راهنمای مراقبت رنو

راهنمای مراقبت رنو

در این مقاله از وب سایت اتوداکار قصد داریم شما را با راهنمای مراقبت رنو به صورت مختصر و مفید آشنا کنیم؛ چراکه برای خرید لاستیک، باتری مکمل های سوخت روغن، فیلتر و روغن موتور شما باید به نگهداری و رسیدگی به شکل ویژه توجه داشته باشید و این نکته را نیز از یاد نبرید.

که امروزه وب سایت های معتبر محصولات این چنینی را نیز به بهترین شکل ممکن برای مراقبت هرچه بیشتر از انواع خودرو به نمایش می گذارند که ما در این مقاله قصد داریم شما را به صورت کلیدی با روش‌های رسیدگی و نگهداری محصولات آشنا سازیم.

راهنمای مراقبت رنو

اهمیت باتری خودرو

باطری خودرو از جمله قسمت های مهمی است که در راهنمای مراقبت رنو بسیار مورد توجه قرار می گیرد. معمولاً باتری هایی که در خودرو مورد استفاده قرار میگیرد به 2 دسته تقسیم می شوند که  باتری هایی که مراقبت خاصی نیاز دارند که با آن غیر سلید گفته می شود و باتری هایی که به مراقبت خاصی ندارد به آن سیلد گفته می شود که امروز به نام اتمی نیز به فروش می‌رسد.

البته برای آب و هوای گرم توصیه ما به شما استفاده از باتری غیر سیلد است. امروزه باتری هایی که به مراقبت بسیار کمی نیاز دارند مانند سیلد و باتری های بدون نیاز به مراقبت یعنی غیر سیلد از عمر متفاوتی برخوردار هستند. معمولاً هدف اولیه برای استفاده از باطری شاید استارت زدن باشد تا شما بتوانید انرژی کافی برای جرقه زدن در خودرو را مشخص نمایید.

همچنین شما اگر مدت زمانی از خودروی خود استفاده نکنید، بهتر است باتری را جدا کرده و یا حداقل هر دو روز چند مرتبه رنو را روشن کنید تا سیستم شارژ بتواند باتری را مجدداً شارژ نماید. در آب و هوای گرم طول عمر باتری با کیفیت نیز باز هم عمر چندان بالایی ندارد.

البته شما باید به تاریخ تولید باطری توجه کنید که در سایت اتوداکار باتری‌هایی با تاریخ تولید مطمئن به فروش میرسند. در برخی از فروشگاه ها عمدتاً نسبت به فروش باتری هایی که مرغوبیت بالایی ندارند اقدام می کنند که این امر به هیچ عنوان نمی‌تواند به نفع مشتری باشد.

خرید لنت ترمز با کیفیت

مجموعه اتوداکار با توجه به راهنمای مراقبت رنو توصیه می کند که یکی از اجزای مهم و حساس مانند لنت ترمز را نیز همیشه مورد بازرسی قرار دهید؛ چرا که برای یک رانندگی مطمئن و ایمن در شرایط گوناگون کیفیت و کارایی لنت ترمز بسیار مورد توجه قرار می گیرد. بدون شک یکی از قطعات کاربردی محصولاتی همچون رنو لنت ترمز است که می توان امنیت رانندگی شما را تضمین نماید.

با توجه به کارکرد خودرو لنت ترمز را می توان در بین قطعات مصرفی قرار داد. همچنین هر چقدر کارکرد لنت بیشتر شود تسمه نیز دچار مشکلات زیادی خواهد شد و اصطکاک به وجود می آید. این امر می تواند علاوه بر خسارات مالی خسارت جانی بسیاری را نیز به نمایش بگذارد که البته توصیه ما خرید لنت های سرامیکی است که طول عمر بسیار بالایی داشته و می تواند یک خرید مقرون به صرفه محسوب گردد.

امروزه لنت ترمز به شکل کاسه ای و دیسکی به فروش میرسد، معمولاً سیستم های هیدرولیکی که به واسطه روغن مخزن کارایی خود را نشان می دهند با کاهش عملکرد روغن له اتمام رسیدن لنت ترمز اشاره داشت. البته در بسیاری از شرایط نیز صدای غیر طبیعی و ناهنجار می‌تواند به تعویض لنت اشاره آشکاری داشته باشد.

معمولاً لنت ترمز عقب نسبت به لنت ترمز جلو ماندگاری و دوام بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل این نکته را به صورت کلی در نظر داشته باشید، لرزش در پدال و فرمان ماشین اگر احساس شود شما باید هرچه سریعتر نسبت به تعویض لنت خودرو اقدام نمایید. امروز لنت ترمز سرامیکی با فروش بالایی رو به رو است.

روغن موتور؛

متاسفانه برخی از افراد اینگونه تصور می‌کنند که روغن موتور تنها برای خنک کردن موتور مورد استفاده قرار می گیرد در صورتی که این تصور اشتباه است. البته روغن موتور از جمله سیستم های خنک کننده ثانویه موتور اتومبیل به حساب می آید. البته ماجرا به اینجا ختم نمی شود و شما برای جلوگیری از اصطکاک بین قطعات نیز می توانید نسبت به خنک کردن موتور به واسطه استفاده از محصولات مرغوب مطمئن باشید.

معمولاً موتور خودرو از قطعات مختلف ساخته می شود که عمدتاً جنس آنها از فلزات گوناگون است. روغن موتور می‌تواند از برخوردها به ضربات جلوگیری به عمل آورد. البته روغن موتور اگر با کیفیت و استاندارد بالا انتخاب شود از سایش قطعات، خوردگی و زنگ زدگی قطعات فلزی محصولات نیز جلوگیری به عمل می آورد.معمولاً روغن موتور برای پاکسازی موتور و جمع‌آوری رسوبات مورد کاربرد و استفاده قرار می گیرد.

راهنمای مراقبت رنو

راهنمای مراقبت رنو باعث می شود تا بتوانید از محصولات رنو بدون دغدغه و به راحتی استفاده نمایید. امروزه با وجود وب سایت های معتبر اینترنتی همچون https://autodakar.ir/  لازم نیست تا زمان خود را در فروشگاه های متفاوت سپری کنید. با قیمت کمتر از بازار سنتی خرید اینترنتی بدون واسطه می تواند بسیار مقرون به صرفه تر باشد. شما باید بدانید که رسیدگی و نگهداری صحیح خودرو می تواند با هزینه کمتری انجام پذیرد، البته اگر به موقع مشکل مورد نظر را رفع نمایید.

استفاده از تجربه کارشناسان و مشاوین مجموعه اتوداکار می تواند به خرید لوازم یدکی اسان تر به صورت تضمینی و مطمئن کمک نماید. برخی از مشتریان به خاطر قیمت کمتر به خرید لوازم یدکی نامرغوب و بی کیفیت اقدام می کنند، در صورتی که نمی دانند این امر تا چه حد می تواند به ضرر آن ها باشد که در طولانی مدت آن ها را با هزینه تعمیرات بالایی رو به رو خواهد ساخت. توصیه ما به شما این است که سعی کنید همیشه به دنبال کیفیت مطمئن باشید.

معرفی اتوداکار

تعمیرگاه تخصصی اتوداکار از جمله برترین تعمیرگاه ها در سطح کشور می باشد. این مجموعه با بهره مندی از تجهیزات و ماشین الات به روز و به کارگیری افراد و پرسنل مجرب و ماهر بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه می دهد. جهت خدماتی مثل تعمیرات گیربکس، تعمیرات موتور اتومبیل، صافکاری و نقاشی و … می توانید با اطمینان خاطر به تعمیرگاه تخصصی اتوداکار مراجعه نمائید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://autodakar.ir/ مراجعه نمائید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”چرا لنت ترمز قطعه ای بسیار مهم است؟” answer-0=”به این دلیل که به ایمنی و امنیت در رانندگی اشاره می کند.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”چرا باید از روغن موتور مرغوب استفاده شود ؟” answer-1=”چرا که از اصطکاک بین قطعات خودرو جلوگیری و به خنک سازی موتور کمک می کند.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”چرا خرید اینترنتی لوازم یدکی رنو مقرون به صرفه است؟” answer-2=”زیرا خرید آنلاین می تواند بدون واسطه انجام پذیرد.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 13 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸