روش های پاک کردن خط و خش و لکه ی رنگ از روی بدنه خودرو

پاک کردن خط و خش از روی بدنه خودرو

برای اینکه بتوانید لکه های رنگ یا خط و خش های کوچک را از روی بدنه خودرو پاک کنید می توانید از پولیش کردن، بتونه کردن، صافکاری خودرو و نقاشی استفاده کنید. یا آن قطعه را به طور کلی اتعویض کنید.حتما برای شما هم پیش آمده است که روی بدنه خودرویتان خط و خش افتاده و شما نسبت به پاک کردن آن اقدام کرده اید. اگر پاک کردن خط و خش را را انجام داده اید متوجه خواهید شد که این لکه ها به همین آسانی از بین نخواهند رفت و شما برای از بین بردن آنها می بایست از روش های مختلفی برای پاک کردن خط و خش استفاده کنید.

یکی از رایج ترین روش ها روش پولیش می باشد که بسیار کار برد دارد و با استفاده از آن تنها می توان لکه های کوچک را از بین برد و اگر لکه های بزرگ یا عمیق روی بدنه خودرو وجود داشته باشند نمی توانید با استفاده از پولیش کردن آنها را ترمیم کنید. از همین رو برای اینکه بتوانید لکه های بزرگ تر را از بین ببرید می بایست از روش های مختلف استفاده کنید اما ابتدا باید به پرکاربرد ترین روش یعنی پولیش کردن بپردازیم.

پولیش کاری برای رفع خط و خش

یکی از پرکاربرد ترین راه ها برای پاک کردن خط و خش پولیش کاری می باشد، پولیش ماده ای است که از آن برای از بین بردن خط و خش استفاده میشود بنابر این شما با استفاده از پولیش کاری می توانید به راحتی اقدام به خطو خش گیری کنید.

پولیش کاری برای رفع خط و خش

اگر اتومبیل شما دارای خط و خش های کوچک می باشد شما می توانید آنها را با پولیش از بین ببرید اما اگر این خط و خش ها بزرگ با شند به صورتی که قسمت بزرگی از بدنه خود رو را تحت شعاع قرار بدهند یا اینکه عمق این خط و خش ها زیاد باشند شما نمی توانید با پولیش آنها را از بین ببرید چرا که پولیش تنها می تواند قسمت کوچکی از خط و خش ها را درست کند و نمی توانید با استفاده از آن لکه های بزرگ را از بین ببرید.

در واقعه پولیش مقداری از رنگ بدنه خودرو را روی خط و خش ها می مالد و بنابر این می توانید با استفاده از پاک کردن لکه رنگ خط و خش ها با عمق کم را از بین ببرید.

نقاشی برای رفع خط و خش

اگر اتومبیل شما دارای خط و خش بدنه می باشد از نقاشی استفاده کنید به این صورت که اتومبیل را پیش نقاش ببرید و او با استفاده از مهارتی که در نقاشی بدنه خودرو دارد می تواند با پاک کردن خط و خش بدنه و نقاشی آنها بدنه خودرو را به روز اولش برگرداند.

نقاشی برای رفع خط و خش

با این کار می توانید علاوه بر خط و خش های کوچک می توانید خط و خش های بزرگ را از بین ببرید و راه بسیار مناسبی برای اینکار می باشد.

بیشتر افرادی که اتومبیل آنها دارای خط و خش می باشد از این راه برای رفع انها استفاده میکنند اما هزینه این کار نسبت به پولیش کاری بیشتر می باشد اما کار بهتر انجام می شود.

اما اگر میخواهید این کار را خودتان انجام دهید و هزینه کمتری برایتان داشته باشد می توانید از اسپری رنگ استفاده کنید.

اگر فکر میکنید که می توانید خودتان این کار را انجام دهید می توانید با استفاده از اسپری رنگ خودرو لکه های رنگ آن را از بین ببرید و لی باید بسیار دقت داشته باشید که رنگ اتومبیل را خراب نکنید و از رنگ درستی استفاده کنید تا معلوم نشود. همانطور که می دانید اگر لکه های رنگ معلوم باشند در موقع فروش اتومبیل از قیمت ان کاسته می شود.

راه های جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی بدنه

برای اینکه بتوانید از ایجاد خط و خش زوی بدنه خودرو جلوگیری کنید می توانید از چادر ماشین استفاده کنید. این چادر کاربرد بسیاری دارد و بیشتر افراد از آن استفاده میکنند و شمامی توانید با استفاده از چادر ماشین از ایجاد خط و خش جلوگیری کنید.

یکی دیگر از راه های جلوگیری از ایجاد خط و خش می توان به این اشاره کرد که اتومبیل خود را در پارکینگ پارک کنید، اگر اتومبیل خود را در بیرون پارک میکنید ممکن است بیشتر مورد آسیب واقع شود.

برای اینکه بتوانید از ایجاد خط و خش روی بدنه خودروی خود جلوگیری کنید می بایست با احتیاط بیشتری رانندگی کنید با اینکار دیگر خط و خشی روی بدنه اتومبیل شما نخواهد افتاد.

راه های جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی بدنه

از بین بردن خط و خش های ضعیف

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری کار ها را میتوان انجام داد، یک از این کار ها پاک کردن خط و خش های بدنه اتومبیل می باشد برای اینکه بتوانید این خط و خش ها را از بین ببرید می توانید از مدادهایی استفاده کنید که خط و خش های بدنه اتومبیل را از بین می برند این مداد ها به تازگی تولید شده اند و روش تازه ای برای پاک کردن خط و خش های بدنه اتومبیل می باشند.

جمع بندی

برای اینکه بتوانید خط و خش های بدنه اتومبیل را از بین ببرید می توانید از راه های مختلفی استفاده کنید. این راه ها هر کدام مزایای خود را دارند البته به میزان پاک کردن لکه رنگ و خط و خش هم بستگی دارد. مثلا اگر این خط و خش ها زیاد و عمیق باشند باید از روش های خاصی استفاده کنید. اما اگر این خط و خش ها کم باشند خودتان هم می توانید آنها را از بین ببرید و دیگر نیازی به نقاش نخواهید داشت.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”هزینه های خط و خش گیری چقدر است؟” answer-0=”برای اینکه بتوانید لکه های رنگ و خش های بدنه را بگیرید اگر از پولیش استفاده کنید که هزینه چندانی ندارد ولی اگر بخواهید از نقاش استفاده کنید باید بگوییم که هزینه هر قسمت از بدنه خودرو متفاوت خواهد بود.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”کدام روش بهتر است؟” answer-1=”هرکدام از این روش ها مزیت های خاص خود را دارند و برای یک نوع از خط و خش استفاده می شوند مثلا برای خط و خش های زیاد از نقاش استفاده میشود. ” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”آیا با استفاده از این روش ها خودرو مانند روز اولش خواهد شد؟” answer-2=”اگر این کار را یک استادکار ماهر انجام دهد قطعا می تواند جوری کار را در بیاورد که کسی متوجه آن نشود و از قیمت خودرو کاسته نمی شود.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هشت =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸