تعمیر گیربکس CHR (تویوتا سی اچ آر)

تعمیر گیربکس CHR (تویوتا سی اچ آر)

خودروی تویوتا سی اچ آر محصول سال ۲۰۱۷ است که یک متور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه دارد و سیستم تنفس موتور از مدل توربو شارژ می باشد. انتقال نیرو در این خودرو به صورت دو دیفرانسیل و یا یک دیفرانسیل انجام می شود و قدرت آن ۱۱۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه است.

گشتاور تویوتا CHR برابر 185 نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه است و همچنین جعبه دنده یا گیربکس CHR مدل CVT می باشد. صفر تا صد این خودرو یازده ثانیه به طول می انجامد و سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می باشد.

خودروی تویوتا سی اچ آر در دو مدل تک دیفرانسیل و تمام چرخ محرک تولید شده است. در بازار‌‌‌‌های جهانی خودرو نیز اتومبیل های تویوتا CHR با سیستم تک دیفرانسیل یا دو دیفرانسیل وجود دارد و همچنین در کنار خودرو های سی اچ آر با گیربکس اتوماتیک CVT نمونه هایی با گیربکس دستی نیز تولید و روانه بازار شده است.

گیربکس C-HR شما چه کار می کند؟

گیربکس نیرو را از موتور به چرخ های شما می رساند تا بتوانید با سرعت دلخواه خود رانندگی کنید. به دلیل مسئولیت گیربکس برای تبدیل دوز مناسب نیرو به سرعت مناسب، یک مشکل انتقال کوچک می تواند ضربه بزرگی به عملکرد C-HR شما وارد کند. این یک نوع مشکل ماشین است که تشخیص آن سخت نیست.

مشکلات گیربکس C-HR 2018 می تواند شامل تاخیر در تعویض دنده، ساییدن هنگام شتاب گیری، لرزش خودرو در جاده، یا صدای سوت و بوی سوختگی از زیر کاپوت باشد. بگذارید مشکلات گیربکس C-HR باقی بماند و ممکن است با کاهش بهره وری سوخت مواجه شوید یا متوجه شوید که تویوتا سی اچ آر شما اصلا کار نمی کند.

بنابراین توجه داشته باشید که در نگهداری و سرویس های دوره ای این خودرو بسیار دقت کنید و به طور مکرر آن را بررسی کنید.

 

تعمیر گیربکس CHR (تویوتا سی اچ آر)

همچنین بخوانید : تعمیر گیربکس RX

تعمیر گیربکس چیست؟ چرا عوضش نمیکنی؟

بیایید با یک سوال ساده تر شروع کنیم: انتقال چیست؟ اما اجازه دهید این را کوتاه کنیم زیرا، صادقانه بگویم، احتمالاً به جزئیات فنی اهمیتی نمی‌دهید. شما به نقشی که گیربکس در ماشین شما ایفا می کند اهمیت می دهید. به طور خلاصه، گیربکس خروجی موتور را دستکاری می کند تا مطمئن شود که قدرت همیشه در دسترس شماست. گیربکس همچنین وظیفه گرفتن نیروی ایجاد شده توسط موتور و هدایت آن به چرخ ها را بر عهده دارد. خیلی مهمه، آره؟ چهار نوع اصلی انتقال وجود دارد. گ

یربکس های اتوماتیک، دستی، گیربکس های متغیر پیوسته (CTV) و گیربکس های دوکلاچه (DCT). به طور کلی، CTV ها و DCT ها بازسازی نمی شوند، فقط تعویض می شوند. بنابراین، بازسازی. کلمه ای نیست که زیاد با ماشین ها بشنوید، درست است؟ اما در مورد انتقال، وارد بازی می شود.

اتفاقی که می افتد این است: گیربکس از هم جدا می شود، درست مانند کاری که با دستگاهی که درست کار نمی کند انجام می دهید. اما برخلاف شما و دستگاه، گیربکس در واقع تعمیر می‌شود و به ترتیب درست کنار هم قرار می‌گیرد.

در حین بازسازی، قطعات ‘نرم’ گیربکس اتوماتیک تعویض می شوند. اینها عناصری هستند که به راحتی با استفاده و اصطکاک سائیده می شوند، مانند نوارها، مهر و موم ها، صفحات کلاچ و واشر. خنک کننده گیربکس تخلیه و تعویض می شود و فیلتر نیز تعویض می شود.

آسیب های بیشتر بررسی می شود و در صورت لزوم جایگزین می شود. و سپس همه اینها توسط افرادی که واقعاً می دانند دارند انجام می دهند جمع آوری می شود. بنابراین، چرا فقط گیربکس را تعویض نکنید؟ ساده. گاهی اوقات، بازسازی آن ارزان تر است. آیا ترجیح می دهید پول بیشتری خرج کنید یا پول کمتری؟

 

همچنین بخوانید :  تعمیر گیربکس مینی کوپر

توصیه های گیربکس تویوتا برای C-HRS 2018

تویوتا توصیه می کند که سیستم انتقال C-HR خود را به طور مرتب از نظر ساییدگی بررسی کنید. اول از همه، مایعات دیفرانسیل و گیربکس C-HR شما باید در فواصل منظم با محصولات مورد تایید تویوتا تعویض شوند.

تکنسین های متخصص ما با خدمات C-HR 2018 آشنا هستند و آنها را مطابق با مشخصات توصیه شده تویوتا انجام می دهند. به محض اینکه مشکوک شدید که مشکلی در گیربکس تویوتا سی اچ آر  شما وجود دارد، با متخصصین ما تماس گرفته و مشاوره با متخصصین اتوداکار به تشخیص، درمان و جلوگیری از مشکلات عمده انتقال اقدام کنید.

مشکلات رایج گیربکس‌‌‌‌ CHR

در ادامه ی این مقاله به معرفی و بررسی رایج ترین مشکلاتی که برای گیربکس تویوتا سی اچ آر رخ می دهد خواهیم پرداخت.

در صورت مشاهده ی هرکدام از این مشکلات و علائم، نیاز است که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک CHR به مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار مراجعه کنید تا متخصصین ما به مشکلات خودروی شما رسیدگی کنند:

لرزش غیر عادی در جعبه دنده : گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک CHR توربو، هنگام عوض کردن دنده بسیار روان و خوب عمل میکند پس به هیچ عنوان نباید هنگام تعویض دنده در این خودرو، ضربه، تکان، لرزیدن و یا لغزشی را احساس کنید.

اگر خودروی شما چنین مشکلی را داشت به هیچ عنوان نباید این مشکلات را نادیده بگیرید زیرا ممکن است اجزای داخلی گیربکس دچار آسیب های جدی تری شوند و تعمیر گیربکس CHR برای شما گران تر تمام شود.

گاز هرز خوردن گیربوکس CHR: اگر در سیستم داخلی گیربکس سی اچ آر سطح روغن گیربکس به اندازه کافی نباشد، معمولا دچار چنین مشکلی خواهید شد و به دنبال آن نرسیدن روغن گیربکس به حد کافی باعث میشود دیسک و صفحه کلاچ ها فرسوده شوند و در نتیجه نیاز به تعویض صفحه کلاچ و یا تعمیر گیربکس CHR پیدا خواهید کرد.

تقه زدن گیربکس CHRاین مشکل معمولا به دو دلیل رخ میدهد. یا خودرو دچار مشکلات برقی شده است و یا فشار روغن گیربکس نامیزان است که این مشکل ممکن است به دلیل پارگی و یا خراب شدن قطعات دسته موتور گیربکس باشد.

تویوتا C-HR اتوماتیک در مقابل گیربکس دستی

گیربکس اتوماتیک و دستی اغلب به مایعات جایگزین نیاز دارد. مایعات گیربکس اتوماتیک به طور طبیعی نازک تر هستند و اغلب به رنگ قرمز یا سبز هستند. روغن گیربکس دستی یا روغن دنده به دلیل مواد افزودنی و ترکیبات جایگزین ضروری برای روغن کاری گیربکس و اجزای جایگزین ضخیم تر است. گیربکس های دستی به دلیل نحوه تعویض دنده ها محیط اصطکاک بالاتری دارند، بنابراین روان کننده جایگزین است.

نه تنها مایعات بین گیربکس های دستی و اتوماتیک متمایز هستند، بلکه سطح حرارتی که مایعات تجربه می کنند بسیار متمایز است. گیربکس های اتوماتیک گرمای بسیار بیشتری تولید می کنند و بنابراین مایع گیربکس شما باید بیشتر تعویض شود.

اگر مایع گیربکس تویوتا سی اچ آر خود را تعویض نکنید، تراشه های فلزی گیربکس شما شکسته و مواد خورنده پشتیبان در سراسر عناصر حیاتی تویوتا C-HR شما پخش می شود. شما باید مرتباً سطح مایع را بین فواصل سرویس شستشوی مایع و گیربکس بررسی کنید. در بسیاری از موارد، گیربکس‌های دستی مجهز به میله‌ای برای بررسی سطح مایع شما نیستند، بنابراین انجام آن بسیار سخت است. در صورتی که گیربکس شما فاقد میله اندازه گیری باشد،

سایر مشکلات گیربوکس‌‌‌‌ CHR

خلاص شدن گیربکس اتوماتیک: این مشکل معمولا به چند دلیل رخ می دهد. پاره شدن و یا خرابی در پمپ روغن گیربکس، خراب شدن توربین ها، خراب شدن پلوس ها، عدم وجود روغن در گیربکس و یا خراب بودن چرخ دنده‌‌‌‌های داخلی گیربکس از دلایل بوجود آمدن این مشکل است.

تکان خوردن خودرو: اگر شاهد لرزیدن خودروی خود هستید و تکان‌‌‌‌های شدیدی در مواقع مختلف به خودرو وارد می شود ن می تواند شان دهنده وجود مشکل جدی در گیربکس CHR باشد.

در گیربکس‌‌‌ های اتوماتیک خودروی سی اچ آر، ممکن است زمانی که خودرو شتاب می گیرد تعویض دنده به سختی انجام می شود. برای تعمیر گیربکس CHR می توانید با مشاوران  اتوداکار تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید تا راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

بوی سوختگی روغن گیربکس: اگر در سیستم گیربکس و یا روغن گیربکس خودروی خود بوی سوختگی احساس کردید می تواند نشانه ی وجود مشکل جدی در سیستم گیربکس سی اچ آر باشد که باید هرچه سریع تر این مشکل را برطرف سازید.

یکی از دلایل بوی سوختگی گیربکس CHR گرم شدن بیش از حد روغن گیربکس می باشد. اگر روغن گیربکس تویوتا سی اچ آر بوی سوختنی بدهد یعنی در سیستم انتقال قدرت خودرو روغن کاری به خوبی انجام نمی شود و همین امر باعث خراب شدن و آسیب دیدن گیربکس می شود.

نشتی روغن گیربکس CHRنشتی کردن روغن گیربکس یکی از نشانه های خرابی و وجود ایرادات در سیستم گیربکس سی اچ آر می باشد.

اگر خودروی CHR دچار نشتی روغن گیربکس بشود باید حتما برای تعمیر گیربکس CHR به یکی از مراکز معتبر تعمیرگاهی مراجعه کنید و فورا مشکل را برطرف کنید؛ در غیر این صورت خودروی شما دچار آسیب های بسیار جدی خواهد شد.

توجه داشته باشید که رنگ روغن گیربکس باید شفاف و قرمز باشد و اگر رنگ سیاه به خود گرفته بود باید آن را تعویض کنید.

مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار یکی از بهترین مراکز برای تعویض روغن گیربکس سی اچ آر می باشد و این کار را با ابزار و تجهیزات پیشرفته توسط افراد حرفه ای انجام می دهیم.

این مشکل می تواند به دلیل کم بودن سطح روغن گیربکس، به پایان رسیدن عمر روغن گیربکس و یا فرسودگی اجزای داخلی گیربکس سی اچ آر مانند قطعات بلبرینگ، زنجیر دنده عقب و یا دنده ها باشد. به هرحال مشکل از هرکجا که باشد در مجتمع تعمیرگاهی اتوداکار به طور کامل رفع خواهد شد.

مکث هنگام تعویض دنده: اگر خودروی شما هنگام تغییر دنده برای چند لحظه مکث کرد ممکن است در سیستم کلاچ خودرو مشکلی بوجود آمده باشد. اما اگر علاوه بر مکث کردن تعویض دنده به سختی صورت می گیرد نشان از وجود مشکل در سیستم گیربکس دارد و نیاز به تعمیر گیربوکس سی اچ آر دارید.

روشن شدن چراغ چک موتور : یکی از مهم ترین خطا ها و دلایل روشن شدن چراغ چک موتور، بروز ایراد در سیستم گیربکس‌‌‌‌ می باشد.

پس بهتر است در صورت روشن شدن چراغ چک موتور با مشاورین ما در سایت اتوداکار تماس بگیرید تا برای رفع این مشکل شما را راهنمایی کنند و در صورت نیاز برای شما وقت تعمیر گیربکس تویوتا CHR رزرو کنند تا متخصصان ما تمام ایرادات گیربکس خودروی شما را بررسی و رفع کنند.

مجموعه تخصصی اتودکار علاه لر تعمیر گیربکس در زمینه هایی مثل شاسی کشی و تعمیرات بدنه خودرو، صافکاری و رنگ کاری بدنه خودرو نیز فعالیت دارد.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”آیا خودمان می‌توانیم روغن گیربکس را عوض کنیم؟” answer-0=”این نکته را در نظر داشته باشید که عملکرد گیربکس در عملکرد کل خودرو بسیار تاثیر‌گذار است پس توصیه ما این است که حتما این کار را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. چرا که تعمیرکار ماهر مانند تعمیرکاران گروه اتوداکار اندازه و برند مناسب گیربکس اتوماتیک شما را بهتر تشخیص می‌دهد.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”اگر روغن گیربکس کم شود چه می‌شود؟” answer-1=”کم شدن میزان روغن گیربکس که بر اثر گذشت زمان و استفاده طولانی مدت از روغن به وجود می‌آید، سبب کاهش روانکاوی بین جعبه دنده و اجزای داخلی ان می‌شود. بدین ترتیب، کاهش میزان مورد نظر این روغن در نهایت سبب آسیب به جعبه دنده و افزایش دمای گیربکس، و استهلاک بیشتر قطعات داخلی سیستم گیربکس خواهد شد. ” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”آیا روغن گیربکس دستی با روغن گیربکس اتوماتیک فرق دارد؟” answer-2=”بله روغن این دو نوع گیربکس با هم فرق بسیار دارد. شاید ساده‌ترین پاسخ به این سوال این باشد که روغن دنده (واسکازین) مخصوص خودروهایی با گیربکس دستی و روغن گیربکس مخصوص خودروهایی با گیربکس اتوماتیک است. پس دقت کنید که روغن مصرفی این گیربکس‌ها با هم تفاوت بسیاری دارند. حتما روغن مناسب گیربکس خودروی خود را استفاده کنید. ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 20 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸