تعمیر گیربکس RX

تعمیر گیربکس RX

لکسوس Rx 350، یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودرو های لوکس شاسی در بین خودرو های شاسی بلند در داخل کشور است که علاوه بر راحتی، سواری نرم امکانات رفاهی مناسبی نیز دارد که هر خریداری را وادار به خرید این خودرو می‌کند اما در ادامه درخصوص مشکلات تعمیر گیربکس RX می پردازیم.

اما همانطور که می دانید همانطور که خرید یک خودروی لوکس مهم است نگه داری و طرز استفاده از آن هم اهمت بالایی دارد زیرا قطعات خودرو هم به همان میزان و در مقایسه با سایر خودروها گران بوده و در صورت عدم رسیدگی به موقع و عدم رفع مشکلات پایه آن می تواند برای خودروی شما مشکلاتی به بار آورد و همچنین هزینه گزافی جهت تعمیر آن برای شما داشته باشد.

لذا پیشنهاد می کنیم حتما به طور مدوام خودروی خود را به دست افراد متخصص سپرده و اجازه دهید که به طور منظم چک بشود تا در صورت وجود هر گونه خرابی و مشکلی در کوتاه ترین زمان ممکن ب هزینه کم حل شود. گیربکس لکسوس یا همان گیربوکس RX را می‌توان از اجزای مهم و اساسی موتور این خودرو در نظر گرفت.

همانطور که می دانید سرعت و نیروی تولید شده موتور لکسوس، توسط گیربکس قابل کنترل است بنابراین درصورت بروز هرگونه مشکلی در گیربکس rx آن را ترجیحا به یک تعمیر کار ماهر سپرده و هزینه گزافی را به دست افراد تازه کار نسپارید زیرا در صورت عدم تشخیص درست و رفع مشکلات و تعمیر گیربکس آر ایکس مشکلات فراوانی را به مرور برای خودروی شما فراهم می کند.

ایرادات شایع در گیربکس RX350

از جمله ایرادات شایع در گیربکس آر ایکس شامل مواردی همچون: خرابی شافت دنده ها (معمولا 2 به 3)، ضعیف شدن پیستون ها، خراب شدن جای رینگ، خوردگی رینگ های گیربکس، خرابی درپوش و  سوختن صفحات گیربکس باشد.

بنابراین اگر با هر یک از این موارد مواجه شدید باید بدانید که بهتر است هر چه سریع تر مشکلات گیربکس RX خود را حل کنید.

ویژگی‌های گیربکس RX

گیربکس lexus rx 350 در نوع شش دنده اتوماتیک تیپ ترونیک عرضه شده و محل قرارگیری اهرم تعویض دنده در کنسول میانی و پدال پشت فرمان تعبیه شده است. از ویژگی های گیربکس RX می توان به حجم روغن اشاره نمود.

به این صورت که این گیربکس حدود 7 لیتر ظرفیت برای روغن دارد، اما لازم به ذکر است که تمام این حجم روغن قابل تعویض نیست چون می بایست بخشی از آن در گیربکس باقی بماند. مگر اینکه در تعمیرگاه و توسط ساکشن تمام حجم آن تخلیه گردد.

تعمیر گیربوکس لکسوس RX

خرید گیربکس RX فابریک و استوک

جهت خرید گیربوکس RX فابریک و استوک می توان تنها با سرچ در اینترنت به وب سایت های خرید فروش و تعمیر گیربکس دسترسی پیداخواهید کرد. به عنوان مثال با سرچ کلمه خرید و تعمیر گیربکس rx به راحتی می توانید وارد سایت شده و خیلی راحت با شماره های تماس، تماس حاصل نموده و سفارش خود را ثبت و درخواست خود را ارائه بفرمایید.

لوازم داخل گیربکس اتوماتیک چیست؟

لوازم داخل گیربکس اتوماتیک شامل قطعاتی مانند: سلکتور گیربکس، کاسه های گیربکس، باند های گیربکس، شفت، ساعت، توربین، صفحات گیربکس، رینگ، اورینگ، پمپ، شیربرقی، پلوزها و … می باشند.

همانطور که می دانید هریک از این قطعات در خودرو طول عمر خود را دارند و باید به طور منظم چک شوند به عنوان مثال علائمی مانند خرابی گیربکس، تقه زدن و گاز هرز خوردن خودرو می تواند ناشی از این امر باشد که شما از خودروی خود به درستی استفاده نکرده اید.

همچنین به طور مداوم آن را بررسی نکرده و خودرو را به حال خود رها کردید که باید بگوییم در این صورت متاسفانه مشکلاتی بسیاری برای خودروی خود از جمله هزینه های بالا برای تعمیر و تعویض قطعات خود به بار خواهید آورد.

گیربکس های خودروی لکسوس RX ساخت شرکت آیسین هستند و به دلیل عرضی بودن موتور، همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، این گیربکس ها در جلوی خودرو سمت راننده قرار دارند. انجام تمامی خدمات مربوط به عیب یابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک RX در مرکز اتوداکار ارائه می گردد.

از خدمات در خصوص تعمیر گیربکس RX در اتوداکار شامل: تعمیر کامل گیربوکس لکسوس RX، سرویس ساعت گیربکس لکسوس RX، تست کامل گیربکس با دستگاه های سیمولاتور، بررسی فشار های هیدرولیکی در قسمت های مختلف گیربکس لکسوس RX، بررسی تمامی عوامل فرار روغن و تعمیر توربین لکسوس RX می باشد.

بنابراین شما با خیالی راحت می توانید خودروی خود را به دست متخصصان ما سپرده و بدانید که مشکل و موارد خودروی شما به طور کامل حل خواهد شد زیرا شرکت ما بهترین تعمیرگاه گیربوکس لکسوس RX می باشد.

همچنین بخوانید : تعمیر گیربکس مازراتی 

مهمترین دلایل برای تعمیر گیربکس RX چیست؟

برخی عوامل نشان دهنده خرابی گیربکس خودروی شما است که باید هر چه سریع تر حل بشوند. که مهمترین دلایل برای تعمیر این قطعه می تواند موارد بسیاری باشد که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد.

اگر جعبه دنده شما دچار فرسودگی شده باشد، دچار تصادف شده باشد یا استفاده نادرست از مکانیک شروع به سنگ زنی کرده باشد و خودروی خود را به یک تعمیرکار تازه کار سپرده اید، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. زیرا شرکت ما تشکیل شده از بهترین مکانیک و تجهیزات تشخیصی پیشرو در صنعت است، که در کمترین زمان ممکن می تواند مشکل شما را حل کند.

رایج ترین و جدی ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک لکسوس

در ادامه به معرفی رایج ترین مشکلات در گیربکس RX می پردازیم. لذا اگر با هر یک از این مشکلات رو به رو شده اید بهتر است با کارشناسان ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار تماس حاصل فرمایید.

این موارد شامل: عدم پاسخ از چرخ دنده های خاص، صداهای عجیب و بلند، نشت مایعات خودرو، تکان خوردن خود به خودی خودرو، بوی سوخته، خودداری گیربکس از ورود به چرخ دنده ها،روشن بودن چراغ موتور، لغزش دنده یا تردید هنگام تعویض دنده،مشکلاتی در ناحبه کلاژ ، وسیله نقلیه گیر کرده در دنده، جابجایی خشن یا با تاخیر، از دست دادن قدرت و شتاب می باشد.

نکات مهم و حیاتی درخصوص نگه داری خودروی اتومات!

  • خطاهای گیربکس را جدی گرفته و در اولین فرصت به تعمیرگاه تخصصی برای تعمیر گیربکس خودرو مراجعه کنید. زیرا رانندگی با گیربکس خراب باعث خرابی سایر قطعات شده و هزینه و زمان جبران آن را چندین برابر می کند.
  • روغن گیربکس را در زمانبندی و کیلومتر تعیین شده تعویض کنید.
  • از نگهداری وسایل برقی اضافه مانند چراغ زنون، آمپلی فایر، دزدگیر متفرقه و … در خودروی خود خودداری کنید.
  • مجموعه گیربکس اتوماتیک، سنسورها و مدارهای الکترونیکی حساسی دارد لذا به هیج عنوان موتورشویی برای آنان توصیه نمی شود.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”علت تقه زدن گیربکس RX چیست؟” answer-0=”علت اصلی تقه زدن گیربکس RX می‌تواند ناشی از ایراد برقی در خودرو باشد. همچنین میزان نبودن فشار روغن گیربکس که ناشی از ایراد در ساعت می‌باشد هم بی تاثیر نیست. ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”علت اصلی خلاص شدن گیربکس RX؟” answer-1=”بریدن دنده اویل پمپ، خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، خالی بودن گیر بکس از روغن و یا معیوب شدن چرخ دنده‌های داخل گیربکس از جمله دلایل اصلی خلاص شدن گیربکس RX باشد لذا در صورت مشاهده هر یک از موارد اقدام به رفع آن نمایید.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”علت گاز هرز خوردن گیربکس RX چیست؟” answer-2=”علت اصلی هرز خوردن گاز گیربکس RX، به علت کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ‌ها و فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ‌ها در این خودرو می باشد. لذا در درجه اول حتما این موارد را چک کنید و اقدام به حل و فصل آن نمایید.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 1 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸