را به صورت منظم و دوره ای سرویس کنید مشکلی برای آن ایجاد نمی شود. اما بهتر است بدانید هر خودرویی در برخی مواقع امکان دارد با خرابی روبرو شده و مشکلاتی را داشته باشد.

تعمیر و نگهداری روزمره اتومبیل ها باعث می‌شود تا تعمیرات گران‌قیمت و خرابی اساسی را برای اتومبیل شما کاهش دهد. تعمیر و نگهداری از مرسدس بنز به این معنا است که باید چه موقع مایع انتقال تغییر کند. برخی از مدل های اتومبیل مرسدس بنز نیاز به بررسی دارد که هر سه سال یا هر ۴۸ هزار کیلومتر باید نسبت به تغییر مایع انتقال اقدام کرد.

در حالی که برخی مدل های دیگر هر ۵ سال یا هر ۱۲۰ هزار کیلومتر باید نسبت به بررسی آن اقدام کرد. توجه داشته باشید در صفحه کنترل اتومبیل معمولاً یک نشانگر وجود دارد که در برخی مواقع به شکل یک آیکون آچار می باشد در زمان تعمیر و نگهداری گیربکس روشن خواهد شد. سعی کنید اتومبیل مرسدس بنز خود را به یک تعمیرگاه معتبر و مجهز بسپارید تا به صورت اصولی و با کیفیت تعمیرات را انجام دهد.

تعمیر گیربکس مرسدس بنز

گیربکس در کدام قسمت ماشین قرار دارد؟

گیربکس بنز یکی از اصلی ترین قسمت های تشکیل دهنده سیستم محرکه ماشین است. این قسمت به قدری مهم است که می توان این را هم رده موتور ماشین قرار داد. اگر با خودرو اشنایی داشته باشید می دانید که دنده ماشین به جعبه دنده یا همان گیربکس متصل است.

هنگامی که دنده ماشین را عوض می کنید، شاید کار ساده ای از نظر شما باشد اما در داخل گیربکس باید یک سری تغییرات دقیق و مهندسی شده انجام بگیرد. هرگونه کارکرد اشتباه در گیربکس باعث خرابی های سنگین در خودرو و سیستم محرکه ماشین می شود. تعمیر گیربکس بنز حتما باید توسط متخصص انجام شود.

چه عواملی باعث میشود که گیربکس خودرو خراب شود؟

گیربکس خودروی بنز از بهترین گیربکس های موجود در بازار می باشد که توسط خود این کمپانی ساخته می شود و بر روی ماشینهای خود نصب می کند بنابراین درصد خرابی این گیربکس ها بسیار ناچیز بوده اما باز هم می شود که خراب شوند حتی اگر محصول تولید کمپانی بنز باشند. خرابی های گیربکس به چند دلیل ممکن است که یکی از مهمترین آنها دیر کرد در سرویس های سالیانه می باشد.

در سرویس های سالیانه میزان روغن گیربکس و درصد ماندگاری ان بررسی می شود. روغن گیربکس نوعی واسکازین است که باعث می شود چرخ دنده ها راحت تر بچرخند و سابیده نشوند میزان ماندگاری این روغن از روغن موتور بیشتر است به این دلیل که مانند روغن موتور با گرمای زیادی مواجه نیست.

اما مانند هر چیزی یک تاریخ انقضا دارد و باید تعویض شود. اگر زمان تعویض واسکازین گیربکس به تعویق بیفتد صدمات جدی به چرخ دنده ها وارد می شود که ممکن است باعث شکسته شدن آنها شود اگر این اتفاق بیفتد هزینه هنگفتی به روی دست شما به جای می گذارد.

نشانه های واسکازین گیربکس سوخته

اگر واسکازین گیربکس خودرو مدت کارکردش تمام شود و نیاز به تعویض داشته باشد دو علامت را می توانید بر روی ان ببینید.

  • یک این که سیاه میشود 
  • دو این که بوی سوختگی می دهد

دومین عامل خرابی گیربکس خودروی بنز

همانطور که گفتیم گیربکس خودروی بنز در معدود دفعات خراب می شود زیرا در ساخت این قطعه از از بهترین متریال و دقیق ترین مهندسی ها استفاده شده است.

اما خب این قطعه هم مانند بقیه اجسام در طول زمان فرسوده می شود و در صورت استفاده نادرست از آن و بلد نبود نکاتی برای نگهداری ان موجب میشود که عمری کوتاه تر از حد معمول داشته باشد و زود تر خراب شود.

بله برای این که گیربکس شما عمری طولانی تر داشته باشد باید استفاده صحیح آن را یاد بگیرید. مثلا دیده اید که یک نفر دنده را بد جا میزند و صدای ناخوشایند از ماشین می شنوید که به اصطلاح می گویند آب هویج گرفته است.

در واقع گیربکس و جعبه دنده را مورد عنایت قرار داده است، همیشه قبل از حرکت کردن از این که دنده سر جای خودش می باشد اطمینان حاصل نمایید زیرا دنده گیر کرده و امکان شکسته شدن آن وجود دارد.

اگر این کار مکررا پیش بیاید دنده هرز می شود و بعضا دیده شده است که در هنگام رانندگی دنده از جای خود درآمده و به حالت خلاصی می رود این ها همه نشان از ان است که دنده ها به صورت صحیح و اصولی کار نکرده اند.

سومین عاملی که باعث خرابی گیربکس بنز می شود

حتما با اصطلاح دنده معکوس آشنا شده اید اگر سابقه رانندگی چندین ساله دارید حتما چندین بار در جاده ها و خیابان ها به الاجبار دنده معکوس داده اید. دنده معکوس دادن بیشتر جاها برای این به کار می آید که راننده می خواهد از قدرت بیشتر موتور خودروی خود استفاده کند معمولان در سربالایی ها و هنگام سبقت گرفتن.

رانندگان حرفه ای این کار را به دستی انجام می دهند و میزان فشار به گیربکس را تا حد امکان کاهش می دهند اما رانندگان مبتدی به دلیل نداشتن آگاهی لازم از دنده معکوس های نابه جا و نا به هنگام استفاده می کنند که هم به موتور خودرو فشار وارد می شود و هم به گیربکس در نتیجه درصد خرابی گیربکس افزایش پیدا میکند و مجبور به تعمیر گیربکس بنز خود می شوید.

البته اکثر خودروهای کمپانی بنز از گیربکس اتوماتیک استفاده می کنند مخصوصا محصولات جدید این کمپانی که تا حد زیادی این اشتباهات را کاهش می دهد و تمامی پروسه تعویض دنده بر عهده گیربکس اتوماتیک می باشد و راننده هیچ دخالتی در این امر ندارد.

نشانه های کلی خرابی در گیربکس مرسدس بنز

  • رنگ و شرایط روغن گیربکس
  • نشتی روغن گیربکس
  • لغزش در هنگام حرکت
  • تاخیر زیاد در موقع حرکت
  • روشن شدن چراغ گیربکس
  • صدای ناله، زوزه و سوت گیربکس
  • بوی سوختگی از گیربکس
  • حالت اضطراری گیربکس (معمولا گیر کردن در دنده 3)
  • کم شدن شتاب خودرو

راهکار هایی برای به تعویق افتادن تعمیر گیربکس بنز

  • برای این که از سیستم محرکه ماشین خود محافظت کنید و تعمیر گیربکس بنز خود را به تعویق بیندازید حتما سرویس های سالیانه و ماهیانه را سر وقت انجام دهید و از روغن های مخصوص گیربکس بنز استفاده کنید تا گیربکس نرم تر و راحت تر شروع به کار کند. اتوداکار تعمیرگاه خودروهای خارجی آماده ارائه خدمات به شما می باشد  
  • قبل از حرکت حتما، حتما از این که دنده ماشین سر جایش قرار دارد اطمینان حاصل نمایید( مخصوص خودرو های دنده ای)
  • از دنده معکوس تا حد امکان بپرهیزید زیرا فشار زیادی به گیربکس شما وارد می کند 
  • این مرکز در تعمیر موتور بنز سری E نیز دارای تخصص و سابقه درخشان دارد.

سرویس دوره ای گیربکس مرسدس بنز

بهتر است بدانید گیربکس اتوماتیک نیز مثل دیگر اجزای خودرو نیاز به سرویس های دوره ای به صورت منظم و مرتب دارد. توجه داشته باشید سرویس‌های دوره‌ای با توجه به توصیه کمپانی بنز و غیر وابسته به کارکرد کامپیوتر یا زمان باید انجام شود. تعویض روغن فیلتر و سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک به موقع رانندگی و اصولی به آگاهی نسبی از عملکرد گیربکس نقش به سزایی در افزایش طول عمر قطعات گیربکس دارد.

معمولاً برای تعویض روغن و سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک مرسدس بنز بین ۲۰ هزار کیلومتر ساخت ۶۰ هزار کیلومتر می باشد. توجه داشته باشید یکی از عوامل بسیار مهم برای تعیین زمان تعویض روغن و سرویس های دوره ای شرایط رانندگی می باشد.

به عنوان مثال می‌توان گفت رانندگی در ترافیک باعث افزایش دمای روغن و همچنین کاهش طول عمر آن خواهد شد. برای افرادی در تهران زندگی می کند پیشنهاد می کنیم حتما تعویض روغن گیربکس بین ۲۰ هزار کیلومتر تا ۳۰ هزار کیلومتر را انجام دهند تا از ایجاد مشکلات جدی تر برای اتومبیل جلوگیری کنند.

تعمیر گیربکس مرسدس بنز توسط تجهیزات مدرن

تعمیر گیربکس مرسدس بنز در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار توسط تجهیزات مدرن انجام می شود. مراحل تعمیر گیربکس عبارتند از:

  1. تست و عیب یابی
  2. تعمیر و تعویض قطعات
  3. تست گیربکس تعمیر شده

پس از اینکه شما احساس کردید گیربکس اتومبیل شما با خرابی روبرو شده است کافی است از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت https://autodakar.ir/ با کارشناسان اتوداکار تماس گرفته و با هماهنگی های لازم اتومبیل خود را جهت تعمیرات به تعمیرگاه بیاورید.

تعمیر گیربکس مرسدس بنز

پس از تحویل اتومبیل شما توسط تعمیر کاران زبده و ماهر نسبت به تست و عیب یابی آن توسط تجهیزات و دستگاه‌های مودم اقدام خواهد شد. همانطور که ذکر شد تمامی مراحل تعمیرات از همان ابتدا توسط تجهیزات به روز انجام شود تا کمترین و بدون هیچگونه آسیبی به اتومبیل شما وارد نشود. مهم ترین و اصلی ترین مراحل تعمیر گیربکس مرسدس بنز عیب یابی و اتومبیل می باشد.

در صورتی که مشکل گیربکس به درستی تشخیص داده شود هزینه کمتری را  برای مشتریان به همراه خواهد داشت. اما در صورتی که تشخیص اشتباه باشد نه تنها مشکل را برطرف نخواهد کرد بلکه هزینه بیشتر و مشکلات جدی تری را برای صاحبان اتومبیل به همراه خواهد داشت.

پس با اطمینان خاطر تعمیر گیربکس مرسدس بنز خود را به تعمیرگاه تخصصی اتوداکار بسپارید. پس از عیب یابی باید به سراغ تعمیر و تعویض قطعات رفت. هدف تعمیر قطعات گیربکس می‌باشد نه تعویض آن تا هزینه کمتری را برای مشتریان به همراه داشته باشد. با توجه به سابقه درخشان و تجربه مناسبی در طی سال‌ها فعالیت کسب کرده‌اند.

بهترین روش ها برای تعمیر قطعات گیربکس به همراه خواهد داشت بهترین روش و راه برای تعمیر گیربکس انتخاب کرده تا کیفیت بالایی داشته باشد و هم از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد. پس از تمام شدن تعمیر گیربکس در حضور مشتری تست کرده و اتومبیل به درستی و سالم به مشتریان تحویل خواهد داد.

همانطور که ذکر شد مدرن ترین و به روزترین تجهیزات در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار جهت تعمیرات مورد استفاده قرار می گیرد. البته توجه داشته باشید تمامی تعمیر کاران این مجموعه مهارت و تخصص کامل و کافی را جهت تعمیر گیربکس اتومبیل های مرسدس بنز دارند. با تسلط کامل بر این قطعات نسبت به تعمیر اساسی و اصولی آن اقدام می کنند.

توجه داشته باشید تعمیرگاه تخصصی اتوداکار در خیابان پاسداران تهران واقع شده است که جز بهترین و معتبرترین تعمیرگاه های مجاز در سطح تهران می باشد. تمامی اتومبیل های خارجی از جمله مرسدس بنز را به خوبی تعمیر کرده و بدون کوچکترین مشکلی به مشتریان تحویل خواهند داد.

جهت دریافت مشاوره های رایگان کافیست به وب سایت اتوداکار مراجعه نمائید. می توانید از طریق راه ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اتوداکار در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

لرزش خودرو هنگام حرکت ناشی از چیست؟

خرابی در دسته موتور، بکسباد کردن صفحه کلاچ ها، خرابی پلوس و … باعث لرزش خودرو هنگام حرکت می باشد.

علت گیر کردن دنده در حالت پارک چیست؟

گیر کردن دنده در حالت پارک بر اساس نبود برق در سیستم پارک یا خالی بودن باتری خودرو، خرابی استاپ زیر پدال ترمز، شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور می باشد.

آیا روغن گیربکس نیاز به تعویض دارد؟

بله روغن گیربکس بنز مثل روغن موتور و روغن های مورد استفاده در خودرو برای کیلومتر های خاصی تولید و مورد استفاده قرار می گیرد که نیازمند تعویض کامل می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − شش =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸