راهنمای مراقبت لکسوس

راهنمای مراقبت لکسوس

همه ما این قانون کلی را شنیده‌ایم که می‌گوید خودروی جدید در لحظه‌ای که از آن خارج می‌شود، ارزش زیادی را از دست می‌دهد. چندین ملاحظات اساسی برای حفظ وضعیت عالی خودرو، حفظ ارزش فروش مجدد آن و حداکثر لذت بردن از آن تا زمانی که ممکن است وجود دارد که مادر تعمیرگاه اتوداکار با کادری مجرب و دستگاه‌های به‌روز و جدید به شما کمک می‌کنیم تا خودرویی سالم و بدون مشکل داشته باشید. در راهنمای مراقبت لکسوس، راهنمایی در مورد نحوه مراقبت از لکسوس به شما ارائه شده است.

راهنمای مراقبت لکسوس

  • آن را تمیز و واکس شده نگه دارید

قسمت بیرونی را با صابون ملایم بشویید و از میکرو فیبر یا پارچه‌های بدون پرز دیگر برای پاک‌کردن سطوح داخلی با یک پاک‌کننده ملایم استفاده کنید. از محصولات خشن تمیزکننده حمام خودداری کنید. اگر فضای داخلی چرمی دارید، مطمئن شوید که از یک محصول حالت دهنده مخصوص آن متریال استفاده می‌کنید.

هنگامی که ماشین خشک شد، از یک محصول مومی توصیه شده استفاده کنید تا براق و محافظت شود. این برای چرخ‌های شما نیز صدق می‌کند – آنها را تمیز نگه دارید و از یک محصول موم محافظ مناسب برای محافظت از آنها در برابر خراش استفاده کنید.

  • برنامه تعمیر و نگهداری را دنبال کنید

لزوماً مجبور نیستید هر بار ماشین خود را به نمایندگی بیاورید، اما مطمئن شوید که با یک فروشگاه معتبر و باتجربه سروکار دارید. برنامه تعمیر و نگهداری به دلایلی در کتابچه راهنمای مالک آمده است – خودروساز راهنمای دقیقی در مورد نحوه نگهداری لکسوس در بهترین شرایط به شما ارائه می‌دهد.

  • مایعات و لاستیک‌ها را بررسی کنید

بین قرارهای منظم تعمیر و نگهداری، مراقب سطح مایعات و فشار تایر باشید. مایعاتی که نیاز به نظارت دارند نه‌تنها روغن، بلکه ترمز، گیربکس و مایعات فرمان برقی را شامل می‌شوند.

حفظ فشار مناسب لاستیک و چرخاندن لاستیک‌های شما همان‌طور که در کتابچه راهنمای کاربر توصیه شده است برای عمر لاستیک بسیار مهم است و بر ایمنی آن تأثیر می‌گذارد. لاستیک‌های خود را به طور منظم برای آسیب و فرسودگی بررسی کنید.

  • خراش‌ها و ریزش‌ها را فوراً رفع کنید

لکه‌هایی که خشک می‌شوند ممکن است به لکه‌هایی تبدیل شوند که برای همیشه باقی می‌مانند. به‌این‌ترتیب، آن را پاک کنید و فوراً آن را به فروشنده یا فروشنده برسانید. خراش‌ها باعث می‌شوند که رطوبت و شن به زیر رنگ نفوذ کند. هر آسیب جزئی را بلافاصله قبل از تبدیل‌شدن به یک سردرد بزرگ برطرف کنید.

  • شیشه جلو

اگر قصد دارید خودروی خود را پس از مدت طولانی عدم استفاده برانید، بهتر است قبل از حرکت، شیشه جلوی خودرو خود را بررسی کنید. ممکن است با تجمع گردوغبار، گرده یا شیره درخت پوشیده شده باشد. اگر این امر بسیار شدید است، سیستم شستشوی شیشه جلو شما ممکن است نتواند آن را جدا کند، بنابراین از پارچه‌ای با محلول تمیزکردن شیشه جلو استفاده کنید (برای اطلاعات بیشتر به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید).

راهنمای مراقبت لکسوس در خانه برای شما

  • لاستیک ماشین

پس از یک دوره طولانی عدم استفاده، تایرها ممکن است یک نقطه صاف ایجاد کنند که می‌تواند باعث ایجاد اختلال خفیف در رانندگی یا لرزش در اولین رانندگی شود. این معمولاً پس از چند مایل رانندگی ناپدید می‌شود. اقدامات احتیاطی زیر به شما کمک می‌کند تا از سایر مشکلات تایر جلوگیری کنید.

  • بررسی فشار باد لاستیک

فشار باد لاستیک را حداقل یک‌بار در هفته در طول دوره استفاده محدود بررسی کنید. نمودار مرجع فشار لاستیک داخل درپوش پرکننده بنزین شما نصب شده است یا به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید.

  • لاستیک ماشین

عدم استفاده و پارک کردن لکسوس برای بیش از سه هفته:

با استفاده از کیت لاستیک در صندوق عقب لکسوس خود که شامل یک فشارسنج است، هر لاستیک را تا 3bar/43psi باد کنید. لاستیک‌ها را در پمپ‌بنزین باد نکنید یا سعی نکنید با آن‌ها با سرعت 3 bar/43psi ماشین را برانید، زیرا این کار می‌تواند خطرناک باشد.

به یاد داشته باشید که قبل از رانندگی مجدد با ماشین خود، فشار لاستیک را به حالت عادی برگردانید (برای اطمینان از اینکه فراموش نمی‌کنید، یک یادآوری برای خود بنویسید و آن را روی پانل ابزار خود قرار دهید). اگر ماشین شما برای مدت طولانی در همان موقعیت رها شود، احتمال آسیب‌دیدن دیواره لاستیک وجود دارد. برای جلوگیری از این امر، به طور دوره‌ای ماشین خود را تغییر دهید.

راهنمای مراقبت لکسوس

  • ترمزهای خود را چک کنید

ترمزهای لکسوس شما در صورت عدم استفاده طولانی‌مدت در فضای باز می‌توانند زنگ‌زده شوند. برای ازبین‌بردن زنگ‌زدگی و بازگرداندن عملکرد ترمز، توصیه می‌شود ماشین خود را از سرعت 30 کیلومتر در ساعت تا توقف کامل ترمز کنید و این کار را 10 بار تکرار کنید. شما باید از ترمزهای معمولی – نه سنگین – استفاده کنید و مطمئن شوید که ترمزگیری ایمن است.

  • ابزار و موتور خود را بررسی کنید

  1. اگر به طور منظم از خودروی خود استفاده نمی‌کنید، تمرین خوبی است که گهگاه موتور خود را روشن کنید:
  2. نمایشگر ابزار را برای نشانگرهای هشدار بررسی کنید (دفترچه راهنمای شما معنی آنها را به شما می‌گوید).
  3. برای موتورهای بنزینی یا دیزلی، موتور را 20-30 دقیقه در هفته روشن کنید.
  4. برای هیبریدی، هفته‌ای یک‌بار دکمه شروع را فشار دهید و حداقل 20 دقیقه آن را در حالت پارکینگ P نگه دارید.
  5. اطمینان حاصل کنید که تمام تجهیزات الکتریکی غیرضروری مانند رادیو یا تهویه مطبوع خاموش هستند.
  6. موتور را فقط در فضای باز روشن کنید تا از استنشاق بخار جلوگیری شود.
  7. ماشین خود را بدون مراقبت رها نکنید.
  • روغن‌موتور

بررسی کنید که مقدار صحیح روغن‌موتور با استفاده از دیپ استیک وجود داشته باشد (برای جزئیات به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید). اگر نیاز به پرکردن روغن دارید، حتماً از نوع توصیه شده استفاده کنید (مرکز محلی لکسوس خوشحال می‌شود در این مورد به شما مشاوره دهد).

  • مخزن خود را پر کنید

تمرین خوبی است که باک بنزین خود را در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید پر نگه دارید. این کمک می‌کند تا مطمئن شوید که موتور شما زمانی که دوباره شروع به رانندگی می‌کنید، روانکار می‌کند.

  • تهویه مطبوع

تهویه مطبوع را یک‌بار در ماه برای اطمینان از روانکاری مناسب سیستم و کاهش ایجاد بو استفاده کنید. از قدرت کامل برای دمیدن در دریچه‌ها استفاده کنید.

  • باتری 12 ولت

اگر باتری 12 ولت شما خالی است، می‌توانید وسیله نقلیه خود را با استفاده از کابل‌های تقویت‌کننده و اگر این کابل‌ها را در خانه دارید، وسیله نقلیه خود را روشن کنید (برای جزئیات صحیح این روش، به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید).

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”آیا چک کردن باتری خودرو جز مراقبت‌های گفته شده در راهنمای مراقبت لکسوس است؟” answer-0=”بله چک کردن باتری خودرو جز عوامل بسیار مهم در مراقبت خودرو است.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”آیا در تعمیرگاه اتوداکار می‌توانند باتری خودرو لکسوس را تعویض نمایند؟” answer-1=”بله ما در تعمیرگاه اتوداکار انواع خودرو را تعمیر می‌کنیم.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”آیا تعمیرکاران تعمیرگاه اتوداکار افرادی باتجربه هستند؟” answer-2=”بله ما در اتوداکار با افرادی باتجربه و با تخصص همکاری می‌کنیم.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 1 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸