راهنمای مراقبت هاوال

راهنمای مراقبت هاوال

هاوال یکی از اتومبیل های وارداتی گران قیمت می باشد که شما عزیزان برای اینکه بتوانید برای نگهداری و مراقبت و طولانی کردن عمر قطعات خودرو اقدام کنید باید یک سری نکات لازم را مد نظر قرار دهید و از آن پیروی کنید. با در نظر گرفتن این نکات علاوه بر اینکه عمر قطعات اتومبیل طولانی می شود هزینه‌های تعمیرات را نیز برای شما کاهش خواهد داد.

راهنمای مراقبت هاوال

نکات لازم برای راهنمای مراقبت هاوال و طولانی کردن عمر قطعات خودرو

همانطور که می دانید داشتن اتومبیل حس فوق‌العاده‌ای دارد. هر وقت شما بخواهید می توانید هر جایی که می خواهید بروید. فردی نیست که بتواند با این موضوع داشتن خودرویی که از لذت بخش ترین حس دنیا است مخالفت کند. هرچند اینکه رنگ و بدنه اتومبیل شما اگر به خوبی از آن ها مراقبت نکنید یا اگر سرویس‌های دوره‌ای را انجام ندهید با مشکلات ریز و درشت موتور نرسید قطعاً دردسرهای زیادی را به همراه خواهد داشت.

در راهنمای مراقبت هاوال باید ذکر کنیم برای اینکه با خوشی و خوبی بتواند از اتومبیل خود استفاده کنید و اسیر تعمیرگاه ها و مکانیک آن شوید باید مراقبت از اتومبیل خود را جدی بگیرید.

اگر قبلاً برای شما پیش آمده است که برای تعمیر اتومبیل خود مبلغ زیادی هزینه کرده اید و این در حالی است که می توانستید با سرویس و مراقبت بسیار ارزان قیمت تر از آن پیشگیری نمایید. کاملاً ناامیدی و ناراحتی از این موضوع را درک کرده اید. در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که به شما کمک می کند تا از بروز مشکلات و اتومبیل جلوگیری کند.

مطابق دفترچه راهنمای خودرو عمل کنید

در ادامه مبحث راهنمای مراقبت هاوال توجه داشته باشید که یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش طول عمر خودرو این است که مطابق آنچه در دفترچه راهنمای خودرو آمده است عمل و رفتار کنید. بدون شک می‌توانید هزینه های تعمیرات گران قیمت را حذف کنید. چرا که هیچکس اتومبیل شما را بهتر شرکت سازنده نمی شناسد. اگر شما یک اتومبیل هاوال داشته باشید و دوست شما نیز یک اتومبیل تویوتا داشته باشد بدون شک امکان دارد هر دوی شما نشانه‌های یک مشکل را داشته باشید.

ولی الزاماً در دو خودرو مختلف راه حل های موجود می تواند یکسان نباشد. همچنین اگر تجربه اش را داشته باشید در برخی مواقع چند مکانیک نظرات مختلفی را در مورد راهکار یک مشکل خاص دارند. به طور کلی به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم در مورد مسائلی مثل سرویس خودرو، تعویض روغن، آشنایی با مایعات خودرو و رنگی که باید داشته باشند و … حتما به دفترچه راهنمای اتومبیل مراجعه نمایید.

حواستان به چیزهای کوچک باشد؛

در ادامه مبحث  راهنمای مراقبت هاوال باید بیان کنیم که شاید شما اطلاعات زیادی در مورد اتومبیل و خودرو نداشته باشید و اگر تغییر ظاهری عجیبی در خودرو ایجاد شود به سرعت متوجه آن می شوید. به عنوان مثال می‌توان گفت که خراش روی در، خرابی یک تایر، تغییرات ظاهری در اتومبیل به راحتی و بدون نیاز به داشتن تخصص خاصی قابل تشخیص می باشد. به این صورت شما می توانید از مشکلات کوچک اتومبیل خود قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگتر با خبر شده و از آن جلوگیری نماید.

در اثر رانندگی با سرعت بالا به رینگ و سیستم تعلیق اتومبیل اسیب وارد خواهد شد. به اج تایرها توجه کنید که در حین رانندگی با مشکلاتی مثل ترکیدگی لاستیک مواجه نشوید. از سوی دیگر اگر برف پاکن شما دچار خرابی شده باشد و به مدت طولانی آن را عوض نکرده باشید چنین برف‌پاک‌کنی می تواند خراش های زیادی را بر روی شیشه جلوی اتومبیل ایجاد کند که قطعاً بر طرف کردن آن ها راحت نمی باشد.

نکته مهمی که از اهمیت بالایی برخوردار است این است که شما همیشه حواستان به خودروی شما باشد. زمانی که شما عطسه می کنید نشان دهنده این است که شما در آستانه مریض شدن می باشید. دقیقا مثل همین نشانه ها در انسان صداهای عجیب و غریب از خودرو می تواند نشانه وجود مشکل باشد. به خوبی به خودروی خود گوش کرده و در صورت شنیدن صداهای غیرعادی حتماً به تعمیرگاه و مکانیک معتبر مراجعه نمایید.

همیشه کاپوت را بالا بزنید؛

همانطور که می دانید مهم ترین قطعات اتومبیل در زیر کاپوت قرار دارد. به تسمه ‌ها، شلنگ ها و باتری توجه کنید و هر چند وقت یک بار تمامی آن ها را چک نمایید. خودرو شما برای اینکه به درستی کار کند به مایعات و روغن های زیادی وابسته می‌باشد. کافی بودن یا نبودن تمامی مایعات و روغن را هر راننده ناشی و آرماتوری می‌تواند به راحتی بررسی کند.

برای افزایش طول عمر موتور خودرو حتماً میزان روغن ها و مایعات آن را به درستی و منظم چک کنید. روغن اتومبیل را حتماً سعی کنید هر چند وقت یکبار بررسی نمایید. امکان دارد شما اطلاعات مناسبی در مورد موارد فنی اتومبیل نداشته باشید اما همیشه می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن به دفترچه راهنما مراجعه نمایید. با در نظر گرفتن این موارد که در راهنمای مراقبت هاوال ذکر کردیم از اسیب های جدی جلوگیری نمائید.

راهنمای مراقبت هاوال

گاهی اوقات نزد مکانیک بروید؛

در ادامه مبحث راهنمای مراقبت هاوال باید ذکر کنیم که همانطور که در دفترچه راهنمای خودرو توصیه می‌شود برای بررسی کلی اتومبیل خود هر چند وقت یکبار نزد یک مکانیک حرفه ای بروید. برخی موارد در خودروها وجود دارند که تنها در بررسی های انجام شده توسط مکانیک ها از عملکرد صحیح آن ها اطمینان داشته باشید.

 سعی کنید همیشه یک مکانیک ماهر و خوب را برای مراجعه در چنین مواردی داشته باشید. بعضی از راننده‌ها متاسفانه تا زمانی که مشکلی برای اتومبیل آن ها ایجاد نشود به سراغ مکانیک نمی رود و در مواقع لزوم به دردسر می‌افتند. این موضوع اگر خودرویی حتی صفر کیلومتر باشد نیز کاملاً جدی است و مواقع اضطراری شما به احتمال زیاد زمان کافی برای تحقیق و پیدا کردن یک مکانیک خوب برای خودروی خود نخواهید داشت.

 چکاپ دوره ای اتومبیل توسط یک مکانیکی حرفه ای تا آن جایی که به پیدا شدن مشکلات کوچکی که بعدا می توانند دردسرساز شوند کمک می‌کند به نفع شما می باشد. همیشه سعی کنید با مکانیک خوب اتومبیل رابطه دوستانه داشته باشید. شما بازدید کنندگان گرامی با در نظر گرفتن راهنمای مراقبت هاوال می توانید از آسیب جدی به اتومبیل خود جلوگیری نمایید.

معرفی خدمات

اتوداکار یکی از معتبر ترین و مجهزترین تعمیرگاه ها در سطح تهران می باشد که جهت ارائه خدمات صافکاری و نقاشی، تعمیرات گیربکس و تعمیرات موتور و … برای اتومبیل های خارجی از جمله اتومبیل هاوال ارائه می دهد. شما عزیزان برای اینکه بتوانید از اتومبیل خود به درستی استفاده کنید می ‌توانید تعمیرات تخصصی اتومبیل خود را به مجموعه اتوداکار بسپارید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت https://autodakar.ir/ مراجعه نمائید و یا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اتوداکار در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”چرا باید کاپوت را هر چند وقت باز بگذاریم؟” answer-0=”مهمترین قطعات اتومبیل شما در زیر کاپوت قرار دارد تسمه ها، شلنگ ها و باتری که باید به آن توجه نمایید.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”چرا باید در صورت شنیدن صدای غیر عادی به تعمیرگاه مراجعه کنیم؟” answer-1=”صداهای عجیب و غریب از خودرو می‌تواند نشانه وجود مشکل باشد در صورت شنیدن صدای غیر عادی حتماً به تعمیرگاه های تخصصی مراجعه نمایید.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”تعمیرگاه تخصصی برای اتومبیل هاوال در تهران کدام است؟” answer-2=”تعمیرگاه تخصصی اتوداکار از جمله تعمیرگاه های معتبر در تهران می باشد که شما می توانید تعمیرات تخصصی اتومبیل هاوال به آن بسپارید.” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸