صافکاری با روش ساکشن

صافکاری خودرو یک از رشته های فنی خودرو می باشد که با پیشرفت چشم گیر صنعت خودرو توانسته جایگاه خود را پیدا کند. صافکاری خودرو  یکی از پر درآمد ترین رشته های فنی خودرو می باشد. در دنیای امروز و با پیشرفت تکنولوژی روش های جدیدی در صافکاری خودرو ظهور کرده است. یکی از بهترین روش های صافکاری خودرو، صافکاری بدون رنگ خودرو می باشد. صافکاری بدون رنگ روش های متفاوتی دارد. مانند صافکاری pdr، صافکاری با روش ساکشن و …

صافکاری با روش ساکشن چیست؟

ساکشن یک لغت انگلیسی می باشد. ساکشن در فرهنگ لغت انگلیسی فعل می باشد و به معنای عملیات مکش می باشد. از این اصطلاح در امور مختلف و در پزشکی نیز استفاده می شود.

ساکشن بدنه خودرو

ساکشن بدنه خودرو

صافکاری با روش ساکشن یکی از خدمات و روش های نوین صافکاری می باشد. این روش کمتر از ده سال قدمت دارد. یکی از جذاب ترین روش های صافکاری می باشد. صافکاری با روش ساکشن یکی از ساده ترین روش های صافکاری می باشد. اما در حین سادگی یکی از حساس ترین روش های صافکاری می باشد. اگر بخواهیم روش ساکشن را توضیح بدهیم باید بگوییم صافکاری بدون رنگ با استفاده از دستگاه های مکنده است.

صافکاری با روش ساکشن چگونه است؟

صافکاری با روش ساکشن مانند صافکاری pdr یکی از روش های صافکاری بدون رنگ می باشد. در نتیجه زمانی از این روش برای صافکاری استفاده می شود که در هنگام تصادف رنگ بدنه خودرو آسیب ندیده باشد. از روش ساکشن بیشتر در صافکاری تو رفتگی های درب، درب موتور، سقف و قسمت هایی از درب صندوق عقب استفاده می شود. نقطه مشترک در بین تمام این نقاط که با روش ساکشن، سطحی بودن آسیب و تو رفتگی روی کمر قطعات می باشد.

تور فتگی بدنه خودرو

تور فتگی بدنه خودرو

دستگاه ساکشن یا مکنده صافکاری، روی بدنه قر شده و فرو رفته خودرو قرار گرفته و با به وجود آوردن خلا، فشار منفی ایجاد کرده و بخش فرورفته بدنه خودرو به سمت مخلاف (یعنی بیرون) می‌کشاند. به این صورت قر شدگی و فرورفتگی خودرو، ترمیم شده و لایه بدنه به جای خود بازمی‌گردد. برای برگردانندن فرورفتگی خودرو به جای اصلی از دو دستی و دستگاهی استفاده میشود که در حالت دستی اگر مکان فرورفتگی قابل تنظیم با دست باشد انجام میشود و در حالت دوم اگر محل فرورفتگی در قسمت هایی از خودرو باشد که قابل تنظیم با دست نیست، مانند درب ماشین از روش مکش با دستگاه قابل تعمیر است.

 دستگاه های مکش

دستگاه های مکش اصلی ترین و مهم ترین ابزار صافکاری با روش ساکشن می باشد. دستگاه های مکش صافکاری کاملا دستی و ساده می باشد. دستگاه های مکش مانند دستگاه باد کش عمل می کند. با استفاده از اهرمی هوای بین سطح و دستگاه مکش را تخلیه می کنند. خلا به وجود آمده باعث می شود سطح بدنه خودرو و سطح پلاستیکی خودرو کاملا بهم بچسبند.

دستگاه های مکنده

دستگاه های مکنده

دستگاه مکش از سه بخش اصلی تشکیل شده اند:

  • سطح پلاستیکی
  • اهرم تخلیه هوا
  • دسته یا بند کشنده

مراحل صافکاری با روش ساکشن

صافکاری با روش ساکشن را می توان به سه مرحله اصلی تقسیم کرد:

1.مرحله اول

در این مرحله صافکار باید کلاهک مکنده صافکاری خودرو را به درستی در بخش فرورفته یا به اصطلاح قر شده بدنه خودرو، قرار بدهد. توجه داشته باشید که تنظیم کلاهک در قسمت صحیح، اهمیت زیادی دارد و حتما باید نتظیم آن به درستی صورت بگیرد در غیر این صورت ممکن است قسمت صاف خودرو به سمت بیرون دچار فرورفتگی شود.

2.مرحله دوم

پس از قرار دادن کلاهک دستگاه مکنده صافکاری خودرو، بخش فرو رفته را با ایجاد خلاء به بیرون کشیده و وضعیت آن بهبود یافته و صاف می‌شود. حتما به این نکته دقت شود که هوای داخل دستگاه بطور کامل گرفته شود و ماننده دستگاه بادکش به سمت مشخص شده چسبیده باشد.

3.مرحله سوم

در مرجله آخر صافکار به کمک چکش و ابزار صافکاری خود، به صاف کردن ظریف و نهایی بخش معیوب بپردازد. اگر در این مرحله آسیب به شکلی باشد که خطر ریزش و خرد شدن رنگ بدنه مطرح شود، نیاز به استفاده از ابزاری برای حفظ رنگ خواهد بود. اما اگر صافکار موفق به حفظ رنگ نشده و در نهایت با خرد شدن و ریزش رنگ، مواجه شویم؛ ناچار همان قسمت از بدنه رنگ خواهد شد.

تعمیرگاه اتوداکار

ما در مجموعه اتوداکار مفتخر هستیم به روز ترین روش های صافکاری و تعمیر خودرو را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. یکی از روش های نوین صافکاری، صافکاری با روش ساکشن می باشد. ما با استفاده از تجربه بالای صافکار های خود و با استفاده از به روز ترین تجهیزت و ابزار صافکاری به شما مشتریان عزیز ارائه خدمات می کنیم. رضایت صد در صدی مشتریان صحتی بر ادعای ما در ارائه با کیفیت خدمات ما می باشد.

قبل و بعد ساکش خودرو

قبل و بعد ساکش خودرو

هزینه صافکاری با روش ساکشن

با توجه به تکنولوژی به کار رفته در این روش صافکاری و میزان مهارت مورد نیاز صافکار، قیمت بالاتری در قیاس با سایر روش‌های صافکاری و تعمیر بدنه خودرو دارند. از این رو معمولا چنین روشی را برای خودروهای گران قیمت یا قر شدگی‌های وخیم، به کار می‌گیرند. تشخیص روش صحیح برای صافکاری و تعمیر بدنه آسیب دیده خودروی شما، نیاز به کارشناسی اولیه دارد.

یک صافکار حرفه‌ای خودرو، می‌تواند پس از بررسی آسیب دیدگی بدنه ماشین، بهترین راهکار و روش صافکاری و اصلاح را معرفی نماید. به این نکته توجه کنید که در تمام موارد گران قیمت‌ترین آن‌ها و البته پیشرفته‌ترین نیست. برخی اوقات روش‌های ساده ترمیمی می‌توانند بهترین راه حل برای آسیب دیدگی بدنه خودروها باشند. بنابر این هرگز با عجله تصمیم نگیریم و حتما مشاوره مطمئنی برای ترمیم بدنه خودروی خود، دریافت کنید.

جمع بندی

به طور خلاصه روش صافکاری با ساکشن یکی از به روز ترین متد ها می باشد که تمامی تعمیرگاه ها از انجام دادن آن بهره نمی برند. در این روش نیاز به ابزار هایی است که مخصوص صافکاری می باشد صافکار با استفاده از این ابزار می تواند بدون آسیب به بدنه فرورفتگی را درست کند و نیازی به متد های قدیمی ندارد. در متد های قدیمی نیاز بود که آن قسمت از بدنه خود رو که دچار فرورفگی شده را با حرارت دادن و یک سری کار های دیگیر که در برخی اوقات موجب می شد بدنه اسیب ببیند ودوباره باید نقاشی می شد بود اما در این روش بدنه ی خود روی شما بدون هیچ آسیبی تعمیر می شود.

سوالات متداول

1.دستگاه مکش از چند بخش تشکیل میشود؟

سطح پلاستیکی
اهرم تخلیه هوا
دسته یا بند کشنده

2.صافکاری با روش ساکشن چگونه است؟

زمانی از این روش برای صافکاری استفاده می شود که در هنگام تصادف رنگ بدنه خودرو آسیب ندیده باشد. از روش ساکشن بیشتر در صافکاری تو رفتگی های درب، درب موتور، سقف و قسمت هایی از درب صندوق عقب استفاده می شود. نقطه مشترک در بین تمام این نقاط که با روش ساکشن، سطحی بودن آسیب و تو رفتگی روی کمر قطعات می باشد.

3.سافکاری با روش ساکشن چقدر هزینه دارد؟

با توجه به تکنولوژی به کار رفته در این روش صافکاری و میزان مهارت مورد نیاز صافکار، قیمت بالاتری در قیاس با سایر روش‌های صافکاری و تعمیر بدنه خودرو دارند.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

دستگاه مکش از چند بخش تشکیل میشود؟

سطح پلاستیکی اهرم تخلیه هوا دسته یا بند کشنده

صافکاری با روش ساکشن چگونه است؟

زمانی از این روش برای صافکاری استفاده می شود که در هنگام تصادف رنگ بدنه خودرو آسیب ندیده باشد. از روش ساکشن بیشتر در صافکاری تو رفتگی های درب، درب موتور، سقف و قسمت هایی از درب صندوق عقب استفاده می شود. نقطه مشترک در بین تمام این نقاط که با روش ساکشن، سطحی بودن آسیب و تو رفتگی روی کمر قطعات می باشد.

صافکاری با روش ساکشن چقدر هزینه دارد؟

با توجه به تکنولوژی به کار رفته در این روش صافکاری و میزان مهارت مورد نیاز صافکار، قیمت بالاتری در قیاس با سایر روش‌های صافکاری و تعمیر بدنه خودرو دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 6 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸