در دنیای امروزی خودرو یکی از کالا های سرمایه ای محسوب می شود. برای اینکه سرمایه شما حفظ شود و آسیب نبیند شما باید به مراتب بیشتر از دیگر کالا مراقب خودروی خود باشید. زیرا خودرو یک وسیله نقلیه می باشد و هر لحظه امکان تصادف یا آسیب دید آن وجود دارد. از طرفی در بازار خرید و فروش خودروی ایران بعد از تصادف اگر خودروی شما رنگ شود افت قیمت پیدا خواهد کرد.
تصادف کردن یکی از اجتناب ناپذیر ترین اتفاقات در هنگام رانندگی است. تصادفات همیشه دو طرف دارد: طرف مقصر و طرف آسیب دیده. با این حال هر دو طرف دچار ضرر می شوند. بنابراین اگر شما بهترین راننده دنیا باشید و در تصادفات مقصر هم نباشید خودرو شما دچار آسیب می شود. آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟ بله؛ صافکاری بدون رنگ!
قبل از اینکه درباره ی این نوع صافکاری صحبت کنیم باید با مفهوم خود صافکاری آشنا شویم. صافکاری یکی از شاخه های تعمیر ماشین می باشد که مربوط به تعمیرات بدنه خودرو و ظاهر خودرو می باشد. در نتیجه می توان گفت صافکاری مجموعه فعالیت هایی می باشد. که یک صافکار برای تعمیر و ترمیم بدنه خودرو شما، بر روی خودرو شما انجام می دهد. صافکاری خودرو را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد:
صافکاری بدون رنگ
همانطور که از نام این دو دسته پیداست تفاوت آن ها در رنگ شدن بدنه خودرو بعد از انجام فرآیند صاف کاری می باشد. این کار زمان انجام می شود که آسیب وارد شده بر خودرو شدت زیادی داشته باشد و یا در هنگام تصادف رنگ بدنه از بین رفته باشد. یا حتی نیاز به تعویض قطعات بدنه خودرو باشد. در این صورت صافکار بعد از فرآیند صافکاری، خودرو را به یک نقاش می دهد تا با نقاشی فرایند صافکاری را به اتمام برساند. صافکاری بدون رنگ یا همان صافکاری pdr برای زمانی می باشد که بدنه خودرو دچار ریزش رنگ نشده باشد و یا در آسیب دیدگی به طوری نباشد که در هنگام صافکاری رنگ بدنه خودرو آسیب ببیند.
صافکاری بی رنگ یکی از آن دساه از کار ها است که می توان برای تعمیرات بدنه خودرو انجام داد ولی از قیمت آن در هنگام فروش کم نشود. اگر از ان دسته از افراد هستید که میخواهید اتومبیل خود را بفروشید اما اتومبیل شما دارای فرورفتگی هایی می باشد حتما از قیمت خودروی شما کم خواهد شد بنابر این کاری که باید انجام دهید این است که به پیش یک تعمیر کار بروید و این فرورفتگی ها و آسیب هارا درست کنید.
هرچند ممکن است است کسی که این کار را برای شما انجام می دهد ناشی بوده و کار را خراب کند اما توجه داشته باشید که تعمیر گاه ها و صافکاری هایی در سطح شهر تهران قرار دارند که می توانند این کار را بدون این که ذره ای معلوم شود برای شما انجام دهند.
اگر فکر می کنید که خودروی شما به صافکاری نیاز دارد و شرایط رفتن به تعمیرگاه را ندارید، میتوانید با اتوداکار تماس بگیرید و از خدمات صافکاری بدون رنگ در محل بهره ببرید. همیشه هم سعی بر این داشته باشید که حتما آن را بدون رنگ انجام دهید. اگر از صافکاری استفاده کنید که قسمت آسیب دیده ی خود روی شما را نقاشی کند.
این مسئله باعث میشود که هنگام فروش خودرو دچار مشکل شوید چرا که جایی که رنگ شده است معلوم میشود و افراد متوجه رنگ شدگی می شوند و به همین دلیل میخواهند اتومبیل شما را با قیمت پایین تر از شما بخرن، حال به این فکر کنید که اتومبیل شما هیچ مشکلی ندارد و فرورفتگی ها هم درست شده اند اما می بایست با قیمت پایین تری خودروی خودتان را به فروش برسانید.
صافکاری بی رنگ از آن دسته از کار ها است که شما می توانید برای اتومبیل خود انجام دهید و با خیال راحت از آن استفاده کنید و دیگر نگران این نباشید که هنگام فروش قیمت اتومبیل شما کاهش پیدا کند.
صافکاری بنز S500
اگر از آن دسته افراد هستید که بین صافکاری بی رنگ و صافکاری معمولی دو دل هستید و نمی دانید کدام یک را باید انتخاب کنید بزارید این را بگوییم که صافکاری بی رنگ با صافکاری معمولی کمی تفاوت دارد ولی همین میزان تفاوت باعث می شود که شما از کار راضی باشد و انگار نه انگار که اتومبیل شما آسیب دیده است.
صافکاری بی رنگ خودروی شما را بدون اینکه به آن رنگ بزند درست می کند برای همین رنگ بدنه خودروی شما سالم می ماند و هیچ گونه علائمی از این که این خود رو قبلا دچار آسیب شده است نشان نمی دهد اما اگر از صافکاری معمولی استفاده کنید ممکن است که بدنه خود رو یا قسمتی از آن را رنگ کنند که این تازه یک نشانه از این است که اتومبیل شما قبلا آسیب دیده است وگرنه چه لزومی برای رنگ شدن وجود داشته است.
صافکاری بی رنگ یکی از روش هایی است که همه صافکاری ها نمی توانند به خوبی از پس آن بر بیایند. بنابر این اول از همه می بایست یک صافکاری معتبر پیدا کنید و سپس اقدام به انجام صافکاری کنید. اگر میخواهید از صافکاری بدون نقاشی استفاده کنید این را باید بگوییم که ممکن است که اتومبیل شما نیازی به صافکاری بی رنگ نداشته باشد یا اصلا مشکل چیز دیگری باشد. عجله نکنید. اگر فکر میکنید که اتومبیل شما به صافکاری بی رنگ نیاز دارد آن را پیش تعمیرکار ببرید و او این را برای شما مشخص می کند که آیا نیاز به صافکاری است یا خیر.
شما معمولا در هنگام تصادف های کوکچک به این نوع صافکاری نیاز پیدا خواهید کردف در این نوع تصادف ها معمولا رنگ ماشین از بین نمی رود، بنابر این صافکار می تواند خود روی شما را بدون نقاشی صافکاری کند، اما اگر دچار تصادف های شدید شده اید باید بگوییم که ممکن است به صافکاری با رنگ نیاز داشته باشید. در این نوع تصادف ها که معمولا شدید هم است رنگ بدنه ی خودرو از بین می رود یا به اصطلاح میریزد و صافکار مجبور می شود که قسمتی از بدنه اتومبیل که رنگش ریخته را دوباره رنگ بزند.
آدرس تعمیرگاه و صافکاری اتوداکار: تهران، پاسداران، خیابان سروستان هفت
شماره تماس
021-22883738
0939-9999785
از صافکاری بی رنگ می توانید در تمامی قسمت های اتومبیل ها استفاده کنید اما این را در نظر داشته باشید که بعضی از قسمت ها هستند که در هنگام ضزبه یا خطی روی آنها می افتد که در این صورت آن قطعه یا باید عوض شود یا رنگش عوض شود که معمولا ان قطعه یا قست را به جای رنگ کردن عوض می کنند. مثلا اگر روی در شما یک فرورفتگی به وجود بی آید که نیاز به رنگ داشته باشد می توانید یا آن را رنگ بزنید یا کاملا در را عوض کنید که معمولا افراد عوض میکنند.
همانطور که توضیح دادیم صافکاری بی رنگ در مواقعی استفاده می شود که میزان خسارت وارده کم باشد بنابر این صافکار با دیدن میزان اسیب می تواند تصمیم بگیرد که بدون رنگ در آورد یا با نقاشی البته از قبل با شما هماهنگ خواهد کرد. صافکار با دیدن میزان خسار شروع به تعمیر با انواع ابزار های موجود میکند این ابزار ها کار را برای صافکار راحت تر میکنند اما ممکن است در بعضی مواقع نیاز به ساکشن یا پی دی ار باشد که نمی توان آنها را در هر صافکاری دید.
به طور کلی صافکاری بسیار با دقت باید انجام شود اما این کار روش های مختلفی دارد که هر صافکار به روش خودش آن را انجام می دهد و این کار نیازمند سال ها تجربه و دانش می باشد همانطور که گفتیم این کار به دقت بسیار بالایی نیاز دارد و شما می توانید با استفاده از این کار اتومبیل خود را بدون رنگ کردن به حالت روز اولش باز گردانید و ازقیمت ان کم نشود.
اگر تا به حال با حال با تصادفات جاده ای و یا شهری روبرو بوده اید کارتان به صافکاری کشیده است و حتما با این دو معقوله مواجه شده اید. اما آیا میدانید که کدام یک برای بدنه خودروی شما مناسب تر است؟
از آنجایی که ایران با تمام دنیا فرق دارد باید بدانید که صاف کاری در ایران هم با تمام دنیا فرق دارد و تاثیر بسیار زیادی در قیمت خودرو دارد به این صورت که اگر قسمتی از بدنه خودرو صافکاری با رنگ شده باشد، هرچند تمیز و مانند اولش ان ماشین رنگ دار حساب می شود و حسابی از قیمتش میفته.
در کشور های دیگر ماشین و خودرو جزو کالاهای لوکس و کلاس بالا حساب نمی شود و مانند ایران که الان خیلی ها دستشان به پراید هم نمی رسد نیستند. از این رو ترمیم خودرو ها یک تفریح و منبع در آمد خوبی برای کسانی است که عشق ماشین دارند،
بعضا دیده شده که فقط یک پوسته از ماشین را به تعمیرگاه برده اند و آن را تبدیل به یک ماشین حرفه ای یا ورزشی کرده اند و یا ان را طوری ترمیم کرده اند که با نمونه اولیش هیچ تفاوتی نداشته باشد. اگر بخواهند این ماشین ها را بفروشند به قیمت ارف بازار می فروشند و مطمئنا اینطور نیست که هر کس برای خودش قیمت گذاری کند.
اما این مسئله در ایران فرق می کند از مکانیک گرفته تا افراد معمولی کار بنگاه ماشین را انجام می دهند و تو کار معامله ماشین هستند، بنابراین داشتن رنگ یا نداشتن آن خیلی مهم است و روی قیمت تاثیر دارد.
صافکاری در کشور های مختلف
از آنجایی که نداشتن رنگ باعث میشود که مقداری از قیمت خودرو حفظ شود بعد از تصادفات اسرار بر این است که صافکار ماشین را بدون رنگ در بیاورد، بدون رنگ درآوردن بدنه ماشین دارای حسن ها و معایبی است، حسن آن این است که این نوع صاف کاری هزینه پایین تری دارد و بدنه رنگ کار خانه خود را حفظ می کند بدیش هم این است که بسته به تصادف و نقطه مورد نظر ممکن است این کار صورت نگیرد.
صافکاری با رنگ از صافکاری بدون رنگ دقیق تر است و صاف کار با خیالت راحت کار خود را انجام می دهد و نیازی به ظریف کاری های صافکاری بدون رنگ نیست، همچنین در این نوع ممکن است که مقداری موج روی بدنه ماشین بماند و خب نتیجه مطلوبی نداشته باشد، اما در صافکاری با رنگ چون پایه و اساسی تر است بدنه ماشین کامل تر ترمیم می شود، البته هر دو نیاز به مهارت صاف کار دارند، از معایب صافکاری با رنگ هم می توان به قیمت تمام شده بالا مدت زمان طولانی تر و افت قیمت خودرو در بازار فروش اشاره کرد.
برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید
021-22883738
[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”صافکاری بدون رنگ چیست؟” answer-0=”صافکاری بدون رنگ یکی از انواع صافکاری خودرو می باشد. این روش یکی از روش هایی است که امروزه کاربرد بسیاری دارد. در صافکاری بدون رنگ بعد از انجام صافکاری دیگر نیازی به نقاشی بدنه خودرو نمی باشد. در نتیجه خودرو قیمت خودرو افت نمی کند.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”تفاوت صافکاری بدون رنگ با صافکاری با رنگ چیست؟” answer-1=”تفاوت اصلی این دو روش به زمان تصادف ربط دارد. زمانی از صافکاری بدون رنگ استفاده می شود که در هنگام تصادف رنگ بدنه خودرو آسیب ندیده باشد. اما در صافکاری با رنگ در هنگام تصادف بدنه خودرو آسیب جدی دیده باشد.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”ابزار صافکاری بدون رنگ چیست؟” answer-2=”ابزار اصفکاری بدون رنگ با ابزار صافکاری خودرو تفاوت دارد. در صافکاری بدون رنگ از ابزار ظریف تر و خاص تری استفاده می کند. می توان گفت برای صافکاری هر قسمت در صافکاری بدون رنگ یک ابزار خاص وجود دارد و ا صافکاری آن را می سازد.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]
اگر بخواهیم به صورت ریشه ای تاریخچه صافکاری بدون رنگ را بررسی کنیم باید به زمان مصریان باستان برگردیم. در آن زمان با تکنیک های مخصوص طروف طلا و نقره رو به راحتی تعمیر میکردند بدون اینکه اثر از تعمیر شدن بر روی آن باقی بماند. در صافکاری بدون رنگ هم از همین تکنیک های قدیمی استفاده می شود. در این تکنیک باستانی ابتدا محل وارد شدن ضربه را پیدا میکنند سپس با کمی حرارت مولکول های فلزی را به جنبش بیشتر وادار میکنند. با استفاده از ابزار مخصوص که عمدتا دارای انحنا بوده دقیقا نیرویی به اندازه نیروی اولیه که باعث آسیب دیدگی شده وارد می کنند! البته این نیرو بر خلاف جهت نیروی اولیه می باشد که همین خلاف جهت باعث می شود به حالت اولیه خود باز گردد.
صافکاران حرفه ای بدون رنگ امروزه از همین تکنیک ساده برای صافکاری بدون رنگ استفاده می کنند. اما اولین کسی که از این تکنیک برای صافکاری استفاده کرد یکی از کارمندان کمپانی بنز بود که در نمایشگاه های بنز مشغول کار بود. او هر روز مشاهده میکرد که بعد از بازدید عمومی تو رفتگی های کوچک بر روی بدنه خودرو ها به وجود آمده و او مجبور با با استفاده از بتونه و تکنیک های نقاشی این تو رفتگی ها رو بر طرف کند. یک روز با استفاده از دسته چوبی چکش تصمیم با صاف کردن تو رفتگی ها گرفت. نتیجه برای خودش هم باورکردنی نبود با نیرو بسیار کم که توسط دسته چوبی چکش وارد کرد تقریبا تمام تو رفتگی ها بر طرف شد. بعد از آن در این مورد تحقیق کرد و توانست صافکاری بدون رنگ امروز یرا ابداع کند. اسکار فلایگ بعد از ابداع این روش پیشرفت قابل توجهی در شرکت مرسدس داشت تا جایی که یکی از مدیران ارشد شرکت مرسدس بنز شد و به او لقب "صافکاری طلایی" داده شد.
صافکاران حرفه ای خودرو که در صافکاری بدون رنگ مهرات دارند در 5 مرحله کار خود را توضیح می دهند:
در مرحله اول صافکار تمام قطعات مزاحم و اضافی که در فرآیند صافکاری بدون رنگ مزاحم کار او خواهند بود را از شاسی و یا قطعه آسیب دیده جدا می کنند. به طور مثال زمانی که میخواند صافکاری بدون رنگ را بر روی درب خودرو انجام دهند، تمام قطعات اضافی مانند دستگیره ها، رو دری و ... را از رووی درب خودرو جدا می کنند و حتی گاهی درب را نیز از ساشی خودرو جدا میکنند تا به لولا ها و گلگیر خودرو آسیبی وارد نشود.
در مرحله دوم ابتدا تمام سطوح اطراف محل آسیب دیده در بدنه خودرو را تمیز و صیقلی می کنند تا بتوانند در هنگام صافکاری دید مناسبی از قطعه مورد نظر داشته باشند. این مرحله به صافکار کمک میکند تا صافکاری بدون رنگ خود را بدون موج و انحنای اضافی انجام دهد.
مرحله سوم مرحله اصلی صافکاری می باشد. در این مرحله با استفاده از ابزار و تجربه با صافکاری بدون رنگ می پردازند و کار صافکاری را انجام می دهند.
در این مرحله خودرو و یا قطعه آسیب دیده را در معرض تابش نور خورشید و یا دستگاه هایی که نور خورشید را شبیه سازی می کنند؛ قرار می دهند تا انرژی امواج خورشید به بدنه خودور اصابت کند که گرما و انرژی لازم برای صاف کردن قری های باقی مانده در بدنه خودرو را تامین کند.
این مرحله آخر می باشد. بعد از بر طرف کردن تو رفتگی ها و آسیب های وارد شده بر بدنه خودروبا استفاده از پولیش محل مورد نطر را پولیش کاری میکنند تا کاملا صیقلی و همسطح شود و اگر تو رفتگی جامانده باشد بر طرف شود.
صافکاری بدون رنگ به چند صورت انجام می شود اما تمام روش ها عملا با یک روش کلی صورت میگرد و تفاوت آن ها در ابزار و محل تور رفتگی یا آسیب وارد شده به بدنه می باشد. در نتیجه ابزار صافکاری بدون رنگ انواع مختلفی دارد:
مُشتی و قالب تنه از قدیم ترین ابزار صافکاری بی رنگ می باشند که به صافکاری سنتی نیز هم شناخته می شود. مُشتی در صافکاری بدون رنگ مانند سندان در آهنگری عمل می کند. شکل ظاهری آن هم شبیه سندان آهنگری می باشد اما در سایز بسیار کوچک تر تا در دست قرار بگیرد. مُشتی یک سطح صاف یا منحنی دارد که که در پشت بدنه قرار میگیرد و یک دسته دارد که این امکان را به صافکار می دهد تا در حین صافکاری هر حالتی که نیاز دارد را به مُشتی بدهد. مُشتی ها انواع در انواع و اشکال مختلفی وجود دارند.
قالب تنه نقش پتک آهنگری را بازی می کند. شکل ظاهری آن مانند یک تسمه با سطح منحنی می باشد. قالب تنه مهم ترین ابزار صافکاری بدون رنگ می باشد زیرا فرم دهی و صاف کردن تو رفتگی عمدتا با این ابزار انجام می شود. قالب تنه ها هم مانند مُشتی ها انواع زیادی دارند که بسته به نوع تو رفتگی و محل و قطعه آن تولید می شوند.
میله های صافکاری بدون رنگ یا همان میله های pdr یکی از اعضای نسبتا جدید ابزار صافکاری بدون رنگ به حساب می آیند. این ابزار به قدری کاربردی می باشد که یک روش صافکاری به نام صافکاری pdr را به وجود آورده است. متنوع ترین ابزار صافکاری بدون رنگ همین میله های pdr هستند. از این میله ها به عنوان اهرم استفاده می کنند و به پشت محل تو رفتگی فشار وارد می کنند و دقیقا با همان روش اصلی صافکاری که وارد کردن نیرو در نقطه ایی که فرو رفته و برخلاف جهت نیرو اولیه وارد شده، کار می کنند. میله های pdr به دو دسته تقسیم می شوند:
همانطور که از نام آن ها مشخص است کاربرد هر کدام بستگی به نوع تو رفتگی متفاوت است و مناسب با وضعیت تو رفتگی از آن ها استفاده می شود.
دستگاه تگرگ کش چسبی یک از بروز ترین و حرفه ای ترین ابزار صافکاری بدون رنگ می باشد. این دستگاه عملکرد عجیب و غریبی ندارد و با استفاده از چسب گیره هایی که بر روی دستگاه وجود دارد به بدنه فرو رفته می چسبد و با اعمال نیرو توسط صافکار فرو رفتگی بر روی بدنه خودرو رفع می شود. این دستگاه به صورت پکیج تولید شده و انواع و مختلفی دارد که مانند ابزارهایی مانند جعبه آلن یک ست کامل دارد که برای انواع تو رفتگی های بدنه خودرو مناسب است.
در بخش تاریخچه صافکاری بدون رنگ مشاهده کردید که اولین ابزار صافکاری بدون رنگ دسته چوبی چکش بود. در نتیجه ابزار های چوبی از قدیمی ترین ابزار های صافکاری بدون رنگ می باشند. دلیل اینکه ابزار چوبی در صافکاری بدون رنگ کارایی زیادی دارند بافت چوب می باشد که می تواند مقدار نیروی لازم برای صافکاری بدون رنگ را به قطعه مورد نظر وارد کند. یکی دیگه از دلایلی که از ابزار چوبی برای صافکاری بدون رنگ استفاده می شود این است که ابزار چوبی آسیب کمتری به بدنه خودرو وارد می کند و دیگر خبری از خورده شدن فلز در آن وجود ندارد.
امروزه صافکاری و به خصوص صافکاری بدون رنگ یکی از حرفه ای ترین شاخه های تعمیر خودرو می باشد. صافکاری بدون رنگ نیاز به تجربه و تخصص کافی همراه با تجهیزات و ابزار به روز دارد. ما در تعمیرگاه اتوداکار با استفاده از مجرب ترین صافکاران بدون رنگ و همچنین پیشرفته ترین تجهیزات و ابزرا صافکاری بدون آماده ارائه با کیفیت ترین خدمات صافکاری بدون به شما مشتریان عزیز می باشیم. رضایت صد در صدی مشتریان ما ضمانتی بر کیفیت خدمات صافکاری بدون رنگ ما در مجموعه اتوداکار می باشد.
هزینه صافکاری بدون رنگ متناسب با شدت و نوع آسیب متفاوت می باشد. فرض کنید شما یک خودرو لوکس از کمپانی های مطرح خودرو سازی دنیا داشته باشید و برای شما تصادفی رخ دهد. قطعا برای شما مهم است که خودرو شما در اسرع وقت و بهترین کیفیت تعمیر شود. صافکاری بدون رنگ یکی از شاخه های صافکاری می باشد که نمیتوان برای آن مقیاس و متر معینی در قیمت گذاری مشخص کرد. قطعا قیمت اعلام شده توسط یک صافکار بدون رنگ با تجربه و ماهر با قیمت یک صافکار معمولی که تخصصی در صافکاری بدون رنگ خودرو ندارد متفاوت است. البته هزینه صافکاری بدون رنگ به تعمیرگاهی که شما برای تعمیر خودرو خود به آن مراجعه می کنید هم بستگی دارد. البته این تفاوت قیمت فقط به مکان تعمیرگاه بستگی ندارد؛ ابزار و تجهیزات تعمیرگاه های حرفه ای صافکاری خودرو به قدری پیشرفته است که خیال شما را از بابت کیفیت خدمات راحت می کند.
پشتیبانی اتوداکار در خدمت شماست
8 Comments
من ماشینم ی ضربه جزعی خورده یک مقداری فرو رفتکی رو گلگیرش بوجود امده اما رنگش نریخته میشه بدون رنگ در اوردش؟
سوالی داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید پولیش دستی بهتره یا یا ساب پولیش
خسته نباشید بنده یک بنز s500 نوک مدادی دارم متاسفانه تو پارکین موقع عقب اومدن خانمم زده به دیوار رنگ زیر چراغش ریخته برای رنگ کردنش بتونه کاری لازم هست یا فقط رنگ کفایت میکنه؟
الان واقعا لازم بود که ذکر کنید خانمتون ماشینو زده تو دیوار؟-_-
همه مدل بنز تعمیر میکنید؟ من یه بنز دارم مدل ۷۶ نمیخوام به دست هرکسی بسپرم. اگه واقعا تضمینی انجام میدید برسم خدمتتون
لوکیشن شما تو گوگل مپ سمت پاسداران ثبت شده، یک شماره تماس درج میکنید لطفا مشاوره نیاز داشتم قبل از اینکه بخوام از سمت غرب تهران بیایم شرق
توسان قهوه ای دارم و اصلا نمیخوام رنگ به ماشینم بخوره یه تیکه تو رفتگی داره خودم نمیتونم کاری انجام بدم واسش؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
تو سافکاری بدون رنگ نیاز به پولیش داریم؟