علت کار نکردن ترمز دستی BMW

رفع مشکل ترمز دستی برقی BMW

خودرو های bmw از بهترین خودرو های روز دنیا محسوب می شوند که در بیشتر مناطق دنیا مورد استفاده قرار میگیرند. اما در ترمز دستی BMW دچار مشکل می شود که برای رفع این مشکل می بایست به تعمیرگاه BMW مراجعه کنید. این خودرو ها دارای سیستم های پیچیده ای می باشند و تعمیر سیستم های برقی آنها کار هر تعمیرکاری نمی باشد به همین دلیل می بایست دقت داشته باشید که حتما برای رفع مشکلات خودرو های بی ام و حتما به متخصص رجوع کنید.

ترمز دستی های این خودرو ها برقی می باشد و هنگامی دچار مشکل میشوند شما نمی توانید از آن استفاده کنید و یا اگر هم استفاده کنید شما ممکن است بعدا برای شما مشکل ایجاد کند.

ترمز دستی BMW

همانطور که گفتیم ترمز دستی این نوع خودرو ها برقی می باشد و مربوط به سیستم الکترونی خودرو می باشند. ترمز دستی های خودرو بی ام و از بهترین نوع ساخته شده اند و کار آنها این است که چرخ های عقب خودرو را قفل میکنند اما در بعضی موارد با خرابی این ترمز ها دیگر نمی توانید چرخ های عقب را قفل کنید و اگر اتومبیل را در سربالایی یا سرپایینی قرار دهید احتمال حرکت خودرو وجود دارد.

علت کار نکردن ترمز دستی BMW

ترمز دستی خودرو های بی ام و در بعضی از مواقع دچار مشکلاتی می شود که شما می توانید با چک کردن سنسود های ترمز دستی متوجه وجود مشکل شوید. و در بیشتر مواقع با روشن شدن چراغ ترمز دستی در پشت آمپر مواجه می شوید. در این هنگام می بایست به تعمیرگاه BMW بروید و مکانیک با بررسی ترمز دستی می تواند به مشکل به وجود آمده پی ببرد.

مشکلات بی ام و

احتمالا شما هم اگر دارای خودرو های BMW هستید با روشن شدن چراغ قرمز روی صفحه کیلومتر مواجه شده اید. معمولا اگر این چراغ روشن می شود به این معنا است که لنت های عقب شما تمام شده است و باید نسبت به تعویض آنها اقدام کنید. اگر به طور کلی سیستم ترمز دستی شما کار نکند دلیل این موضوع این می باشد که یا سیستم برقی اتومبیل دچار مشکل است یا اینکه ماژول EMF یا خرابی عملکرد ترمز دستی به وجود آمده است.

مشکلات بی ام و

علائم کار نکردن ترمزدستی

  •       عمل نکردن ترمز دستی برقی
  •       چراغ زرد ترمز دستی تحت هر شرایطی روشن خواهد ماند.
  •       کد خطاهای 600D و E600 در ایسیو ثبت می شود.
  •       چراغ اخطار زرد رنگ ترمز دستی برقی حتی در صورت حرکت خودرو نیز خاموش نخواهد شد.
  •       امکان خاموش کردن سیستم ترمز خودکار نیز وجود ندارد.
  •       چراغ نارنجی رنگ ترمز هنگام روشن کردن خودرو روشن می شود.
  •       امکان خلاص کردن ترمز دستی به صورت دستی وجود ندارد.

این علائم در بسیاری از مدل های بی ام و وجود دارد.

نحوه ریست کردن ترمز دستی برقی بی ام و

برای این کار می توانید ابتدا از ریست دستی استفاده کنید، اما در همه ی موارد این کار فایده ای ندارد و شما می بایست راه های دیگری را امتحان کنید.

از راه های دیگری که می توانید این کار را انجام دهید می توان به روش های زیر اشاره کرد:

  • پدال ترمز را فشار دهید و نگه دارید.
  • سویچ خودرو را باز و بسته کنید، منظور از سوئیچ خودرو همان کلیدی است که خودرو با آن روشن و خاموش می شود.
  • کلید ترمز دستی برقی را 5 ثانیه فشار دهید.

امکان این وجود دارد که این روش ها نیز کارساز نباشد و در این صورت می بایست از راه های دیگری اقدام کنید که می توان از این راه ها به موارد زیر اشاره کرد:

از دفترچه راهنمای خودرو کمک بگیرید و فیوز ترمز دستی را پیدا کنید سپس با قطع کردن فیوز به مدت 5 ثانیه شانس خود را امتحان کنید. اگر فیوز را پیدا نکردید سر باطری منفی را به مدت 15 دقیقه قطع کنید.(در صورتی که این کار را انجام دهید بعضی از تنظیمات خود رو به حالت اولیه باز میگردد و شما می بایست آنها را مجددا تنظیم کنید). اگر این راه ها هم کار ساز نبود می بایست خودروی خود را دیاگ کنید و با استفاده از دیاگ مشکل را پیدا کنید.

مشکلات بی ام و

چه عواملی سبب کار نکردن ترمز دستی می شود؟

بسیاری از عوامل ممکن است که باعث خرابی سیستم ترمز دستی شود اما از رایج ترین مواردی که می توان به آنها اشاره کرد و در بیشتر اتومبیل های BMW شاهد آن بوده ایم می تواند موارد زیر باشد:

  1. مشکلات نرم افزاری:مشکلات نرم افزاری در برخی اوقات می تواند باعث وجود خرابی در سیستم ترمز دستی شود.
  2. خوردگی یا شکستگی کانکتور: در برخی موارد کانکتور ها دچار مشکل می شوند همین امر موجب خرابی سیستم ترمز دستی BMW می شود.
  3. باطری ضعیف: این امکان وجود دارد که باتری خودروی شما ضعیف شده باشد و نتواند برق کافی را به ترمز دستی برساند.
  4. شکستگی دنده های داخل گیربکس: در برخی از موارد مشکل مکانیکی می باشد و ممکن است که دنده های گیربکس دچار شکستگی شده باشند.

خرابی بی ام و

جمع بندی

به طور خلاصه ترمز دستی خودرو های بی ام و دارای سیستم به روز و با تکنولوژی بسیار پیشرفته می باشند و معمولا ترمز دستی خودرو های BMW برقی می باشند. عوامل زیادی بر خرابی این سیستم تاثیر میگذارد و باعث خرابی سیستم این خودرو ها می شود.

اگر فکر میکنید که سیستم ترمز دستی شما دچار مشکل شده است موارد بالا را امتحان کنید اما اگر فکر میکنید که نمی توانید این کار ها را انجام دهید حتما به تعمیرگاه BMW مراجعه کنید تا یک مکانیک متخصص این کار را برای شما انجام دهد.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + ده =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸