تعمیر گیربکس هاوال

تعمیر گیربکس هاوال

تعمیر گیربکس اتوماتیک هاوال H2 تخصص ما در مجموعه اتوداکار می باشد اما پیش از آنکه به مشکلات رایج و نحوه تعمیر آن بپردازیم، ابتدا تاریخچه ای درخصوص کمپانی و خودرو هاوال خواهیم گفت.

کمپانی هاوال یکی از خودروسازی های نوپا است که این برند به صورت رسمی از سال 2013 با نام هاوال شناخته شد. این شرکت چینی در حال حاضر هفتمین جایگاه برترین شرکت خودروسازی در چین متعلق به شرکت هاوال است.

شرکت هاوال Haval توسط گریت وال موتورز خلق شد و این شرکت هم در سال 1984 تاسیس شد. تمرکز اصلی شرکت هاوال Haval بر روی ماشین های شاسی بلند است. هاوال H2 در واقع محصول شرکت هاوال چین است، این محصول گیربکس ۶سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک و پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو (ساخت گریت وال چین) بوده که در وارد بازار ایران شده.

از آنجایی که این خودرو چینی با هدف جذب مشتریان خارجی تولید و صادر شده اند لذا ساخت این خودروها بر اساس استانداردهای ایمنی جهانی انجام شده و توانسته طبق آزمون هایی که در استرالیا توسط ANCAP صورت گرفته موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شود.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک هاوال H2

انواع مدل های خودرو های هاوال شامل:

  • هاوال H1
  • هاوال H2
  • هاوال H2S
  • هاوال H4
  • هاوال H5
  • هاوال H6
  • هاوال H6 اسپرت
  • هاوال H6 کوپه
  • هاوال H7
  • هاوال H7L
  • هاوال H8
  • هاوال H9
  • هاوال M6
  • هاوال F5
  • هاوال F7
  • هاوال F7X

مشخصات فنی هاوال H2

مشخصات فنی هاوال H2 شامل: موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه، حجم موتور ۱۴۹۷ سی سی، انتقال نیرو دیفرانسیل جلو، حداکثر قدرت ۱۴۰ اسب بخار، گشتاور 202 نیوتن متر، شتاب 0 تا 100 حدود 11.6 ثانیه، حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و میزان مصرف سوخت ترکیبی حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد.

گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک سیستم پیچیده‌ای دارند، لذا همین امر منجر شده است که هزینه تعمیر گیربوکس اتوماتیک هاوال H2 از هزینه تعمیر موتور بیشتر باشد. بنابراین در صورتی که کوچکترین اشکالی در خودروی خود دیدید سعی کنید که آن را هرچه زودتر حل کنید.

درصورت حل نشدن، به مرور زمان این مشکل بزرگتر شده و به بقیه قطعات نیز آسیب می‌زند. لذا چنانچه با هریک از علائم و موارد پایین رو به رو شدید فورا به مرکز تعمیرگاهی اتوداکار مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه‌‌‌‌های سنگین تری نباشید.

مشکلات رایج در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک هاوال H2 :

مشکلات رایج در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک هاوال H2 شامل مواردی است که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد لذا در صورت مواجه شدن با هر یک از موارد پایین حتما جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک هاوال H2، خودروی خود را به دست یک شخص ماهر و حرفه‌ای بسپارید.

بوی سوختگی از روغن گیربکس هاوال : در صورت حس کردن بوی سوختگی از روغن گیربکس اقدام به شناسایی و رفع مشکل نمایید. یکی از رایج ترین این دلایل می تواند به دلیل حرارت و گرمای بیش از حد روغن گیربکس باشد.

یکی دیگر از دلایل حس شدن بوی سوختگی از خودرو می تواند به دلیل کثیف شدن روغن گیربکس باشد که در این صورت عمل روغن کاری در سیستم انتقال قدرت هاوال H2، به خوبی انجام نشود و سبب آسیب رسیدن به گیربکس میشود.

نشتی روغن گیربکس هاوال: نشتی روغن گیربکس واضح است که می تواند علت اصلی آن ایرادی در گیربکس باشد که بهتر است هر چه سریع تر آن را حل کرد زیرا اگر همچنان روغن گیربکس هاوال h2 نشتی داشته باشد باعث خسارات زیادی در هزینه و زمان شخص شود.

همچنین این را در نظر داشته باشید که اگر روغن گیربکس پررنگ بود و از رنگ قرمز خودش خارج شده بود لذا وقت آن است که روغن گیربکس آن تعویض شود.

لرزش در جعبه دنده هاوال : گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک همانطور که از نام آن پیداست باید به صورت اتوماتیک بوده و خیلی روان و ساده و آسان تعویض شود.

اما اگر در حین رانندگی یک لرزش و سختی در دنده حس کردید این را بدانید که مشکل از گیربکس بوده و قبل از اینکه در اجزای داخلی خودرو اختلال ایجاد کند بهتر است که مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار مراجعه کنید تا متخصصین با تجربه ی ما مشکل را بررسی و رفع کنند.

تاخیر در عملکرد گیربکس هاوال: از آنجایی گیربکس اتوماتیک باید به صورت اتوماتیک و روان انجام شود لذا اگر در عملکرد آن اختلالی ایجاد کند و یا خیلی تاخیر داشته باشد بهتر است وضعیت گیربکس آن چک شود زیرا نشتی روغن گیربکس می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل آن باشد.

تقه زدن گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک هاوال: دلیل اصلی این مشکل می تواند ایراد برقی و یا میزان نبودن فشار روغن که ناشی از ایراد در ساعت و یا خرابی و پارگی در دسته موتور‌‌‌‌های گیربکس باشد.

کم شدن قدرت خودرو: یکی از موارد کم شدن قدرت خودرو هاوال H2 می تواند به دلیل کم بودن میزان روغن گیربکس و یا همچنین نشتی روغن گیربکس هاوال باشد. لذا بهتر است این دو مورد را چک کرده تا با رفع میزان روغن گیربکس آسیب وارد شده به موتور حل شده و قدرت ماشین هاوال به حالت اصلی خود بازگردد.

روشن شدن چراغ چک موتور: یکی از دلایل روشن شدن چراغ چک موتور وجود مشکل در گیربکس است. سنسورهایی که در خودرو وجود دارد چنانچه ایرادی در آن بوجود بیاید به کامپیوتر خودرو اطلاع میدهد لذا این مشکل در درجه اول خود را چراغ چک ماشین نشان می‌دهد.

خلاص شدن گیربکس هاوال: بریدن دنده اویل پمپ، خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، خالی بودن گیربکس از روغن و معیوب بودن چرخ دنده‌‌‌‌های داخل گیربکس

سایر مشکلات رایج در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک هاوال H2

تعویض خود به خود دنده در ماشین هاوال: اگر در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک هاوال H2، به طور ناگهانی خودروی به حالت دنده خلاص میرود زودتر به مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار مراجعه فرمایید تا این مشکل توسط متخصصین ما بررسی و رفع شود.

مکث: اگر هنگام تعویض دنده در ماشین هاوال مکث داشت ایراد از کلاچ است اما اگر دنده ماشین به سختی عوض شود این مشکل نی تواند به دلیل گیربکس باشد لذا بهتر است هرچه سریع‌تر به تعمیرگاه مراجعه کنید. مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار آماده رفع تمامی مشکلات گیربکس هاوال هستند.

شنیدن صدای وزوز از گیربکس: اگر هنگام رانندگی صدایی از گیربوکس هاوال H2 به گوش شما رسید بهتر است با همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت اتوداکار تماس بگیرید و برای رفع این مشکل و تعمیر گیربکس سریعا اقدام کنید زیرا این مشکل می تواند به دلیل آسیب به چرخ دنده باشد.

 

تعمیر گیربکس اتوماتیک هاوال H2

همچنین بخوانید : تعمیرگاه بنز 

حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک هاوال به چه معنایی می باشد؟

هنگامی که خودرو دچار نقص فنی می‌شود، کامپیوتر گیربکس دستور می‌دهد تا گیربکس به حالت دنده 3 منتقل شود. زیرا در این صورت فشار کمتری به گیربکس وارد می‌کند و از خرابی های بیشتر جلوگیری می‌کند. از طرفی راننده از این موضوع آگاه شده و خودرو را به تعمیرگاه منتقل می کند.

چرا گیربکس هاوال گاز هرز می‌خورد؟

علت اصلی گاز هرز مشکل در کلاچ خودرو می باشد. علت این خرابی کم بودن و یا نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ‌ها، فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ‌ها به وجود می‌آید.

سرویس دوره ای روغن گیربکس اتوماتیک هاوال شامل چه مواردی می باشد؟

سرویس دوره ای روغن گیربکس اتوماتیک هاوال شامل بازدیدروغن، تعویض روغن و تعویض باتری و سیم کشی خودرو و  فیلتر گیربکس اتوماتیک می باشد. که در شرایط استاندارد باید هر 20 هزار کیلومتر تا 30 هزار کیلومتر باید انجام شود.

شما می توانید جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک هاوال H2 و همچنین انجام کلیه خدمات خودروی خود از قبیل تعمیر موتور، صافکاری خودرو و نقاشی و یا سرویس های دوره ای اتومبیل خود را با خیالی راحت به کارشناسان خبره و آموزی دیده ما در اتوداکار بسپارید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک هاوال به چه معنایی می باشد؟” answer-0=”هنگامی که خودرو دچار نقص فنی می‌شود، کامپیوتر گیربکس دستور می‌دهد تا گیربکس به حالت دنده 3 منتقل شود، زیرا در این صورت فشار کمتری به گیربکس وارد می‌کند و از خرابی های بیشتر جلوگیری می‌کند. از طرفی راننده از این موضوع آگاه شده و خودرو را به تعمیرگاه منتقل می کند.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”چرا گیربکس هاوال گاز هرز می‌خورد؟” answer-1=”علت اصلی گاز هرز مشکل در کلاچ خودرو می باشد. علیت این خرابی کم بودن و یا نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ‌ها، فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ‌ها به وجود می‌آید.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”سرویس دوره ای روغن گیربکس اتوماتیک هاوال شامل چه مواردی می باشد؟” answer-2=”سرویس دوره ای روغن گیربکس اتوماتیک هاوال شامل بازدیدروغن، تعویض روغن و تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک می باشد. که در شرایط استاندارد باید هر 20 هزار کیلومتر تا 30 هزار کیلومتر باید انجام شود.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + پانزده =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸