لیسه گیری خودرو با تضمین کیفیت

خط و خش های روی بدنه ی خودرو چالشیست که هر کس ممکن است با آن روبه رو شود. اگر خطوط عمقی نباشند می توان با پولیش آن ها را به راحتی برطرف کرد، اما اگر این خط ها عمیق بودند، چاره کار چیست؟ چگونه باید این خراش های عمقی را ترمیم کرد؟

خراش های عمقی روی بدنه علاوه بر این که باعث می شوند، خودرو ظاهر خوبی نداشته باشد، بلکه به مرور زمان موجب ایجاد ترک هایی بر روی رنگ بدنه و در نهایت فرو ریختن آن نیز می شوند. راه حل رفع این خراش های عمیق، لیسه گیری است که در ادامه توضیحاتی در رابطه با آن ارائه خواهیم داد.

لیسه گیری خودرو

لیسه گیری بدنه خودرو

اگر خراش بر روی لایه نخستین بدنه خودرو باشد، سطحی به حساب می آید و به راحتی می توان آن را برطرف کرد، اما در صورتی که این خراش از لایه اول عبور کرده و عمقی باشد دیگر به راحتی برطرف نمی شود و باید حتما از روش لیسه کشی یا لیسه گیری آن خراش را ترمیم کرد. همان گونه که گفته شد لیسه گیری روشی برای رفع خط و خطوط عمیق روی بدنه است که مانع از ترک خوردن و رنگ ریزی سطح خودرو می شود.

اگر بر روی بدنه ی خودروی شما نیز خط و خطوطی افتاده است و قصد برطرف سازی آن را دارید، بهتر است، پیش از آن که آسیب وارده بیشتر شود و گسترش پیدا کند، هرچه سریع تر در این زمینه اقدام کنید و خودروی خود را به یک تعمیرگاه حرفه ای ببرید. یکی از خدماتی که در مجتمع صافکاری PDR ما ارائه می شود، برطرف سازی خراش های سطحی و لیسه گیری خراش های عمقی است که به صورت کاملا حرفه ای انجام می شود به طوری که پس از پایان کار به سختی می توان آن محل آسیب دیده را تشخیص داد.

لیسه گیری بدنه خودرو

نحوه لیسه گیری بدنه خودرو

در روش لیسه گیری تعمیرکار ابتدا به واسطه شوینده های مخصوص این کار، نقطه ی آسیب دیده و دارای خراش عمقی را به خوبی تمیز می کند، سپس با تاباندن نور فرابنفش به آن قسمت، فرو رفتگی را ترمیم و نقاشی آن را انجام می دهد.

لیسه گیری خودرو طی چند مرحله انجام می شود که به ترتیب زیر است:

  • در نخستین گام باید عمق و مقدار دقیق آسیب دیدگی را مشخص کرد که به این منظور تعمیرکار محل مورد نظر را به وسیله مواد شوینده مخصوص به خوبی تمیز می کند تا بتواند به راحتی عمق آسیب دیدگی را تعیین نماید.
  • در گام بعدی قسمت آسیب دیده را در معرض نور خورشید قرار می دهد یا به آن قسمت نور فرابنفش می تاباند تا عمق خرابی به راحتی دیده شود.
  • در مرحله بعد شخص متخصص با دانش خود و براساس رنگ خودرو، رنگ خشک یا بتونه را انتخاب می کند و به قسمت آسیب دیده می زند تا کاملا آن قسمت را پر کند.(انتخاب کد رنگ مناسب با بدنه خودرو بسیار مهم است.)
  • برای برداشتن اضافه های رنگ خشک و بتونه، تعمیرکار باید صبر کند تا رنگ جذب و کاملا خشک شود.
  • در مرحله بعد که قسمت اصلی عملیات لیسه کشی است، تعمیرکار برای این که بدنه کاملا یکدست شود با لیسه های نرم بر روی قسمت آسیب دیده می کشد و کار را تا زمانی که تمامی برجستگی ها صاف و یکدست نشده اند ادامه می دهد.
  • پس اتمام کار لیسه گیری نوبت پولیش کاری و واکس بدنه می رسد.

پولیش بدنه خودرو

همان گونه که گفته شد در آخرین مرحله لیسه گیری خراش های بدنه، برای یکنواخت شدن رنگ محل آسیب دیده و رنگ اصلی خودرو آن را پولیش می کنند تا نقاط خراشیده شده قابل تشخیص نباشند. پولیش بدنه در تعمیرگاه ما به وسیله پولیش های جامد و قوی و دستگاه های مدرن انجام می شود.

مهم ترین عامل در کیفیت پولیش خودرو، خشک بودن سطح بدنه است، زیرا در صورت خشک نبودن مواد بر روی بدنه پخش می شوند و کار کیفیت قابل قبول را نخواهد داشت. نکته ی بعدی که باید حتما به آن توجه شود، انتخاب پولیش مناسب با رنگ خودرو است تا لطمه ای به رنگ اصلی وارد نشود. واکس کاری پس از پولیش باید حتما توسط مواد نرم انجام و این مواد با توجه به دمای هوا انتخاب شود.

آیا لیسه گیری در افت قیمت خودرو تاثیر دارد؟

آیا لیسه گیری در افت قیمت خودرو تاثیر دارد؟

به طور کلی لیسه گیری خودرو جزو رنگ محسوب نمی شود و مسلما اگر مشکل تنها با خش گیری خاتمه پیدا کند، نباید بر روی قیمت خودرو تاثیری داشته باشد. لیسه گیری زمانی باعث افت قیمت خودرو می شود که خراش ها خیلی عمیق باشند و بدون استفاده از رنگ خشک امکان برطرف سازی خطوط وجود نداشته باشد. بنابراین می توان گفت که این موضوع کاملا به عمق و مساحت خراشیدگی بستگی دارد.

آیا می توان لیسه گیری خودرو را در منزل انجام داد؟

در جواب این سوال می توان گفت که بله این امکان وجود دارد، اما نباید از این نکته غافل شد که برطرف نمودن خراش های ایجاد شده در سطح بدنه خودرو به صورت حرفه ای و به گونه ای که قابل تشخیص نباشد از عهده هر شخص مبتدی بر نمی آید و چه بسا ممکن است آسیب را بیشتر و رنگ بدنه را کاملا خراب کند. در چنین شرایطی باید کار لیسه کشی را حتما به یک مرکز تخصصی و فردی متخصص سپرد تا خودرو کمترین افت قیمت را داشته باشد. این مسئله مخصوصا برای افرادی که دارای خودروهای خارجی با قیمت بالا هستند، بیشتر حائز اهمیت است.

اگر فردی که هیچ تجربه و تخصصی در زمینه لیسه کشی ندارد این کار را انجام دهد نه تنها موفق به ترمیم بدنه خودرو نمی شود بلکه باعث به بار آمدن خسارت های بیشتر، هزینه تعمیر مجدد و بالاتر بردن مقدار افت قیمت خودرو نیز می شود. پس عاقلانه ترین کار برای جلوگیری از خراب شدن زیبایی و ظاهر خودرو و همچنین ضرر نکردن در هنگام فروش، سپردن آن به دست افراد متخصص است.

پولیش بدنه خودرو

بهترین مرکز تخصصی صافکاری و لیسه گیری خودرو

می توان گفت دقت در انتخاب تعمیرگاه تخصصی و حرفه ای برای انجام تعمیرات خودرو مخصوصا صافکاری بدون رنگ و لیسه گیری مهم ترین نکته ای است که در هنگام مواجه شدن با این دست مشکلات باید در نظر بگیرید، زیرا در صورت مراجعه به تعمیرگاه های مبتدی، ممکن است رنگ خودروی شما خراب شود و مجددا مجبور به متحمل شدن هزینه های مازاد جهت ترمیم و نقاشی خودرو شوید.

بنابراین اگر مایلید خودروی خود را در بهترین حالت ببینید و ظاهر مناسبی داشته باشد به صورتی که دیگر خط و خراش های سطح بدنه ی آن قابل تشخیص نباشد، باید حتما به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید. مجموعه ما به عنوان بهترین و مدرن ترین مرکز تخصصی صافکاری و لیسه گیری مفتخر است که در خدمت شما باشد و در این زمینه مشاوره رایگان ارائه دهد.

تجربه و تخصص به آسانی بدست نمی آید و حاصل سال ها تلاش است. نمونه کارهای انجام شده در هر تعمیرگاه خود گواهی روشن بر این امر است. شما عزیزان می توانید با مقایسه نمونه کارهای صافکاری، نقاشی و لیسه گیری که در این تعمیرگاه انجام شده است و مقایسه آن ها با سایر تعمیرگاه ها به خوبی تفاوت را احساس کنید.

بهترین مرکز تخصصی صافکاری و لیسه گیری خودرو

جمع بندی

اگر بدنه خودروی شما در اثر تصادف یا هر مورد دیگری دچار خط و خش شود و به آن بی توجه باشید، ممکن است رنگ بدنه با آسیب های جدی مواجه شود، بنابراین بهترین کار مراجعه به تعمیرگاه تخصصی و برطرف سازی این خراش ها است.

در صافکاری ها با توجه به عمق خط و خطوط در جهت برطرف سازی آن ها اقدام می شود. اگر خط و خطوط سطحی باشند به راحتی رفع خواهند شد و در صورتی که این خطوط عمیق باشند طی روش لیسه گیری به صورت کاملا حرفه ای و به شکلی که به راحتی قابل تشخیص نباشد، محل های آسیب دیده را ترمیم می کنند. بنابراین توصیه می کنیم در صورت بروز چنین مشکلی پیش از این که ناچار به پرداخت هزینه های بیشتر برای نقاشی خودرو شوید آن را به یک فرد متخصص نشان دهید.­­­

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 17 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸