روش صحیح نگهداری از ماشین چیست؟

روش های سالم نگه داشتن ماشین

امروزه بسیاری از افراد می خواهند بدانند که چطور می توانند از اتومبیل خود نگهداری کنند به دلیل این که امروزه هزینه های تعمیر ماشین ها زیاد شده است می بایست با مراقبت بیشتری از آنها نگهداری کرد بنابراین روش های نگهداری ماشین می تواند به شما کمک کند که هزینه های گزاف تعمیر اتومبیل را نپردازید. رانندگی صحیح مهمترین عامل برای سالم ماندن خودرو می باشد. تند نرفتن، دقت در دنده عوض کردن، توجه به دست انداز ها، کارواش رفتن برای حفظ رنگ ماشین و توجه به تعویض روغن و چک کرن آب اتومبیل از جمله نکات اصولی و اولیه برای حفظ سلامت خودرو می باشد.

انواع روش های نگهداری

روش هایی که می توانید با استفاده از آنها اتومبیل خود را بهتر نگهداری کنید و از فرسوده شدن قطعات خودرو جلوگیری کنید. هنگامی که شما برای گواهینامه اقدام میکنید به شما آموزش هایی میدهند اما آنها کافی نیستند مثلا به شما میگویند که هر چند هزار کیلومتر باید روغن اتومبیل عوض شود اما این تنها یکی از کار هایی است که می توانید انجام دهید تا ماشین سالم بماند.

نگهداری بدنه خودرو

نگهداری از بدنه خودرو

از دیگر روش های نگهداری ماشین می توان به بدنه خودرو اشاره کرد، بدنه خودرو بسیار در معرض آسیب قرار دارد برای همین یکی از کار هایی که می توانید برای آن انجام دهید این است که از روکش برای محافظت از آن استفاده کنید هنگامی که اتومبیل در پارک قرار دارد شما می توانید از این روکش استفاده کنید تا از بدنه خودرو محافظت کنید.

نور خورشید یکی از چیز هایی است که در مرور زمان می تواند باعث آسیب به بدنه اتومبیل شود و با استفاده از این روکش می توانید از آسیب رسیدن به بدنه خودرو توسط خورشید جلوگیری کنید. برای نهگداری از بدنه خودرو همیشه آن را تمیز کنید و از آغشته شدن آن به مواد روغنی جلوگیری کنید.

برای اینکه بدنه خودرو دچار آسیب نشود بهتر است آنرا زیر یک سقف پارک کنید که هوای آزاد در آن جریان داشته باشد، اتومبیل خود را مکان های با رطوبت بالا پارک نکنید و در مکان هایی که مسالح ساختمانی استفاده میشود مانند کارگاه های ساختمانی و زیر درختان پارک نکنید. به این صورت می توانید بدنه خودروی خود را تا مدت ها بدون هیج آسیبی و مانند روز اولش می توانید استفاده کنید همچنین این را به یاد داشته باشید که از واکس بدنه خود رو در کارواش ها استفاده کنید.

روش های نگهداری خودرو

نگهداری موتور خودرو

بعد از بدنه که در معرض آسیب قرار دارد یکی از چیز هایی که بسیار مهم است و نگهداری آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد نگهداری موتور خود رو می باشد و از روش های نگهداری خودرو می باشد. موتور اتومبیل مانند قلب ماشین می باشد و می بایست بسیار به این قطعه اهمیت دهید. برای اینکار می توانید هر چند وقت یک بار خودروی خود را سرویس کنید این کار معمولا هر 6 هزار کیلومتر انجام می شود توجه داشته باشید هنگام تعویض روغن از روغن های قلابی استفاده نشود چرا که این روغن ها باعث می شوند اتومبیل شما خراب شود.

یکی دیگر از نکته ها این است که اگر اتومبیل شما روغن ندارد آن را حرکت ندهید به دلیل این که اگر موتور خشک کار کند یاتاقان می زند و هزینه سنگینی برای شما ایجاد میکند. برای اینکه بتوانید موتور خودرو را نگهداری کنید حتما باید مرتب روغن و آب آن را چک کنید، آب رادیاتور ها بسیار مهم می باشد، این آب باعث می شود که موتور خنک نگاه داشته شود و از حرارت بالای موتور جلوگیری میکند اگر ماشین شما آب نداشته باشد باعث می شود که واشر سر سیلندر اتومبیل بسوزد و هزینه بسیار بالایی برای تعمیر آن به همراه دارد و اگر به آن توجه نکنید باید کل موتور را تعویض کنید.

رانندگی صحیح برای سالم ماندن ماشین

یکی دیگر از روش های نگهداری ماشین این است که هنگام رانندگی جوری رانندگی کنید که اتومبیل دچار آسیب نشود، بیشتر افراد اینطور فکر می کنند که خب ماشین را روشن کنند و حرکت کنند و تمام اما این گونه نیست برای اینکه اتومبیل شما سالم تر بماند می بایست قبل از این استارت بزنید تا اتومبیل روشن شود ابتدا کمی صبر کنید تا بنزین به موتور برسد این عمل با صدای کمی همراه است و تنها چند ثانیه طول میکشد.

بعد از این که استارت زدید و ماشین روشن شد چند لحظه ای بگذارید تا ماشین کار کند این امر مخصوصا در فصل سرما مهم است اگر در فصل سرما بدون گرم کردن اتومبیل حرکت کنید باعث می شود که عمر اتومبیل شما پایین بیاید برای همین کمی صبر داشته باشید.

رانندگی صحیح برای سالم ماندن ماشین

عوض کردن دنده

  • یکی دیگر از نکاتی که در رانندگی به در شما می خورد و از روش های نگهداری ماشین می باشد عوض کردن صحیح دنده می باشد.
  • هنگام رانندگی سعی کنید دنده مرده به اتومبیل ندهید و از دادن دنده های معکوس به ماشین خود داری کنید.
  • سعی کنید هنگام عوض کردن دنده نرم این کار را انجام دهید چرا که اگر این کار را نکنید بعد از یک مدت دنده های شما خورده میشود و باید جعبه دنده را عوض کنید.

از دادن دنده های الکی به خودرو اجتناب کنید و هنگام ایست کامل خودرو دنده را در حالت خلاص قرار دهید، در بالا چند روش از روش های نگهداری ماشین را برای شما توضیح دادیم که به بالابردن عمر ماشینتان کمک می کند اما این مقوله بسیار بیشتر می باشد و همه این روش ها در این مقاله نمی گنجد.

جمع بندی

به طور کلی نگهداری ماشین کاری است که همه افرادی که دارای اتومبیل هستند باید انجام دهند تا از هزینه های اضافی جلوگیری کنند و جامعه ای سالم داشته باشیم، این روش ها بسیار زیاد می باشند و نگهداری اتومبیل هزینه های اضافی به همراه دارد که باید به آنها توجه کنید و به هر حال وسیله خرج دارد و این ها تنها جدای از خرج بنزین و سوخت خود رو به حساب می آیند، شما باید به این مخارج توجه کنید تا از پرداخت هزینه های سنگین جلوگیری کنید.

برای مشاوره رایگان با تعمیرکاران مجرب ما در تعمیرگاه تخصصی اتوداکار و دریافت بهترین راهنمایی با شماره زیر تماس بگیرید

021-22883738

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”هزینه های نگهداری ماشین چقدر است؟” answer-0=”هزینه های نگهداری اتومبیل به اندازه یک خانواده سه نفره می باشد به همین ترتیب شما باید برای اتومبیل خود هم خرج کنید تا سالم بماند. ” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”چرا باید این روش ها را انجام دهیم؟” answer-1=”اگر از ان دسته از افراد هستید که دارای اتومبیل می باشد باید بدانید که نگهداری اتومبیل چگونه است تا هم هزینه های خود را کاهش دهید و هم جامعه ای سالم تر داشته باشیم. ” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”چگونه از ماشین نگهداری کنیم؟” answer-2=”برای اینکه بتوانید از ماشین خود به درستی نگهداری کنید می توانید از مواردی که در بالا برای شما توضیح دادیم استفاده کنید. ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

جدیدترین مقالات

خدمات اتوداکار

۰۲۱-۲۲۸۸۳۷۳۸