دیتیلینگ مرسدس بنز S کلاس

دیتیلینگ مرسدس بنز S کلاس

خودروهای کلاس S مرسدس بنز، لوکس و گران قیمت اند و در پی این ویژگی ها، بایستی همیشه جذابیت و درخشانی خود را به همراه داشته باشند. وجود کوچک ترین خط و خش و یا کثیفی قابل مشاهده، در این خودروها بسیار تو ذوق زن است، لذا دارندگان این خودروها بایستی سالانه به تعمیرگاه هایی جهت انجام دیتیلینگ مراجعه نمایند.

حال ممکن است تا به حال درباره دیتیلینگ و مزایای آن برای خودروی مرسدس بنز S نشنیده باشید، پس اگر از دارندگان این خودرو هستید، حتماً در ادامه همراه ما باشید.

دیتیلینگ مرسدس بنز S کلاس

تعریف دیتیلینگ

اگر بخواهیم به طور کلی و خلاصه بیان کنیم، بازیابی ظاهر خودرو با از بین بردن نواقص ظاهری آن که در طول استفاده از دستگاه به وجود آمده اند، را دیتیلینگ آن گویند. دیتیلینگ خودروی مرسدس بنز سری S شامل نظافت محیط داخل و خارج خودرو به صورت کامل و اصولی، و برخی عملیات دیگر می شوند که در مجموع ظاهر خودرو را به مانند روز اول خود خواهند نمود.

هدف دیتیلینگ مرسدس بنز کلاس S

هدف اصلی انجام دیتیلینگ خودروی مرسدس بنز اس کلاس، بهبود ظاهر، اصلاح ایرادات ظاهری و سطحی داخل و خارج خودرو و محافظت از تمام جزئیات خودرو می باشد.

از آن جایی که موارد گفته شده شامل تمام اجزای خودرو از جمله رنگ بدنه، چراغ، شیشه، سپر، رینگ، لاستیک، سطوح پارچه ای، سطوح چرم، صندلی ها و… می شوند، می توان گفت که عملیات دیتیلینگ چیزی فراتر از کارواش خودرو به حساب می آید.

مزایای دیتیلینگ مرسدس بنز اس کلاس

برخی از مزایای انجام دیتیلینگ خودروی مرسدس بنز اس کلاس شما، شامل موارد زیر می باشند:

  • ترمیم و شفاف نمودن رنگ بدنه خودرو
  • رفع خط و خش های سطحی و عمیق بدنه خودرو (پولیش)
  • جرم زدایی کامل سطوح مختلف خودرو از جمله صندلی ها و سایر قسمت های جلوی ماشین که بسیار در تماس با سرنشین هستند.
  • بهبود کارایی و عمر قطعات خودرو
  • هزینه بسیار معقول به نسبت عملیات های انجام شده

مراحل دیتیلینگ مرسدس بنز S کلاس

  • دیتیلینگ خارج خودرو (Exterior Detailing)

این مرحله مختص سطوح و اجزای خارجی خودروی مرسدس بنز اس کلاس بوده و شامل مراحل زیر می شود:

تمیزکاری

اولین و اصلی ترین مرحله دیتیلینگ اکستریور مرسدس بنز اس کلاس، شستشوی کامل سطح خودرو است. بدین صورت که دیتیل کار ابتدا با استفاده از لنس گان کف پاش، تمام مواد شوینده به صورت کف بر روی خودرو پخش نموده و سپس خودرو را آبکشی نموده و با دستمال میکروفایبر پاک خواهد کرد.

جالب است بدانید این مرحله شامل تمیزکاری موتور خودرو نیز می شود و سطح آن با استفاده از تورنادور گان و مواد موتورشویی به طور کامل شسته شده و با دستمال میکروفایبر نیز خشک خواهد شد. در آخر نیز باقی مانده آلودگی، چربی، سیلیکون و… به کمک موادی همچون خمیر کلی، پاک کننده آهن و گرد لنت از روی سطح خودرو پاک خودرو جدا خواهند شد.

پولیش کاری

پولیش، حساس ترین و طولانی ترین مرحله عملیات دیتیلینگ مرسدس بنز s کلاس و هر خودروی دیگری به حساب می آید و انجام آن با دو روش دستگاهی و پدی میسر است.

پولیش مرسدس بنز S کلاس با دستگاه مخصوص، برای از بین بردن خط خوردگی های عمیق ضروری است. از مزایای استفاده از ماشین پولیش این است که بسیار سریع انجام می پذیرد و به نیروی انسانی کمتری نیاز دارد، اما کار با آن تخصصی است.

بدنه، شیشه و چراغ خودرو در صورت دارا بودن خط و خش های سطحی و یا عمیق، بایستی پولیش شوند. البته از بین رفتن خط و خش ها تنها یکی از معجزات انجام پولیش به حساب می آید. در واقع رنگ پریدگی، آفتاب سوختگی، هاله های دایره ای و ترک خوردگی ها نیز با این روش قابل رفع هستند.

اجرای پوشش محافظ

آخرین مرحله از دیتیلینگ خارجی مرسدس بنز S کلس، با هدف براق نمودن و محافظت از بدنه خودرو انجام می شود.  انواع پوشش محافظ شامل واکس، سرامیک، سرامیک واکس، سیلنتو و… می باشند. سؤالی که مطرح می شود این است: «کدام پوشش مناسب تر است؟»

پوشش محافظ پیشنهادی ما به شما، سرامیک می باشد، چرا که بدنه خودرو را دارای خاصیت دافعیت آب و ضد خط و خش کرده و نیاز به تمدید مجدد ماهانه نیز ندارد. توجه داشته باشید که در صورت اجرای پوشش سرامیکی، خودرو بایستی به مدت 24 ساعت ایزوله گردد.

دیتیلینگ مرسدس بنز S کلاس

  • دیتیلینگ داخل خودروی مرسدس بنز s کلاس (Interior Detailing)

مربوط به سطوح و اجزای داخلی خودرو بوده و مراحل زیر در طی آن به انجام می رسند:

تمیزکاری

مرحله ای که دیتیلینگ داخلی مرسدس بنز اس کلاس نیز شامل آن می شد، با استفاده از تمیز کننده سطوح پلاستیکی، تمیز کننده سطوح چرمی، تمیز کننده سقف و صندلی و دستگاه های صفرشویی، به منظور تمیز کردن کامل اجزای داخلی خودرو شامل نمد، کفی خودرو، صندوق عقب، تودوزی درب، سطوح پلاستیکی، وینیل و داشبورد، صندلی ها، سطوح چرمی و سقف خودرو، انجام می شود.

اجرای پوشش محافظ

پوشش های محافظ برای سطوح داخلی نیز به طور مخصوص موجود می باشند. به صورتی که برای هر سطح خاص از داخل خودرو، پوشش محافظ خاصی به کار می رود. محافظ و بازساز پلاستیک، محافظ سطوح چرمی، محافظ سطوح پارچه و موکت، از جمله این موارد هستند.

معطر نمودن داخل خودرو

مرحله پایانی دیتیل داخلی خودرو نیز شامل معطر کردن فضای داخل خودرو پیش از تحویل به مشتری است.

دیتیلینگ مرسدس بنز S کلاس را به اتوداکار بسپارید

سودجویانی در سراسر کشور هستند که با استفاده از مواد و ابزار بی کیفیت و غیر اصل و با دریافت هزینه های اضافه بر سازمان، انجام دیتیلینگ خودروهای لوکسی همچون مرسدس بنز اس کلاس را انجام می دهند. افراد هم به دلیل فرار از هزینه های زیاد، در دام این سودجویان قرار خواهند گرفت.

حتماً عملیات تخصصی دیتیلینگ را جدی گرفته و برای انجام آن به تعمیرگاه های معتبر کشور همچون اتودکار مراجعه نمایید، چرا که در غیر این صورت ممکن است خودروی شما دچار آسیب دیدگی های بیشتری شود.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”آیا ممکن است دیتیلینگ مرسدس بنز اس کلاس زودتر از شستشوی آن در کارواش صورت گیرد؟” answer-0=”خیر، این عملیات تخصصی نسبت به شستشوی نهایت 20 دقیقه ای کارواش بسیار زمان برتر خواهد بود.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”پوشش محافظی پلاستیکی بهتر است یا واکس؟” answer-1=”پیشنهاد ما پوشش پلاستیکی در دیتیلینگ مرسدس بنز کلاس S است، چرا که مزایای آن بیشتر و طولانی تر هستند، هر چند واکس ارزان تر است.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”آیا می توان بیش از یک سال مرسدس بنز s کلاس را دیتیلینگ ننمود؟” answer-2=”تعداد دفعات نیاز به دیتیلینگ مرسدس بنز S Class به خودتان و میزان استفاده از خودرو بستگی دارد. در کل هر چه بهتر از خودرو مواظبت کنید، کمتر به این عملیات نیاز خواهد بود.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸