رفع آفتاب سوختگی بدنه ماشین

با شروع فصل تابستان و افزایش شدت تابش نور خورشید، نگرانی مالکین خودروها از بابت آفتاب سوختگی اتومبیلشان نیز بیشتر می شود. شاید عده ای تصور کنند که نور خورشید نمی تواند آسیب زیادی به بدنه و رنگ خودرو وارد کند در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است و هر خودرو بسته به منطقه ی جغرافیایی که در آن قرار دارد تحت تاثیر اشعه ماوراء بنفش (uv) قرار می گیرد. آثار آفتاب سوختگی بر بدنه خودرو بسیار ناخوشایند است و از بین بردن آن نیز دشوار و هزینه بر خواهد بود. اگر بتوانید راهکارهایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را اجرا کنید، تا حدود زیادی از آسیب دیدگی رنگ بدنه خودروی خود پیشگیری خواهید کرد. اگر هم خودروی شما دچار این مشکل شده و ظاهر آن به زیبایی قبل نیست، می توانید با راه حل هایی که برای رفع آفتاب سوختگی ماشین ارائه می دهیم هرچه زودتر مشکل را برطرف کنید.

روش های جلوگیری از آفتاب سوختگی بدنه خودرو

بدون شک جدا از مسئله فنی، مهم ترین بخش خودرو برای هر فردی، ظاهر آن است. اگر رنگ ماشین سالم باشد هم ظاهر آن زیباتر و دل پسندتر است و هم ارزش مالی بیشتری دارد. بنابراین همه دوست دارند خودرویی با بدنه و رنگ سالم و زیبا داشته باشند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که ممکن است یک مالک خودرو با آن دست و پنجه نرم کند، آفتاب سوختگی بدنه است.

آفتاب سوختگی در اصطلاح به از بین رفتن یا تغییر شکل رنگ خودرو در اثر تابش مستقیم و مداوم نور خورشید و جذب اشعه های مضر توسط رنگ دانه های بدنه گفته می شود. این مشکل آزار دهنده و ناخوشایند، رنگ بدنه خودرو را مات می کند و در برخی موارد رو به زردی می برد. در صورتی که سر وقت به آن رسیدگی نشود، ممکن است کاملا رنگ ماشین خراب شود. برای جلوگیری از این مشکل و کاهش قیمت خودرو و داشتن اتومبیلی با ظاهر جذاب تر، بهتر است چند ترفندی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم را مد نظر قرار دهید و بکار بگیرید.

روش های جلوگیری از آفتاب سوختگی بدنه خودرو

خودرو را از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه دارید؛

همان گونه که گفته شد پرتوهای مضر خورشید باعث ایجاد آفتاب سوختگی بدنه می شوند، بنابراین بهترین کار این است که خودرو را در سایه درختان و بناها، پارکینگ های سرپوشیده و… پارک کنید. اگر پارکینگ منزل شما مسقف نیست، توصیه می کنیم حتما در صورت امکان یا برای خودرو سایه بان نصب کنید یا یک روکش ماشین خریداری کنید تا در روزهایی که شدت آفتاب زیاد است از آن برای مراقبت بیشتر بدنه و اجزای کابین استفاده کنید.

خودروی خود را مرتب بشویید و تمیز نگه دارید؛

اگر در پایتخت یا شهرهای بزرگ سکونت دارید، بهتر است دائما خودروی خود را تمیز نگه دارید، زیرا همواره در معرض آلودگی ها قرار دارد. باران اسیدی و فضولات پرندگان در کنار تابش خورشید می توانند بزرگترین عامل رنگ پریدگی و آسیب بدنه خودرو باشند. اگر خودرو را در فواصل زمانی کوتاه بشویید تا حد زیادی به جلوگیری از تخریب رنگ بدنه کمک خواهید کرد.

این نکته را هرگز فراموش نکنید که شست و شو با شوینده های خانگی، می تواند آسیب های جدی به بدنه خودرو وارد کند، زیرا در ترکیب این نوع شوینده ها اسید سیتریک (چربی زادی بسیار قوی) وجود دارد و این ماده می تواند سبب خشکی و ترک برداشتن رنگ بدنه خودرو شود. بنابراین بهترین کار استفاده از شوینده های مخصوص برای شست و شوی اتومبیل است.

با سرامیک خودرو از رنگ بدنه مراقبت کنید؛

اگر از شست و شوی مداوم خودرو خسته شده اید و به دنبال راه حلی مفید برای تمیز نگه داشتن بدنه و همچنین محافظت از آن در مقابل پرتوهای فرابنفش خورشید هستید، بهتر است خودروی خود را سرامیک کنید. کشیدن یک لایه نانو سرامیک بر روی بدنه خودرو نه تنها سطح بدنه را براق تر و جذاب تر می کند، بلکه مانع از قرارگیری آلودگی، گرد و غبار و قطرات آب بر روی آن می شود و به این ترتیب تا مدت ها نیازی به شست و شوی خودرو نخواهید داشت. از طرفی این پوشش یک محافظ بسیار قوی برای جلوگیری از آفتاب سوختگی خواهد بود.

تمامی خدمات پولیش خودرو، سرامیک خودرو، صافکاری بدون رنگ و صافکاری پی دی آر و… را می توانید در اتوداکار؛ بهترین صافکاری تهران دریافت کنید. در این مرکز از بهترین پوشش ها برای محافظ از خودروی شما در مقابل انواع آلاینده ها و اشعه های مضر خورشید استفاده می شود تا دیگر نگرانی از بابت خودروی خود در روزهای داغ تابستان نداشته باشید.

چگونه آفتاب سوختگی ماشین را رفع کنیم؟

ممکن است به دلیل رعایت نکردن نکاتی که گفته شد، رنگ خودروی شما در اثر آفتاب سوختگی آسیب دیده و کدر شده باشد یا این که به تازگی خودروی دسته دومی تهیه کرده باشید که این مشکل را داشته و به دنبال راه حلی برای رفع آن باشید.  خوشبختانه در چنین شرایطی امکان احیای رنگ بدنه وجود دارد و نیازی به هیچ گونه نگرانی در خصوص ظاهر خودرو نیست. شما عزیزان می توانید در منزل یا با مراجعه به یک متخصص مشکل بدنه خودروی خود را رفع کنید.

بله همان گونه که گفته شد امکان رفع آفتاب سوختگی ماشین در خانه نیز وجود دارد، اما بهتر است این کار حتما توسط یک شخص متخصص انجام شود، زیرا کار راحتی نیست و نیاز به مهارت دارد. البته اگر امکان مراجعه به تعمیرگاه را نداشته باشید یا این که هزینه تعمیرات برای شما مهم تر از نتیجه کار و ظاهر اتومبیلتان باشد، می توانید با استفاده از دستورالعملی که در ادامه به شما ارائه می دهیم و البته با صرف دقت و حوصله فراوان کار را در خانه انجام دهید.

چگونه آفتاب سوختگی ماشین را رفع کنیم؟

در صورتی که به یک صافکار حرفه ای مراجعه کنید، ابتدا سطح آسیب دیده را به طور کامل بررسی و با در نظر گرفتن عمق آسیب دیدگی روش ترمیم بدنه را انتخاب می کند. در اکثر موارد آفتاب سوختگی با استفاده از پولیش و سرامیک خودرو قابل رفع است. در چنین شرایطی فرد متخصص با توجه به عمق خرابی درجه زبری پولیش را انتخاب می کند. این دقیقا یکی از دلایلی است که حتما باید به تعمیرگاه مراجعه کنید، زیرا استفاده از پولیش های زبر در صورت عدم مهارت ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و به رنگ خودروی شما آسیب وارد کند. ضمنا اگر آثار آفتاب سوختگی قدیمی و شدید و عمیق باشد، تنها راه حل نقاشی بخش آسیب دیده است که نه تنها هزینه زیادی به همراه دارد بلکه باعث افت قیمت خودرو نیز می شود.

کارشناسان اتوداکار با مهارت و سابقه درخشانی که در این زمینه دارند، بهترین و به صرفه ترین روش را برای این کار انتخاب و به شما در احیای بخش آسیب دیده کمک می کنند تا مجددا بتوانید خودروی خود را زیبا و شفاف ببینید. این مجموعه با بهره گیری از مدرن ترین متد و ابزارهای صافکاری مدرن تمامی خدمات مربوط به احیا و ترمیم بدنه را به مشتریان عزیز خود ارائه خواهد داد.

نحوه رفع آفتاب سوختگی خودرو در خانه

درصورتی که قصد دارید آفتاب سوختگی خودرو را در منزل رفع کنید باید حتما مراحل زیر را با دقت پشت سر بگذارید.

  • در نخستین گام باید حتما خودرو را با آب و صابون یا مواد شوینده مخصوص تمیز بشویید، زیرا در صورت آلوده بودن سطح بدنه و وجود گرد و غبار ممکن است نتیجه مطلوب را به دست نیاورید.
  • پس از شست و شوی خودرو آن را با یک حوله میکروفایبر کاملا خشک کنید.
  • اگر آفتاب سوختگی خودرو شدید و عمیق است، باید حتما سطح آسیب دیده را سنباده بکشید. برای این کار باید یک سنباده دانه درشت را به آب آغشته کنید و به نقاط آسیب دیده بکشید تا بتوانید رنگ جدید را بر روی سطح بدنه اعمال کنید.
  • در گام بعدی باید مقداری مایع ضد زنگ متناسب با کد رنگ خودروی خود را به کمک یک اسفنج به سطح بدنه بمالید و آن را مرطوب کنید.
  • در مرحله بعد نوبت به پولیش خودرو می رسد. برای این کار باید یک پولیش متناسب با عمق خرابی ها (نرم یا زبر) انتخاب کنید و به کمک یک حوله نرم یا میکروفایبر به صورت دورانی به قسمت آسیب دیده بمالید. کشیدن دستمال آغشته به پولیش را تا زمانی که به نتیجه مطلوب نرسیدید، ادامه دهید.
  • در پایان پس از احیای رنگ بدنه برای محافظت از آن در مقابل آفتاب سوختگی مجدد باید حتما از واکس، کاور یا پوشش نانو سرامیک استفاده کنید. در نظر داشته باشید که پوشش سرامیکی بهترین محافظ رنگ ماشین در مقابل پرتوهای فرابنفش است.

در آخر

رنگ علاوه بر زیبایی ظاهری بر روی ارزش کلی خودرو نیز تاثیر فراوانی دارد، اگر در مقابل آفتاب سوختگی از آن محافظت نکنید، کیفیت و شفافیت رنگ صدمه می بیند. توصیه می کنیم چنانچه خودروی شما دچار هرگونه مشکل نظیر آفتاب سوختگی، خط و خراش های سطحی و عمیق، رنگ ریختگی و پوسته شدگی و… شد، بدون معطلی از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا از افت قیمت زیاد خودرو جلوگیری کنید. کارشناسان ما همیشه برای ارائه مشاوره و خدمات کاملا تخصصی به شما آماده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸