دلایل رنگ پریدگی و پوسته شدن ماشین و ترمیم آن

اگر ظاهر پوسته شده و رنگ پریده خودرو شما را آزار می دهد و به دنبال دلیل اصلی این مشکل هستید تا از آن جلوگیری کنید، می توانید تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید. ما علاوه بر ذکر دلایل رنگ پریدگی و پوسته شدن ماشین، راهکارهایی برای پیشگیری از این مشکل نیز به شما ارائه می دهیم.

علل اصلی رنگ پریدگی و پوسته شدن خودرو

اگر مولکول های رنگ خودرو در اثر برخی دلایل از بین رفته یا تعداد آن ها کاهش پیدا کند، اتومبیل دچار رنگ پریدگی می شود و هر میزان این تعداد بیشتر باشد شدت رنگ پریدگی نیز بیشتر خواهد شد. از آن جایی که رنگ نیز مانند پوست بدن انسان نقش محافظت از خودرو در مقابل عوامل محیطی را ایفا می کند، سلامت آن بسیار حائز اهمیت است.

اگر خودرو دچار رنگ پریدگی شود، بدنه به مرور پوسیده شده و چاره ای جز تعویض قطعات آن و تحمیل هزینه های بالا نخواهید داشت. این مشکل علاوه بر این که زیبایی ظاهری خودروی شما را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه استحکام بدنه را نیز کاهش داده و اتومبیل را با افت قیمت شدید مواجه خواهد کرد. بنابراین بهترین کار مراجعه سریع به فرد متخصص و برطرف کردن مشکل و ترمیم بدنه است. حتما برای شما سوال است که دلیل اصلی ایجاد چنین مشکلی چیست؟ برای همین در ادامه برخی از مهم ترین علل رنگ پریدگی و پوسته شدن ماشین را ذکر خواهیم کرد.

تابش مستقیم و طولانی مدت نور خورشید: می توان گفت که مهم ترین عامل خرابی رنگ خودرو قرارگیری طولانی در مقابل تابش مستقیم نور خورشید است. رنگ دانه های رنگ خودرو پرتوهای فرابنفش را جذب می کنند و به مرور زمان بدنه دچار آسیب و آفتاب سوختگی خواهد شد.

استفاده از خودرو در شهرهای گرمسیر: تابش نور خورشید و پرتوهای uv در شهرهایی که آب و هوای گرمی دارند در روزهای داغ و طولانی تابستان به بالاترین حد می رسد. استفاده از خودرو در این شهرها به مرور می تواند باعث آفتاب سوختگی و رنگ پریدگی بدنه آن شود. مشکلات دیگری نیز که معمولا شهرهای گرمسیر گریبانگیر آن هستند، وجود گرد و غبار شدید است.

فضولات پرندگان: همان گونه که می دانید فضولات پرندگان به شدت اسیدی است و به رنگ بدنه خودرو آسیب وارد می کند. اگر خودروی خود را مرتب نشویید و یا آن را بدون کاور در مکان های فاقد سقف پارک کنید، مدت زیادی نمی گذرد که شاهد آثار رنگ پریدگی بدنه خواهید بود.

علل اصلی رنگ پریدگی و پوسته شدن خودرو

باران اسیدی: اگر در پایتخت یا یک کلان شهر زندگی می کنید که نرخ آلودگی هوا در آن بسیار بالاست، مطمئن باشید دلیل اصلی رنگ پریدگی خودرو شما می تواند بارش باران اسیدی باشد. لذا بهترین کار شست و شوی سریع خودرو پس از بارش باران و استفاده از لایه های محافظ نانو سرامیک جهت آب گریز کردن خودرو است.

وارد آمدن ضربه به بدنه خودرو: اگر در اثر تصادف یا برخورد هر گونه جسمی، به بدنه خودرو ضربه وارد شود، احتمال رنگ پریدگی بسیار زیاد است.

شست و شوی نامناسب خودرو: در صورتی که خودرو را با فشار بسیار بالای آب بشویید، لایه های اولیه رنگ دچار آسیب می شوند و مدت زیادی طول نخواهید کشید که شاهد رنگ پریدگی بدنه خواهید بود. بنابراین هنگام مراجعه به کارواش حتما خودرو را با فشار مناسب و به وسیله شوینده های مخصوص بشویید تا به رنگ بدنه آسیب وارد نشود.

برخورد مواد شیمایی با بدنه خودرو: مواد شیمیایی (نظیر سرازیر شدن بنزین حین سوخت گیری، خوراکی های ترش مزه، تمیز نکردن طولانی مدت آلودگی ها و…) می تواند بزرگترین عامل رنگ پریدگی بدنه خودرو باشند.

وضعیت آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی محل سکونت: استاندارد رنگ برای هر شهر بسته به موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی متفاوت است. همان گونه که گرمای زیاد و تابش مستقیم خورشید تاثیر زیادی بر روی رنگ پریدگی خودرو دارد، سرمای شدید نیز می تواند یک دلیل برای به وجود آمدن این مشکل باشد. گرد و غبار مناطق جنوبی و رطوبت بالای مناطق شمالی کشور مهم ترین عامل رنگ پریدگی و پوسته شدن خودروهای مورد استفاده در این مناطق است.

پایین بودن کیفیت رنگ خودرو: اگرچه معمولا کیفیت رنگ فابریک کارخانه مخصوصا در خودروهای خارجی بسیار بالا است، اما گاهی پیش می آید برخی از خودروها، کیفیت رنگ قابل قبولی ندارند. از طرفی مراجعه به صافکاری های غیر حرفه ای و کیفیت پایین خدماتی که ارائه می دهند نیز مزیت بر علت می شود. مجتمع صافکاری اتوداکار یکی از بهترین مراکز تخصصی تعمیر و ترمیم بدنه خودرو است که تمامی خدمات خود نظیر صافکاری بی رنگ و صافکاری پی دی آر، نقاشی حرفه ای، لکه گیری، لیسه گیری خودرو، رفع خط و خش عمقی و سطحی، رفع آفتاب سوختگی، پولیش و واکس، سرامیک خودرو و… را به شکل کاملا تخصصی و تضمینی ارائه می دهد.

سن بالا و پایین آمدن مدل خودرو: بالا رفتن سن خودرو نیز مانند هر وسیله دیگری باعث استهلاک و فرسودگی تمامی بخش ها از جمله بدنه و رنگ آن می شود. بنابراین اگر خودروهایی که مدل پایین تری دارند، ظاهری رنگ پریده و پوسته شده داشتند، کاملا طبیعی است.

پیشگیری از رنگ پریدگی و پوسته شدن ماشین

اگر مواردی که در ادامه ذکر شده است را به خاطر بسپارید و رعایت کنید، می توانید تا حد زیادی از رنگ پریدگی و پوسته شدن بدنه خودرو پیشگیری کنید.

– شست و شوی مرتب خودرو و تمیز کردن آلودگی ها، آثار باران و مواد شیمیایی، گرد و غبار و فضولات پرندگان

-استفاده از مواد شوینده و پولیش های استاندارد و متناسب با رنگ خودرو

– احتیاط در رانندگی و مراقبت خودرو در مقابل عوامل محیطی

– جلوگیری از تماس مواد شیمیایی با بدنه خودرو

– کاور کردن خودرو یا نگه داری آن در مکان های مسقف برای محافظت از رنگ در مقابل تابش مستقیم و طولانی مدت خورشید

– سرامیک کردن بدنه خودرو به منظور ایجاد یک لایه محافظ در مقابل آلودگی ها، مواد شیمیایی، قطرات آب و باران و پرتوهای فرابنفش

– برطرف سازی و ترمیم فوری خط و خش بدنه، لکه گیری، رفع آفتاب سوختگی و… جهت پیشگیری از نفوذ کردن رطوبت به بدنه خودرو و زنگ زدگی آن

– مراجعه به صافکاری های حرفه ای و معتبر نظیر اتوداکار که خدمات بی نقص و تضمینی ارائه می دهند.

رفع و ترمیم رنگ پریدگی و پوسته شدن ماشین

رفع و ترمیم رنگ پریدگی و پوسته شدن ماشین

امکان رفع رنگ پریدگی و پوسته شدن ماشین در منزل نیز وجود دارد، اما اگر بخواهید این کار کاملا بی نقص، با کمترین آسیب به رنگ خودرو، کنده شدن و افت قیمت، بدون تو رفتگی و موج انجام شود (مخصوصا در خودروهای لوکس و خارجی که ترمیم بدنه آن ها تخصص اصلی ماست) باید حتما به یک متخصص مراجعه کنید، زیرا ممکن است خسارت های جبران ناپذیری به رنگ خودرو وارد کنید و موجب دو رنگ شدن بدنه شوید.

اگر می خواهید هزینه های خود را کاهش دهید بهترین کار رعایت نکات پیشگیری آسیب و مراقبت از رنگ بدنه است. غیر از این برداشتن هر قدمی از جانب شما برای احیای رنگ خودرو ممکن است باعث افزایش خسارت ها و افت شدید قیمت خودرو شود. بنابراین کافیست موارد فوق را به خاطر داشته باشید و در صورت مشاهده هر گونه مشکلی فورا از یک متخصص کمک بگیرید.

در صورت مشاهده مواردی نظیر کنده شدن رنگ خودرو، آفتاب سوختگی، پوسته شدن، خط و خراش های عمیق و… می توانید از کارشناسان مجرب اتوداکار کمک بگیرید. مراجعه به تیم تخصصی ما بهترین انتخابی است که برای کاهش صدمات به رنگ خودرو و هزینه های خود می توانید داشته باشید. اگر کار را به کاردان بسپارید از کیفیت خدمات اطمینان خواهید داشت و دیگر نیازی به نگرانی از بابت دو رنگ شدن بدنه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸