راهنمای مراقبت هیوندا

راهنمای مراقبت هیوندا

راهنمای مراقبت هیوندا به شما کمک می کند تا قادر باشید از محصولات این شرکت خودروساز چند منظوره کره‌ای که جزء چهار شرکت‌ خودروسازی بزرگ دنیا است به نحو احسن استفاده کنید. متاسفانه برخی از مالکین خودرو هیچ توجهی به نگهداری اصولی این خودروی شیک و باکلاس بازار ایران ندارند و در کوتاه مدت با مشکلات ریز و درشتی روبرو می‌شوند و خسارت های گزافی را پرداخت می کنند.

کیفیت، طراحی منحصر به فرد و سیستم ساخت خاصی که دنبال می کند از جمله معیارهای اصلی تولید محصولات هیوندا به شمار می آید. همین موارد توانسته این شرکت خودرو سازی را به یکی از رقبای سرسخت آسیایی تبدیل نماید. اگر به سری های اخیر محصولات هیوندا توجه کنید، متوجه طراحی خاص و برنامه ریزی شده این شرکت خودرو سازی خواهید شد. در ادامه شما را با راهنمای نگهداری و مراقبت از محصولات هیوندا به صورت مختصر و مفید آشنا می کنیم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

راهنمای مراقبت هیوندا

راهنمای استفاده از گیربکس اتوماتیک

با توجه به راهنمای مراقبت هیوندا شما بهتر است بدانید که در هنگام رانندگی و استفاده از گیربکس اتوماتیک باید از نکات خاصی پیروی کنید تا آسیبی به گیربکس و دیگر قطعات خودرو وارد نشود و اهمیت این نکات زمانی روشن می شود که شما در طولانی مدت بدون هزینه جانبی بتوانید از خودروی خود به نحو احسن استفاده کنید.

متاسفانه برخی از افراد برای جلوگیری از مصرف سوخت و همچنین استهلاک گیربکس اتوماتیک، دنده را در حالت N خصوصاً در زمان توقف پشت چراغ قرمز قرار می دهند. اما توصیه ما به شما این است که در این حالت دنده را در حالت D قرار دهید و سعی کنید پای خود را بر روی ترمز نگه دارید. توقف های کوتاه همیشه بهتر از این است که شما دنده را به طور کامل خلاص کنید.

معمولاً در این حالت گیربکس کمتر دچار استهلاک می شود که متاسفانه برخی از مالکین خودرو به این نکته توجه آنچنانی که باید داشته باشند ندارند. قبل از قرار دادن دنده در حالت D شما باید با گاز دادن درجا یک آشنایی مختصر داشته باشید، گاز دادن درجا برای گیربکس دنده اتوماتیک کار درستی نیست و اصطکاک قطعات را با خرابی بالایی روبرو می کند.

خلاص کردن دنده در سرازیری به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ چرا که علاوه بر به وجود آوردن حادثه شما نمی توانید خودرو را به صورت روان و آرام کنترل کنید و همین امر به مرور باعث خراب شدن گیربکس نیز میشود و تغییر حالت دنده خودرو در حال حرکت، از جمله مواردی است که برای گیربکس آسیب زا است و می‌تواند باعث خرابی آن به مرور زمان شود و شما همیشه برای تغییر حالت باید پدال ترمز را فشار داده و سپس دندان تغییر دهید.

متاسفانه برخی از خودرو سواران به این نکته توجه ندارند که تغییر دنده خصوصاً در حال حرکت به گیربکس هیوندا آسیب‌های جدی وارد می آورد و همچنین زمانی که شما دنده را در حالت B قرار می دهید، ممکن است زمانی که خودرو در حال حرکت است، پین  قفل کننده نیز با شکستگی روبه‌رو شود و همیشه باید در ابتدای کار توقف کامل را انجام داده و سپس دنده را در حالت پارک قرار دهید.

با توجه به راهنمای مراقبت هیوندا شما بهتر است عادات سالم و صحیح را در هنگام رانندگی خصوصاً برای گیربکس اتوماتیک در نظر داشته باشید؛ چرا که عدم رعایت هر کدام از نکات گفته شده می تواند هزینه گزاف و سنگینی را برای تعمیر خودرو به بار آورد.

راهنمای مراقبت هیوندا

نگهداری از گیربکس اتوماتیک

با توجه به نکاتی که در مورد گیربکس اتوماتیک و راهنمای مراقبت هیوندا برای شما بیان کردیم، بهتر است سرویس های دوره ای را یکی از راهکارهای مقرون به صرفه در نظر بگیرید. سرویس های دوره ای می تواند در نزد کارشناس یک بررسی کامل را شامل شود و بهتر است بدانید که روغن و فیلتر را نیز از جمله مواردی در نظر می گیرند که بسیار اهمیت خود را نشان می دهد. فیلتر ازجمله قطعات مهمی است که رسیدگی به آن با اهمیت بالایی روبرو است.

فیلتر در صورت آسیب باعث می‌شود تا جریان روغن به بدترین شکل ممکن انجام شود و این چنین، گیربکس به مرور زمان دچار سوختگی و آسیب بسیار شدیدی نیز می‌گردد. نکته ای که وجود دارد این است که گیربکس های امروزی معمولا یکبار مصرف هستند و با کثیف شدن فیلتر عمر گیربکس نیز به پایان می‌رسد و به همین خاطر، تعویض به موقع روغن را می توان در راهنمای مراقبت هیوندا از موارد کلیدی عنوان نمود.

همچنین شما باید تعویض روغن را تنها به افراد متخصص و ماهر در مجموعه های اینترنتی معتبر همچون اتوداکار برای چک کردن روغن گیربکس اتوماتیک می تواند گزینه مناسبی باشد.

برای چک کردن روغن باید خودروی هیوندا گرم باشد، سپس موتور روشن و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از کارکرد آن بگذرد. زمانی که در حالت P خودرو قرار دارد، گیج را کشیده و بعد از پاک کردن آن را داخل و سپس دوباره بیرون بکشید. این چنین اثر روغن تا خط دوم بالایی گیج می یابد. قسمت روغنی را با انگشت خود لمس کنید و این چنین، روغن باید کاملاً شفاف و علت آلبالویی رنگ باشد، اگر چنین چیزی مشاهده نشود روغن نیاز به تعویض دارد.

حال که با نکات کلیدی راهنمای مراقبت هیوندا آشنا شدیم، بهتر است بدانید که وب سایت https://autodakar.ir/  قطعاً می تواند خدمات مقرون به صرفه ای را در جهت مراقبت هرچه بیشتر برای شما به وجود آورد. کافیست با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید و با محصولات آن آشنایی مختصر و مفیدی داشته باشید. با پیشرفت تکنولوژی، رفاه مردم نیز چندبرابر شده است. به همین دلیل از اتلاف هزینه نیز جلوگیری به عمل می آید.

مجموعه اتوداکار با بهره مندی از تجهیزات و ماشین الات به روز و مدرن تمامی خدمات را به صورت احسنت ارائه می دهند. شما عزیزان باید برای سرویس دوره ای اتومبیل خود اقدام کنید تا در صورتی که کوچکترین مشکلی داشته باشد سریع تر جهت بر طرف کردن ان اقدام نمائید. این مجموعه جهت ارائه خدمات صافکاری و نقاشی بدون رنگ؛ تعمیرات تخصصی موتور و گیربکس و … فعالیت دارد. جهت کسب اطلاعات از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اتوداکار در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”رنگ روغن محصولات هیوندا باید در حالت عادی چه رنگی باشد ؟” answer-0=” شفاف و آلبالویی” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”چرا برای سرویس کردن گیربکس باید از افراد مختصص کمک بگیریم؟” answer-1=”چون انتخاب نوع روغن، انتخاب سطح روغن مناسب و … می تواند به عمر گیربکس کمک کند.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”چرا فیلتر جزء قطعات مهم محصولات هیوندا به شمار می آید؟” answer-2=”با کثیف شدن فیلتر و خرابی آن امکان دارد عمر گیربکس نیز به پایان برسد. ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 1 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸