پولیش مرسدس بنز s کلاس

پولیش مرسدس بنز s کلاس

جایگاه امروز مرسدس بنز طی سال ها تلاش و به کارگیری تخصص به یکی از چهار شرکت خودروسازی لوکس برتر آلمان و یکی از موفق ترین و پرفروش ترین خودروسازان لوکس جهان رسیده است. خودروهای بسیار گران و لوکس این شرکت، نیازمند خدمات سالانه ای همچون پولیش تخصصی می باشند.

خصوصیات ماده پولیش مرسدس بنز

اگر بر روی سطح خودروی مرسدس بنز S کلاس شما به دلیل تصادف یا مالیده شدن خط و خش ایجاد شده و یا رنگ آن مات شده و یا حتی رنگ ماشین دیگری که باعث آسیب به خودروی شما شده بر روی بدنه آن مشاهده می شود، حتماً از این امکان بسیار جالب بهره ببرید.

مهم ترین خاصیت مواد پولیشر، سابندگی آن ها مانند سمباده است. البته این خاصیت به میزانی که تنها لایه ای بسیار نازک از رنگ خودرو را با هدف زدودن خط و خش ها و لکه های روی بدنه بر می دارد و اگر درست انجام شود، آسیبی به رنگ خودروی شما نخواهد رساند.

در کل می توان گفت هرچه قدرت ماده پولیش بیشتر باشد، لایه برداری آن نیز ضخیم تر خواهد بود. استفاده از ماده پولیش دارای قدرت بالا، برای خط خوردگی های عمیق بسیار مناسب واقع می شود.

 

پولیش مرسدس بنز s کلاس

آیا پولیش همان واکس است؟

اگر تصور می کنید واکس و پولیش یکی هستند، کاملاً در اشتباهید، چرا که واکس می تواند مرحله پایانی پس از پولیش محسوب گردد. واکس ماده ای است صرفاً برای براق نمودن سطح خودرو، بدون آن که توانایی رفع خط و خش های موجود بر روی آن را داشته باشد. در ضمن درخشندگی آن نیز موقتی و کوتاه مدت است.

تفاوت عملکرد پولیش و واکس مرسدس بنز

پولیش در واقع یک لایه بسیار نازک از سطح خودرو را بر می دارد تا آسیب های سطحی آن از بین روند، حال آن که واکس لایه ای روغنی را به سطح آن اضافه می کند. بدین ترتیب پولیش و واکس دو سرویس مکمل می باشند و انجام واکس پس از پولیش مرسدس بنز S کلاس، معجزه خواهد نمود!

دلایل نیاز خودروی مرسدس بنز S کلاس به پولیش

طبیعی است خودروی مرسدس بنز S کلاس پس از استفاده طولانی مدت بر اثر عوامل طبیعی و محیطی همچون شرایط آب و هوایی و همچنین حوادثی همچون تصادف های سطحی و برخورد اشیاء تیز، دچار خط و خش و رنگ پریدگی بر روی بدنه خود شود.

انواع پولیش مرسدس بنز S کلاس

پولیش مرسدس بنز S کلاس با توجه به سطحی یا عمیق بودن خط و خش ها و همچنین رنگ پریدگی یا عدم رنگ پریدگی بدنه، به دو نوع نرم و زبر انجام می پذیرد. انجام عملیات پولیش با پد پولیش میسر است.

پولیش نرم مرسدس بنز

اگر آسیب های وارده بر سطح خودروی مرسدس بنز S کلاس بسیار سطحی اند و یا خودرو دچار رنگ پریدگی جزئی شده است، پولیش نرم برای رفع مشکل کافیست. رفع خط و خش های سطحی، از بین بردن ماتی رنگ، سایندگی، براق کنندگی و رفع گرد و غبار بدنه خودرو، با پولیش نرم مرسدس بنز S کلاس امکان پذیر می باشد.

پولیش زبر مرسدس بنز

 استفاده از این پولیش، کمی ریسکی است، چرا که احتمال تشخیص شدت آسیب وارده بر سطح خودرو وجود دارد. پولیش زبر، بهترین گزینه برای رفع خط و خش هایی است که عمق آن ها به آهن بدنه مرسدس بنز S کلاس رسیده است. همچنین می تواند ماتی چراغ خودرو نیز برطرف نماید!

پولیش تک مرحله مرسدس بنز

نوع دیگری از پولیش مرسدس بنز S کلاس است که دارای قدرت از بین بردن خط افتادگی های خودرو به میزان کم تا متوسط و درخشان نمودن بدنه خودرو به میزان قابل قبول می باشد. پولیش متوسط برای خط خوردگی های عمیق پیشنهاد نمی شود.

تفاوت پولیش مرسدس بنز S کلاس بر حسب رنگ

ماده پولیش دارای رنگ دانه است. طبیعی است که این رنگدانه ها براساس رنگ بدنه خودرو متفاوت هستند و نبایستی به جای یکدیگر استفاده شوند. در ادامه به تفاوت های پولیش سفید و مشکی مرسدس بنز S کلاس پرداخته ایم:

پولیش مرسدس بنز S کلاس سفید

پولیش ماشین های تیره و مشکی تحت هیچ شرایطی برای خودروهای سفید استفاده نمی شوند، چرا که رنگ بدنه را تیره می کنند و براقی مورد انتظار نیز حاصل نخواهد شد. در شستشوی خودروی سفید مرسدس بنز S کلاس پیش از پولیش کاری دقت بیشتری به خرج دهید، زیرا وجود آلودگی موجب کثیفی و بد رنگ شدن پولیش خواهد شد.

پولیش مرسدس بنز S کلاس مشکی

تمیز نگه داشتن بدنه خودروهای مشکی کاری بسیار مشکل تر از خودروهای سفید است. پس از شستشوی بدنه خودروی مرسدس بنز S کلاس و رفع آلودگی های موجود بر روی آن، با انجام پولیش تیره، تا مدت ها از چالش های نظافت این خودروها خلاص شوید!

نحوه پولیش مرسدس بنز S کلاس

انجام پولیش مرسدس بنز S کلاس به دو روش دستی و دستگاهی است. مهم ترین تفاوت این دو روش این است که فرآیند پولیش با دستگاه، بسیار سریع تر و کم دردسرتر انجام می پذیرد. معمولاً پولیش دستی برای خودروهای دارای آسیب های سطحی و یا برای کسانی است که قصد انجام این کار توسط خود را دارند.

 

پولیش مرسدس بنز s کلاس

پولیش مرسدس بنز S کلاس به روش دستی

جهت انجام پولیش دستی مرسدس بنز S کلاس به قوطی پولیش نرم و تعدادی پارچه پنبه ای نرم احتیاج دارید.

مراحل پولیش به روش دستی را به صورت ذیل برایتان شرح داده ایم:

  • اولین مرحله، شستشوی ماشین با شامپوی مخصوص و یا مایع ظرفشویی است. مطمئن شوید که هیچ گل و گلای و ذرات شنی بر روی بدنه خودرو وجود نداشته باشند.
  • سپس به طور کامل بدنه ماشین را پس از اتمام شستشو خشک نمایید.
  • مقداری از پولیش را بر روی سطح خودروی مرسدس بنز S کلاس ریخته و شروع به مالش آن با پارچه پنبه ای نمایید. شما می توانید نوع مالش را به صورت دورانی یا رفت و برگشت عمود انجام دهید، البته توجه داشته باشید که تا انتها بایستی یک روش را دنبال کنید.
  • پس از اتمام کار خود با پولیش، کل بدنه را با پارچه پنبه ای دیگری پاک کنید و یا خودرو را دوباره بشوئید تا آثار اضافی پولیش رفع گردد.

پولیش مرسدس بنز S کلاس به روش دستگاهی

کار با دستگاه مخصوص به منظور پولیش مرسدس بنز S کلاس در تعمیرگاه ها بیشتر رواج دارد. پس از آماده نمودن دستگاه، پد دستگاه و مایع پولیش، مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا پد را قدری با آب مرطوب نمایید تا در طول انجام پولیش کاری پد دچار زبری نشود.
  • پولیش را بر روی پد ریخته و کار را آغاز کنید. نیازی به ریختن پولیش بر روی بدنه خودرو نمی باشد.
  • دستگاه را به بدنه نزدیک نموده و با دور آرام شروع کنید، چرا که دور تند ممکن است در ابتدا باعث از بین رفتن رنگ خودرو شود.
  • حرکات پولیش را مانند دستی به صورت عمودی رفت و برگشت اعمال کنید و تا رفع کامل آسیب ها، دستگاه را از روی بدنه برندارید.
  • در نهایت مواد اضافی را پاک کنید و یا خودرو را کامل بشوئید.

پولیش مرسدس بنز S کلاس توسط اتوداکار

عملیات پولیش مرسدس بنز S کلاس هم به لحاظ دارا بودن تجربه کافی در این زمینه و هم به لحاظ استفاده از جدید ترین و مرغوب ترین مواد و لوازم، از اهمیت زیادی برخوردار است. شما دارندگان خودروی لوکس مرسدس بنز اس کلاس، می توانید جهت پولیش تضمینی خودروی خود به یکی از دو شعبه اتوداکار در تهران مراجعه کنید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”علت مرطوب کردن پد قبل از پولیش مرسدس بنز S کلاس چیست؟” answer-0=”علت اصلی آن، خشک نبودن و راحت تر شدن عملیات پولیش است.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”برای خشک شدن سریع خودرو پس از شستشوی به منظور پولیش چه کرد؟” answer-1=”برای این کار می توانید خودرو را در محلی با آفتاب ملایم قرار دهید.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”آیا پولیش دستی مرسدس بنز کلاس S دشوار است؟” answer-2=”در واقع ممکن است انجام پولیش دستی در ابتدا برایتان چالش باشد.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 15 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸